RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Як перетворити зведений на дачі дім у житловий будинок? Рішення, за яким дозволялося будинки садових товариств переводити під житло, міська рада ухвалила ще кілька років тому. Очікувалося, що воно матиме значний вплив на ринок нерухомості в місті та дозволить частково вирішити житлову проблему – дешевші за будинки в місті дачі стали б повноцінним житлом для не надто заможних родин. Однак насправді для очікуваного переоформлення часто виникає чимало перешкод.

У садовому будинку не пропишуть

Дачі формально є лише садовими будиночками без адреси, в яких неможливо прописатися, провести газ – тобто без статусу житла. Випадки, коли на дачі проживають постійно, є непоодинокими. Але такі будиночки не мають адреси, тож навіть "швидку" в разі потреби сюди неможливо викликати.

Далеко не всі дачі можна зробити житлом – у місті налічується аж 221 садове товариство, з яких лише 40 можуть отримати відповідні дозволи. Решта або розташовані у зсувних зонах, або мають інші обмеження, які не дозволяють капітальне будівництво.

– Коли розпочали цю роботу, не до кінця усвідомлювали, як піде процес, – каже головний архітектор міста Сергій ГОМОНОВИЧ. – Очікувалося, що зменшиться напруга в індивідуальному житловому будівництві – більше чернівчан матимуть можливість отримати власне житло. Але практика показує, що за рахунок дач не малозабез­печені отримують житло, а свої умови покращують ті, хто вже має квартиру чи будинок, і додатково споруджують ще один.

Нині переведення дач під житло дозволяється, але висуваються жорсткі вимоги. Йдеться про те, щоби масиви садових будиночків перетворювати на повноцінні міські квартали з відповідними комунікаціями. Тобто окремим власникам дозволи не дають – лише цілому товариству. За словами Сергія Гомоновича, рішення про переведення садових будиночків під житло має ухвалити все товариство. Для цього має бути складено загальний план і обов’язково вирішено питання проведення спільних комунікацій.

Зокрема потрібно забезпечити мікрорайон світлом. Зазвичай садові товариства мають світло, однак для повноцінного житла потрібна значно більша потужність, тож доведеться встановити нову трансформаторну підстанцію. Влада вимагає, щоби забудовники встановлювали її за власні кошти. Інша вимога – облаштування внутрішніх вулиць. У дачних товариствах переважно між ділянками є лише неширокі проїзди. А у житловому мікрорайоні мають бути повноцінні дороги, на яких два авто можуть розминутися. Для цього треба віддати два-три метри ділянки – на такий крок погоджуються далеко не всі.

Спочатку охочих переводити дачі під житло виявилося багато. Головний архітектор каже, що чимало городян готові собі облаштувати будинок з усіма зручностями, підвести газ, воду, однак на спільні мережі витрачатися не поспішають.

Жити можна і без паперів

Чернівчанин Олег придбав собі ділянку неподалік вулиці Каховської з наміром звести будинок. На садове товариство надії немає – воно фактично розпалося. Водночас деякі дачі неподалік все-таки вдалося власникам оформити під житло. Газ і світло у сусідів є, тож Олегові далеко прокладати трубу і дроти не доведеться. Однак йому не дозволяють – кажуть, що це може зробити лише все товариство.

В обласній спілці садових і городницьких товариств розповіли, що подібних випадків не дуже багато. Інтерес з боку забудовників викликають лише деякі товариства, розташовані неподалік міських вулиць чи автобусних маршрутів. При цьому для окремих ділянок іноді є можливість спорудити повноцінне житло – лише в тому разі, якщо ділянка виходить безпосередньо на міську вулицю. Тоді будинок отримує номер тієї вулиці (іноді це номер з літерою аж до Ж, З).

Втім не завжди мешканці дач хочуть займатися тяганиною з офіційним переведенням під житло. У більшості товариств проведено світло, за певних умов до дачі можна прокласти і газ. Часто у таких будиночках живуть уже багато років, призвичаївшись до незручностей – люди викопують криниці, облаштовують автономну каналізацію, а "швидку" викликають до найближчої вулиці, де хтось зустрічає лікарів. Ось тільки прописатися в такому будиночку неможливо.

У чернівчанина Анатолія склалася типова ситуація – донька виросла, вийшла заміж і народила дитину. У двокімнатній квартирі всі розміститися не можуть, а на придбання окремого житла немає коштів. Тож чоловік спорудив на садовій ділянці невеликий будиночок, провів до нього світло і воду, з певними труднощами і газ. Сьогодні молода сім’я має власне житло, хоч і неофіційне. Подавали документи – їм відмовили, вимагаючи рішення всього товариства.

– Неподалік живе ще кілька таких родин, – розповідає Анатолій. – Звичайно, ми не проти приватизувати будинки, але поки що не дозволяють. Жити можна і без паперів, адже всі зручності ми собі провели, а донька приписана в моїй квартирі. Сподіваюся з часом все-таки вирішити цю проблему. 
Ігор Довгань

Офіційно

"Дозвіл на виготовлення містобудівної документації щодо переведення території садівничого товариства надається на підставі заяви товариства за наявності протоколу зборів товариства. Після погодження та затвердження містобудівної документації надається дозвіл членам садівничих товариств на зміну цільового призначення земельних ділянок.
Переобладнанню можуть підлягати садові будинки, які знаходяться безпосередньо на міській вулиці та межують з існуючою житловою забудовою за умови дотримання норм вулично-дорожньої мережі.
Прийом в експлуатацію житлових будинків, переведених під житло з садових будинків, проводиться в установленому чинним законодавством порядку при приведенні вулично-дорожньої мережі до чинних норм".

зверніть увагу

Головний архітектор міста С. Гомонович закликає уважно обирати дачу під житло. Продавці часто обіцяють недороге житло, в оголошеннях пишуть "комунікації поруч, однак насправді офіційно отримати всі дозволи виявляється дуже складно, а іноді й неможливо. Тобто у такий спосіб лише підвищують ціну дачі.
20-05-2010, 10:45
Коментарів 0 Переглядів 8 999

Теги -

Для кого можливі графіки відключень

Газовики просять споживачів перекрити крани на спусках перед газовими приладами та не відкривати до зазначеного часу


Такі зміни запровадили "у зв’язку з численними зверненнями мешканців"
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.