Чимало автомобільного секонд-хенду потрапляє до України з Європи. Багато українців вважають, що такі авто кращі, адже експлуатували їх на якісних європейських дорогах, а отже, вони менш "вбиті". Однак завжди існує загроза натрапити на шахраїв, які привозять до України справжній мотлох. Особливо такий ризик зростає після повеней у країнах Європи – там продати автомобіль-"потопельник" практично неможливо, тому їх охоче продають перекупникам із країн СНД. Мета цього бізнесу очевидна – придбавши авто за півціни в Європі, у нас його можна продати вдвічі дорожче.
Залите водою авто теоретично можна відновити – для цього потрібно його розібрати та все просушити. Процедура ця дуже дорога і для старих машин практично дорівнює їхній вартості. Тому машину простіше продати.
Головна проблема "потопельника" в тому, що волога потрапляє в усі можливі порожнини й отвори і видалити її звідти практично неможливо. Тому з часом виникають проблеми з проводкою і електронікою – вона перестає працювати. Враховуючи те, що в сучасному авто електроніка тягне на половину вартості, ремонт обійдеться дорого. Інша неприємність – корозія, яка обов’язково проявиться через півроку-рік.
Тому під час вибору "європейця" слід бути дуже уважним, щоб не натрапити на шахрая. Сліди підтоплення може помітити навіть не надто підкований у технічному боці експлуатації машини споживач. Адже вода – дуже агресивна речовина для металу, тож завжди залишає сліди.
Це можна відчути і на запах – сирість вивести із салону практично неможливо. Якщо у салоні й навіть у багажнику висить багато "пахучок" – це спроба щось приховати.
Вода обов’язково залишає помітні сліди-розводи на оббивці сидінь, а шкіра від неї стає грубішою.
Швидко починають іржавіти ті частини салону, куди ніколи за звичайних умов вода не потрапляє, а тому їх не обробляють антикорозійними речовинами. Тому присутність вологи буде помітною під панеллю приладів, на кріпленні сидінь та під килимками в салоні. І сам вигляд панелі приладів є красномовним – якщо скло зсередини запітніло, значить усередині була вода.
Як розповіли на одній із чернівецьких станцій техобслуговування, "потопельника" відновити можна, а деякі майстри навіть на цьому спеціалізуються. Однак це дуже марудна справа, яка потребує чимало часу і зусиль, а отже, дорога. Тому краще уникати придбання залитого водою авто. Якщо машину добре підготували до продажу, помітних нефахівцю наслідків води не буде помітно – підсохлих плям, вологи в доступних місцях. Тому якщо є підозра, що продають саме "потопельника", краще порадитися з досвідченим майстром. Адже автомобіль купують для тривалого використання, тож навіть знижка у ціні може обернутися значними додатковими витратами у майбутньому.
Ігор ДОВГАНЬ
17-06-2010, 12:39
0
1 907