Як правильно обирати весняне взуття, розповіла Сабіна КУКУРНЯК, головний спеціаліст обласного управління у справах захисту прав споживачів.
Насамперед, як і на будь-який товар, під час купівлі взуття слід вимагати документ, який засвідчує факт купівлі. Без цього чека у разі покупки неякісного взуття споживач може залишитися зі своїми проблемами сам на сам.
По-друге, слід мати на увазі, що у разі, якщо взуття виявиться тісним, не підходитиме за кольором тощо, покупець має право передумати. Якщо етикетка та упаковка не порушені і товар ще не був у вжитку, покупець протягом 14 днів має право звернутися до продавця і повернути взуття.
Гарантійний термін на взуття обчислюється з початку відповідного сезону. Згідно з законом про захист прав споживачів, на взуття надають гарантійний термін – 45 днів. Так, на взуття весняно-осіннього асортименту у строк гарантійного терміну включається період з 15 березня до 15 травня та з 15 вересня до 15 листопада. На зимове взуття, відповідно, – з 15 листопада по 15 березня, а на літнє – з 15 травня до 15 вересня.
– Наприклад, ви купили зимове взуття на розпродажі п’ятого березня, взули його двічі і заховали до наступного сезону. Тож ви використали 10 днів гарантії цього зимового сезону, а з 15 листопада розпочнеться новий сезон, і ваша гарантія діятиме ще 35 днів, – пояснює С. Кукурняк. – Це важливо знати, адже дуже часто взуття купують саме наприкінці сезону – на розпродажах. Тому потрібно зберігати товарний чек, щоби було підтвердження, коли ви придбали це взуття.
Якщо ж у товарі згодом виявляється якийсь дефект, потрібна експертиза. Експерт робить висновок про вид дефекту і процент зносу (втрати якості) речі. Однак насправді, за словами С. Кукурняк, до експертизи справа не доходить. Якщо покупець має чек, продавці чи власники торгових точок вирішують проблему у разі, якщо взуття зіпсувалося до закінчення строку гарантії. Тоді пошкоджене взуття ремонтують за рахунок продавця. Якщо ж взуття ремонту не підлягає, покупець має право вимагати заміну товару на аналогічний або повернення коштів.
Поради покупцям
Взуття не повинно мати складок, зморщок, плям, відповідні деталі в парі повинні бути однакові за щільністю, товщиною, формою, розмірами, кольорами.
Не допускається відставання верху і підкладки від задника, м’які носки і задники, погане формування п’ят, носків, деформація верху, механічні пошкодження і нерозгладжені складки всередині взуття, забруднення підкладки, осипання барвників.
Якщо хочете придбати шкіряне взуття, слід перед покупкою добре оглянути його. Натуральна шкіра завжди тепла на дотик. У цьому легко переконатися – досить доторкнутися до поверхні шкіри рукою. А при дотику до штучної шкіри пальці чи долоні рук пітніють.
Взуття передається покупцеві в упакованому вигляді без стягнення за упаковку додаткової плати. Разом із товаром покупцеві передається касовий і товарний чек, в якому вказується найменування товару і продавця, дата продажу, артикул, сорт і ціна товару, а також підпис особи, яка безпосередньо здійснює продаж.
Нерідко продавці взуття влаштовують розпродаж зі знижками, а при виявленні різних недоліків у процесі носіння намагаються уникнути відповідальності, мотивувавши відмову зниженням ціни на товар. Правило про неможливість повернення уціненого товару діє тільки в тому разі, якщо покупець був попереджений про недоліки товару заздалегідь.
Набійки на підборах взуття належать до видаткового матеріалу. Претензії про безкоштовний ремонт будуть правомірні, якщо справа полягатиме в неправильному кріпленні набійки. Якщо ж зрив набійки стався з вини покупця – наприклад, набійка потрапила в тріщину між бруківкою, стерлася або збилася, – вимоги щодо повернення або відшкодування збитків з боку покупця будуть неправомірними.
Надія МАКУШИНСЬКА
23-03-2010, 10:36
0
5 085