
Пішохідний міст через залізницю, що з’єднував вулиці Барбюса та Білоруську, наприкінці минулого тижня почав руйнуватися через активізацію зсуву грунту. Міст збудовано приблизно 50 років тому, вперше він потрапив у зону зсуву 1995 року. Нині ж ситуація значно ускладнилася: деформувалися частини прольоту та несної опори. Міст оголосили аварійним та вивісили попереджувальні таблички про заборону переходу. Мешканці Калічанки кажуть, що про руйнування не чули, табличок не помічали, а користуватися навіть аварійним мостом все-таки доведеться. Бо таким чином можна швидше дістатися центру міста, економлячи час та гроші на маршрутки.
Працівники залізниці обіцяють, що через кілька днів неподалік встановлять дерев’яний перехід через колію. Старий міст демонтують. Коли ж буде збудовано новий міст, наразі не відомо.
– Не чув, що міст аварійний, ходжу ним без остраху, як і щодня, – каже мешканець вулиці Білоруської Андрій КАЛИНЮК. – Без мосту важко доведеться. Навчаюся у вузі, тож щодня через цей міст добираюся до центру. Тепер доведеться обходити і витрачатися на маршрутку.
– Без цього мосту доведеться півміста об’їжджати, – розповідає місцевий мешканець Олег АНГЕЛЮК. – Доведеться ризикувати, бо місце тут небезпечне і треба переходити безпосередньо через колію.
– Мене дивує той факт, що людей не повідомили про небезпеку, – обурюється місцева мешканка Яна ЕЙНУЛАЄВА. – Я навіть таблички не бачила. Поклали б якесь оголошення – люди знали б, що ходити тут ризиковано. Шукатимемо інші шляхи до центру. Дивовижно, але напередодні мені наснилося, ніби падаю з мосту. Мабуть, інтуїція підказувала про небезпеку.
Як повідомляють у центрі пропаганди ГУ МНС в області, розташований над залізничною колією міст на вулиці Барбюса, 51, почав руйнуватися внаслідок активізації зсувного процесу.
Залізобетонний перехід, що складається з декількох прольотів та сходових частин, перебуває на балансі ВП "Чернівецька дистанція колії Львівської залізниці". Його загальна довжина 70 метрів, ширина – 2,2 метра. На місце події виїжджало керівництво міста на чолі з мером та мобільно-оперативна група ГУ МНС в області. Комісія дійшла висновку, що необхідно звести тимчасовий дерев’яний перехід через залізничні колії та відремонтувати пошкоджену частину пішохідного мосту.
– Міст буде закрито, оскільки він небезпечний для пішоходів, – повідомив помічник начальника зі зв’язків із громадськістю лінійного відділу міліції на станції "Чернівці" Віталій ВАСИЛЯН. – Щоби не сталося біди, на мосту встановлено таблички про небезпеку переходу. Припускають, що однією з причин просідання землі на цій ділянці став частий проїзд фур вулицею Одеською. Наразі залізниця підраховує збитки.
– Зліва від мосту зводимо дерев’яний перехід, вже восьмого червня його мають встановити, – розповідає мостовий майстер ВП "Чернівецька дистанція колії Львівської залізниці" Андрій ГРИЖАК. – На цій ділянці руху автомобілісти пильнуватимуть і зменшуватимуть швидкість руху. Невдовзі розпочнемо демонтаж старого мосту. За рішенням комісії, цей пішохідний міст аварійний. На цьому об’єкті встановлено мітки. Цілодобово чергові стежать за ситуацією.
Загалом проект нового мосту, розроблений Дніпропетровським інститутом, існує вже приблизно рік, – продовжує Андрій Вікторович. – Але до того, як розпочнуть зводити новий міст, потрібно зробити ще чимало.
Наразі перехожі без остраху ходять аварійним мостом. А працівники чернівецької дистанційної колії займаються водовідведенням, щоби не допустити в подальшому перезволоження грунту, адже це може стати ще однією передумовою активізації зсуву.
Антоніна БАБЧУК