Ввечері двори багатоквартирних будинків повністю заставлені машинами, які стоять і на дорозі, і на тротуарах, і на клумбах. Така ситуація породжує численні конфлікти – людям іноді просто неможливо пройти.
Особливо потерпають мешканці перших поверхів. Адже автівки ставлять їм під вікна.
– У нашому дворі деякі власники машин навіть позасипали клумби і поставили там лавочки нібито для відпочинку, – розповідає чернівчанка Ірина. – Однак насправді заїжджають туди автомобілями аж під вікна.
Власники машин теж не задоволені ситуацією – вони не хочуть своє майно, яке коштує чимало, залишати будь-де, а спеціально призначених для цього місць не вистачає. У деяких багатоповерхівках ще в радянські часи у дворах облаштували "кишені" для стоянок. Однак розраховані вони на 10-15 машин. А нині автомобілі має більшість родин, а деякі й не один.
– Конфлікти виникають мало не щодня, – каже голова житлового кооперативу Крістіан ВЛАД. – Перехожі не можуть пройти тротуаром, а водії теж сваряться, бо не мають де поставити машину. Порозуміння знайти не вдається.
Крістіан має своє бачення вирішення проблеми. Насамперед у дворі кооперативу він планує зварити загорожу зі старих труб вздовж тротуару, щоб автівки туди не заїжджали. Однак і для стоянки хоче знайти місце. Голова кооперативу має намір звернутися до районної влади з проханням виділити додатково землю для облаштування стоянки.
Однак у такий спосіб можна допомогти лише мешканцям одного будинку.
– До багатоповерхівок, які споруджують, існує вимога – передбачати у проектах гаражі чи підземні паркінги, – розповів головний архітектор міста Сергій ГОМОНОВИЧ. – З 2000 року існують плани розпочати спорудження у місті багатоповерхових паркінгів, для них навіть визначено місця. Але досі інвестори не знайшлися, бо коштів на реалізацію цього проекту потрібно чимало, а повертатися вони будуть не менше 20-30 років.
Влада пропонує розпочати з гаражних кооперативів. Перевірки не раз засвідчували, що частина гаражів зайнята зовсім не автомобілями – їх використовують як склади та місце неофіційних майстерень тощо. За словами Сергія Гомоновича, деякі кооперативи використовуються для зберігання машин лише на 50-70 відсотків.
Гаражні кооперативи у нинішньому вигляді не можуть довго існувати. Міська влада вже пропонувала деяким із них розглянути можливість трансформації у багатоповерхові паркінги. Розроблено вже навіть перший проект – на розі вулиць Руської та Лук’яна Кобилиці, – але через кризу його реалізацію відкладено.
Можливе спорудження паркінгів і у центрі – але підземних. Враховуючи складність робіт, поки що далі концепції справа не просунулася.
Щодо стоянок у дворах, то
С. Гомонович не відкидає можливості їхнього облаштування.
– Слід розглядати кожен випадок окремо, – вважає головний архітектор. – Якщо розміри двору дозволяють і не доведеться знищувати зелені насадження, треба давати дозволи.
Ігор ДОВГАНЬ
18-03-2010, 10:44
0
2 749