«Щотижня збираємося всі у когось вдома або на природі»

у номері / суспільство
2 053
0
Не завжди однокласники знаходять спільну мову. Особливо часто це трапляється у великих колективах, де є відразу кілька лідерів. Клас ділиться на групки, які іноді сваряться між собою. Як уникнути такої ситуації та зберегти злагоду між однокласниками? Порадами діляться учні 9-Б класу гімназії №4. Дев’ятикласники розуміють, що після закінчення цього навчального року багато з них не залишаться далі у гімназії. Тож і бережуть та цінують одне одного.

"Перемивання кісточок ми ігноруємо"

– Наш клас досить дружній, – стверджує Андрій ТИМОШЕНКО. – Всі однокласники одне одному допомагають, пояснюють незрозумілі теми. Це зараз особливо важливо, адже кожен хоче мати хороший атестат. Ми поважаємо одне одного і всіх добре сприймаємо. Якщо хтось у класі починає комусь "перемивати кісточки", більшість із нас ці розмови просто ігнорує. Адже кожна людина – особистість, і її потрібно поважати. Без друзів у класі мені було би дуже важко, вони й виручать, і підтримають. Один із моїх найближчих друзів у класі – Богдан. Якось ми з хлопцями після уроків грали у сніжки, я послизнувся і боляче вдарився коліном у бордюр. Богдан хутко збігав до аптеки, купив усе необхідне і забинтував мені ногу.

– Ми захищаємо одне одного перед вчителями, ділимося їжею і навіть одягом, якщо потрібно, – додає Аня АНДРУСЯК. – Також щотижня збираємося класом у когось вдома або на природі. Причому запрошуємо усіх однокласників. І це нас дуже зближує.

"Колектив відповідає за кожного учня і навпаки"

Як зробити так, щоби клас був дружнім, знає і вчитель-методист англійської мови гімназії №4 Віра СКЛАДАН. Сім років вона була класним керівником одного класу. Свій 11-Б Віра Василівна згадує з гордістю і трішки із сумом – адже її учні вже закінчили школу.

– Коли стала класним керівником п’ятого класу, головним моїм завданням було створити дружній колектив, – каже Віра Василівна. – Звісно, всіляке траплялося. Лише в ідеалі буває так, що діти між собою не сваряться. Клас ділився на групки, як це завжди буває у великому колективі. Траплялися конфлікти через заздрощі, адже у класі – більше 20 дівчат, і кожна, зрозуміло, вважала себе найкращою.

Але ми вчилися поважати одне одного, довіряти. Недарма мій кабінет учні жартома назвали "кабінетом ДоВіри". Я пояснювала школярам: ми не можемо товаришувати з усіма, але кожен із нас повинен відповідати за колектив. Якщо провинився хтось один – отже, провинився увесь колектив. Клас повинен дбати про інтереси кожного учня, і, навпаки, кожен учень має дбати про інтереси усього класу.

– Учнів дуже зближувало те, що ми щороку кудись усім класом їздили, – пригадує вчителька. – Збиралися на Цецино, а якось у парку Федьковича, незважаючи на погану погоду, варили плов. Ми побували у Львові, Чехії, Угорщині, Австрії, Польщі.

Ці подорожі дуже допомогли учням зблизитися та краще пізнати одне одного. Адже саме у такі моменти можна відчути, чи вірна, надійна людина біля тебе. 
Галина МАРКІВ
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують