На проблемних ділянках доріг після зими фахівці радять водіям не їздити швидше 30 кілометрів на годину. Інакше зайвих витрат не уникнути.
Після потрапляння до ям перевіряйте авто
– Кожен другий клієнт приїжджає на автосервіс, бо потрапляє в ями з гострими краями, – розповідає власник автосервісу Олександр МЕЛЬНИЧУК. – Перше, що страждає – шини. Потрапляння у яму, в кращому разі, скоротить термін експлуатації шини у декілька разів. У гіршому – шини відразу можна викинути. Друге, що страждає, – це диски. Якщо на вашому авто стоїть дорогий титановий диск, і він тріснув чи деформувався – його потрібно "прокатати" на спеціальному станку. Це коштує від ста до чотирьохсот гривень. Третє – газо-масляні стійки. Вони розраховані на дороги, а не на "танкодроми". Нині до нас на сервіс приїхав клієнт, який лівим колесом вскочив у яму. У машини вистрелив опорний підшипник і пошкодив капот. Тепер, окрім заміни опорного підшипника, потрібно рихтувати і фарбувати капот. Також часто виходять із ладу шарові опори та салінблоки. Також бувають різні мікротріщини. Незначні ушкодження ходової частини призводять до порушення геометрії розвалу-сходження, що призводить до швидкого зношення покришок.
Пошкодження в ходовій частині вітчизняного автомобіля, за словами пана Олександра, обходиться його власникові від ста до тисячі гривень. Для іномарок сума аналогічна, але вже у доларах.
Щоби запобігти цьому, фахівець радить після потрапляння до ям заїжджати на перевірку до спеціалістів або самому перевіряти авто на оглядовій ямі чи естакаді. Це забере трохи часу, зате зекономить гроші. Також на ділянках з ямами не варто рухатися зі швидкістю більшою, ніж 30 кілометрів на годину. І навіть на відносно хороших дорогах не варто втрачати пильність, оскільки ями є скрізь.
Ями залатають лише там, де їздить громадський транспорт
Впродовж місяця усунути ями на дорогах міста після зими доручив міський голова Микола Федорук, повідомив прес-центр мерії. Роботи з усунення ям на дорогах міста мають здійснюватися із застосуванням сучасних технологій та обладнання.
Районним у місті радам та департаменту житлово-комунального господарства доручено розробити графіки здійснення таких робіт і механізм їхнього фінансування.
– Ямковий ремонт ми почали робити ще в суботу, – розповідає начальник комунального підприємства "МіськШЕП" Михайло ІГНАТЬЄВ. – Наразі ямковий ремонт повністю завершено на вулицях Червоноармійській і Київській. Частково підремонтували і вулиці Кошового та Заводську в тих місцях, де були великі вибоїни. Цьогоріч ремонт доріг ми почали раніше, ніж зазвичай, – наприкінці грудня. Минулими роками робили це у квітні. Це пов’язано з тим, що придбали нову машину для вкладання вторинного асфальту. Вона робить його зі старої сировини. Те, що зараз на вулицях мокро – не проблема, адже машина призначена і для зимового вкладання асфальту. Вартість її – 242 тисячі гривень.
Скільки протримаються відремонтовані ділянки, в
МіськШЕПі прогнозувати не беруться, адже подібну технологію "латання" застосовують вперше.
– Звичайно, якість ремонту в цей період значно нижча від тієї, яку досягають влітку, – пояснив начальник управління комунального господарства міста Ярослав КУШНІРИК. – Цей ямковий ремонт роблять для того, щоби дороги протрималися до літа, коли ми робитимемо більш якісний ремонт. Зараз асфальтом яму просто засипають та прикатують. Влітку ж ми плануємо вирізати проблемні ділянки, та застеляти великими "картами". Ремонт здійснюють за кошти, які були передбачені на поточний зимовий ремонт. Звичайно ж, перевагою є те, що асфальт виготовляють зі старих фрагментів дороги, – це вторинна переробка. Це здешевлює його виробництво. Якщо собівартість прокладання одного метра квадратного звичайного асфальту вартує до ста тридцяти п’яти гривень, то за допомогою машини із вторинної сировини собівартість виготовлення – сто гривень на метр квадратний. Ямковий ремонт здійснюватимуть тільки на дорогах, якими рухається громадський транспорт. На маленьких другорядних вуличках ремонту ми не планували.
Михайло САЛІТРА
4-03-2010, 10:36
0
1 789