RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » у номері » суспільство » Ями «вбивають» ходову

Зайвим буде говорити, якої шкоди завдають погані дороги автомобілям. Адже кожна яма – це удар по довговічності вузлів і агрегатів. При цьому однаково страждають усі: і недорогі "Лади", і джипи з "Мерседесами".

– Іноді просто страшно стає за машину, – розповідає Василь, власник Volkswagen Golf. – Давно їжджу автомобілями, але такої зими, як ця, не пам’ятаю. І ям стало значно більше, і такі горби з льоду були на дорогах, що постійно зачіпав дном машини, ризикуючи щось обірвати.

– Немає такого автомобіля, якому не шкодили би погані дороги, – переконаний автомеханік Іван К. – Звичайно, є надійніші, є менш надійні, але усім потрібен огляд і ремонт.

Найбільше від ям страждає ходова частина автомобілів. Механізми і деталі ходової пов’язують колеса з кузовом, гасять його коливання. Насамперед це підвіска – пружини, амортизатори, ресори тощо. Після найбільш екстремального періоду для водіння – кінця зими – початку літа практично з кожним автомобілем слід звернутися на огляд до автомеханіка. Не обов’язково доводиться щось замінювати, але краще перестрахуватися. Адже від стану ходової залежить не лише комфорт під час їзди, а й безпека руху.
Іван розповідає, що останнім часом виокремив для себе категорію автомобілів, власники яких найбільше звертаються з проблемами ходової навесні, коли на дорогах багато ям. Це невеликі розвізні автомобілі типу Renault Kangoo та Citroen Berlingo. Вони призначені для перевезення невеликих вантажів містом, а отже, їхні ходові більше зазнають навантаження.

Від ям часто страждають колеса. Якщо на швидкості наїхати на перешкоду, можна пошкодити диск. У такому разі на дорозі доведеться замінювати колесо – сучасні безкамерні шини потребують герметичності, і з пошкодженим диском їхати далі не вдасться. Йдеться про штамповані диски – вони дешевші за легкосплавні, але схильні до деформації.

Крім збільшення ямковості на дорогах, зима створює й інші проблеми для автомобілів. Так, для підсипання доріг використовують сіль, яка обов’язково потрапляє на машину. Сіль має агресивну дію і разом із водою, яка замерзає і розмерзається, призводить до пошкоджень і мікротріщин на кріпленні агрегатів, тросах, шлангах, які навесні варто уважно оглянути.

А ще після сходження снігу автомобіль слід добре помити, щоби змити зимову сіль, яка, до того ж, провокує поширення корозії.
Ігор ДОВГАНЬ
25-03-2010, 11:39
Коментарів 0 Переглядів 2 268

Теги -

Дівчина вчора, 23 листопада, пішла з дому та досі не повернулася
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.