На дорогах Буковини нині можна побачити найрізноманітніші авто практично всіх виробників Європи, Америки й Азії. Причому як найновіші, так і кількадесятирічного віку. Тож для їхніх власників періодично постає проблема заміни запчастин і матеріалів.
Запчастини можуть привезти практично до всіх іномарок
– Нині можна знайти запчастини для всіх машин, лише потрібні гроші та час, – розповідає власник автосервісу Микола. – В нашій області є достатньо фірм і підприємців, які займаються постачанням запчастин. Вони мають свої склади тут, за потреби замовляють і привозять потрібні запчастини з Києва чи із-за кордону. Це стосується всіх машин – як наших "Жигулів", так й іноземних.
В одному з магазинів міста підтвердили, що беруться доставити запчастини практично до всіх іномарок, виготовлених у Європі, Азії чи Америці. При цьому навіть випущених 20 років тому. Максимальний термін виконання замовлення – два тижні.
У чернівчанина Олександра певні проблеми із запчастинами виникли, коли довелося ремонтувати "Пежо". Адже у місті ці авто офіційно поки що не продають, отож він звертався до магазинів запчастин. У магазині виникли значні затримки, але пов’язані вони були з тим, що не одразу замовили потрібні деталі – як з’ясувалося, двигун автівки був досить рідкісної модифікації, тож не одразу знайшли потрібні.
– У мене вже не перша машина, і я переконався з власного досвіду – чим поширеніше авто, тим простіше із запчастинами, – каже Олександр. – До рідкісних теж можна знайти запчастини, але потрібно більше часу.
З новими автомобілями взагалі проблем не мало би виникати. Насамперед із тими, які продають у нас офіційно.
До "Мерседеса" приладнав деталь від "Лади"
– Просто продавати автомобілі – це вже вчорашній день, – розповів комерційний директор одного з чернівецьких автосалонів Віталій. – Нині всі дилери змушені займатися і сервісом, мають свої склади запчастин на місці. Скажімо, у нас існує вимога – якщо продано хоча б одне авто певної моделі, ми мусимо мати один комплект витратних матеріалів. А на головних складах завжди є усе необхідне, і ми привеземо максимум упродовж двох тижнів.
Водночас, за словами Віталія, перед споживачами найчастіше постає інша проблема – неготовність українців платити за якісний сервіс. Люди готові викласти чималу суму за дороге авто із-за кордону, але ще не готові вкладати відповідні кошти в його утримання. Так, гарантійне обслуговування потребує періодичного техогляду через певний пробіг. Сервісні центри пропонують лише якісні матеріали, рекомендовані виробником. Ось тільки навіть автомобілі на гарантії ремонтують у нелегальних автослюсарів у гаражах – там беруть за роботу значно менше. Те ж стосується і запчастин – крім фірмових, аналогічні виготовляють в інших країнах (наприклад, у Туреччині). Зазвичай такі запчастини відчутно дешевші, однак і поступаються якістю.
Особливо відчутною різниця в цінах є для тих, хто звик їздити на "Жигулях". Якщо запчастина для ВАЗу коштує 100 гривень, то аналогічна для іномарки – уже від 100 доларів.
На одному з автосервісів розповіли такий випадок. Чернівчанин купив дорогий "Мерседес" за кілька десятків тисяч доларів. Через певний час щось вийшло з ладу і треба було замінювати певну деталь. У фірмовому автосервісі йому назвали ціну деталі з роботою – 300 доларів. Власник машини відмовився ремонтувати авто за таку ціну і звернувся до приватного майстра з проханням припасувати щось дешеве від "Жигулів".
Ігор ДОВГАНЬ
29-04-2010, 10:57
0
1 984