Анжела ГОРЕНЧУК уже 10 років працює в туристичній сфері. Музикант за освітою, жінка зважилася змінити роботу після декретної відпустки. Зараз пані Анжела – директор філії туристичної фірми.
– Коли наважилися спробувати себе в туризмі, уявляли, з чим доведеться стикатися?– Спеціальної освіти я не мала, тому вчилася самотужки: це була робота з Інтернетом, клієнтами, каталогами, навіть згадувала те, чого навчали у школі на уроках географії. Для менеджера з туризму важливим є знання інформації про країни: температурний режим, головні курорти, особливості, визначні місця. Тобто по-трібно знати те, що може зацікавити туриста. Якщо людина освічена, має широкий світогляд, немає значення, яку освіту вона отримала. Працювати у сфері туризму, не знаючи про місця, які ми продаємо, дуже важко. Тому тим, хто хоче працювати в туристичній сфері, необхідно побувати в різних країнах. Адже іноді інформація може відрізнятися від того, що є насправді. До обов’язків менеджера також належить організація екскурсійних турів на території України. Працюємо з групами, які приїжджають із-за кордону, надаємо повний спектр туристичних послуг із прийому.
– Тобто володіти іноземною обов’язково?– Звичайно! Найкраще – англійською. Тому раджу майбутнім менеджерам не лінуватися вивчати мову, вона неодмінно знадобиться. У будь-якій країні, якщо ви розмовляєте англійською, відповідь отримаєте також англійською. Це загальнодоступна мова. Позначення туристичних термінів, номерів готелів у каталогах також здійснюють англійською мовою.
– Робочий день менеджера нормований чи доводиться засиджуватися на роботі?– Робочий день ненормований. Режим роботи – від 09.00 до 18.00, але якщо потрібно, ми приходимо раніше, а йдемо деколи й о 23.00. Субота та неділя – також за необхідності можуть бути робочими. Наприклад, улітку ми майже щовихідних працюємо. Режим роботи досить напружений, і це потрібно знати молодим людям, які хочуть працювати в туристичній сфері.
– Їздите у відрядження за кордон?– Це називається рекламний тур. Знайомимося з країною, готелями, курортами, особливостями турів. Адже людина, яка купує путівку, хоче отримати детальну інформацію: який вхід у море, які напої пропонують, як виглядає територія курорту, які номери... Переважно всі рекламні тури оплачує фірма.
– Які виникають труднощі під час роботи? Як вдається їх долати?– Досі в мене труднощі не виникали. Наприклад, щоби продати дорогий номер у готелі потрібно клієнтові надати повну інформацію. Трапляється, що потрібно посидіти і до 01.00, щоби зібрати всю інформацію, перечитати безліч відгуків і скласти враження про курорт чи готель.
– Але ж клієнти бувають різні, до кожного потрібно знайти підхід…– Туристи йдуть за своїм менеджером. Якщо людині подобається, як з нею спілкуються, вона залишається задоволеною організацією подорожі, а менеджер знає, чим живе клієнт, між ними можуть скластися досить дружні стосунки. В такому разі людина не шукатиме іншу турфірму.
– Для менеджерів влаштовують семінари, тренінги?– Так, їх проводять київські туроператори – як правило, для менеджерів, які вже працюють. Розповідають та демонструють на проекторі країни, особливості курортів, готелів, розповідають, як правильно продавати туристичні послуги, яким категоріям туристів що підходить… Це дуже допомагає в подальшій роботі.
– Які перспективи кар’єрного росту?– Перспектив, на жаль, мало, оскільки менеджерів із туризму дуже багато. У нас декілька вузів готують менеджерів із туризму. Але випускники приходять працювати зовсім непідготовлені. Ми не вперше беремо студентів на практику, і за ці роки було лише декілька молодих людей, які справді чогось хотіли навчитися.
Яна Ященко
Довідка Графік роботи: під час сезону часто ненормований, доводиться працювати й у вихідні.
Заробіток: у кожній турфірмі питання оплати праці вирішують індивідуально, але, як правило, дохід складається зі ставки та процентів від продажу.
17-08-2010, 10:16
0
1 730