RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » у номері » суспільство » Нові тролейбуси будуть, але нескоро

Нові тролейбуси будуть, але нескоро

Чому в тролейбусах брудно і не оголошують зупинки, а також коли чернівчани зможуть їздити у нових тролейбусах – про це та інше розповів Іван ІВАНІЧЕК, начальник Чернівецького тролейбусного управління.

– Навіть у пікові години часом доводиться чекати тролейбуси по 15 і більше хвилин. Які затверджені інтервали руху тролейбусів?

– Це залежить від маршруту. Зокрема на вулиці Головній інтервал руху – три-п’ять хвилин у "годинупік". На менш завантажених маршрутах інтервал становить до восьми хвилин у "годину-пік", та до 15 хвилин у години меншого пасажиропотоку.

Пустити більше тролейбусів на вулиці Головній не вдається, оскільки вони збігаються з автобусними маршрутами.
Якщо пустити більше тролейбусів на Головній, інтервал становитиме 1-2 хвилини, а це, по-перше, абсолютно недоцільно, по-друге, вони заважатимуть руху транспорту. Офіційно тролейбусний рух триває з 06.00 до 23.00.

– Тролейбуси б’ють людей струмом, часто димляться... Чому на лінії працюють несправні машини?

– Тролейбус – машина електрична, із великою кількістю дротів, які зношуються й можуть пропускати струм на корпус, внаслідок чого пасажир відчуває, що його б’є струмом. Подібні інциденти нечасто, але трапляються. Якщо подібне станеться, звертайтеся до кондуктора. Він зобов’язаний повідомити водія.
А той мусить відразу припинити рух та висадити пасажирів до ліквідації несправності.

Під час виїзду з депо весь транспорт перевіряють на витік струму. Допустима його величина – 2 міліАмпери. Річ у тім, що у нас 87 тролейбусів мають більше 20 років, при тому, що термін їхньої експлуатації – 10 років.

У мороз салон помити неможливо

– Водії зобов’язані оголошувати зупинки, але часто цього не роблять. Чому?

– Премія водіїв 800 гривень. Водія позбавляють премії, якщо він не оголошує зупинки чи виходить на вулицю без жилета. Проблема в тім, що за цим спостерігають наші ж працівники, а водії їх знають в обличчя, тому під час перевірок усіх правил дотримуються. Ми робили по-іншому – самі заходили, ставали в кутку і стежили за виконанням норм. Унаслідок таких спостережень за місяць у середньому премій позбавляють 8-10 водіїв. У нас є 126 водіїв, і простежити за всіма просто нереально.

– Під час епідемії грипу тролейбуси дезінфікували й мили, зараз у них знову брудно…

– Водою мити ми не можемо через мороз на вулиці, а прибирання віником вистачає не більше, ніж на один рейс. Ну і, звичайно, чистота теж залежить від пасажирів. Значить, такі у нас люди.

– Чому тролейбуси 3А та 6А часто не повертають на Південно-Кільцеву, а їдуть до "Кварцу"?

– Якщо вони не повертають на Південно-Кільцеву, значить вони їдуть або на обідню стоянку, або до ремонтно-оглядової ями, яка знаходиться на "Кварці". Плануємо перенести стоянку тролейбусів на обід із "Кварцу" на Південно-Кільцеву, що значно розвантажить її. Проблему з 3А та 6А вирішимо.
У нових ЛАЗах на бруківці ледь вікна не повилітали

– Коли чернівчани матимуть нові тролейбуси?

– Безперечно, потрібно замінити руховий склад. Ми намагалися ставити нові ЛАЗи на маршрут №5. Від їзди бруківкою у них ледь не повилітали вікна, оскільки вони великі й панорамні. Цей транспорт призначений для асфальтного покриття. Також була презентація луцьких тролейбусів, вони підходять для цієї ділянки. Перспектива є. Міністерство ЖКГ спільно з Міністерством фінансів уклали угоду для взяття в лізинг луцьких тролейбусів. Тобто ми отримуємо транспорт, а оплату здійснюють протягом десяти років. Якраз доки скінчиться термін експлуатації, він себе окупить (сміється – авт.). Це оптимальна ідея для оновлення парку. Механізм придбання тролейбусів буде затверджено за три місяці.

– Планом розвитку міста передбачається продовження тролейбусних ліній по вулиці Шухевича (колишня Дубинська) та в районі торгового центру "METRO". Чи буде це втілено на практиці?

– Справді, готуємо проект на вулиці Шухевича. У перспективі плануємо продовжити четвертий маршрут. Також необхідно створити лінії на вулиці Сагайдачного та Б. Хмельницького, та для цього потрібно облаштувати електропідстанцію на вулиці Сагайдачного. На це треба дуже великі кошти. Але поки що – це тільки плани. Стосовно "METRO" питання не порушували.
Штрафи за безквитковий проїзд ніхто не сплачує

– Чи є перевезення рентабельними?

– Тролейбусні перевезення – збиткова справа. Ми возимо пільгові категорії населення. Минулого року держава не відшкодувала нам
1 мільйон 800 тисяч гривень за них. Держава надає пільги, а їхнє виконання лягає на наше підприємство. До цього додамо податки, і на розвиток підприємства майже нічого не залишається. Якби держава компенсовувала нам перевезення пільговиків, їздили б і нові тролейбуси, а підприємство було б прибутковим.

– Чи працюють у тролейбусах контролери і чи штрафують "зайців"?

– Існує спеціальна контрольна група, яка складається із дванадцяти осіб. Вони перевіряють кондуктора і виявляють, у кого з пасажирів немає квитка. За це відповідає кондуктор, тому наприкінці місяця за безквитковий проїзд пасажирів догану та зняття премії отримує саме він. Оштрафувати пасажира дуже складно – це можливо тільки за присутності міліціонера, але у складі контрольних груп його немає. 
Михайло САЛІТРА

Найважче
дочекатися "четвірки"
Журналісти "МБ" вирішили перевірити, чи справді тролейбуси в ранковий час ходять кожні п’ять хвилин, і влаштували у вівторок чергування на кінцевих зупинках різних маршрутів.
Протягом півгодини (з 08.30 до 09.00) на Соборній площі проїхало п’ять "шісток". Щоправда, інтервали між ними різнилися – від двох до 15 хвилин. "Тролейбуси №6 їздять нормально, без затримок – кожні п’ять-вісім, максимум десять хвилин, – каже чернівчанка Ольга. – Живу в будинку навпроти Соборної площі, тож можу це сказати точно".

"П’ятірки" на зупинці, що на вулиці Калинівській, ходили з інтервалом шість-десять хвилин. "Це зараз вони добре їздять, бо працює Калинівський ринок, – каже Олександр Михайлович, пенсіонер, – а ввечері їх не дочекаєшся. Буває, що на годину один-два тролейбуси проїде". А за словами мешканки Садгори Валентини, іноді "п’ятірки" розвертаються на зупинці "Дріжджзавод" – кондуктор посилається на поломку, обрив лінії чи просто відставання від графіка руху.

"Одинички" вранці їздили кожні три-десять хвилин. Чернівчани на зупинці зауважили, що зранку, порівняно з іншими тролейбусами, перший маршрут – спокійний та надійний.

Сумною виявилася ситуація з маршрутом №4. На зупинці біля кінотеатру "Чернівці" за 45 хвилин з’явилося лише дві "четвірки", простояли вони по 8-10 хвилин. Доки люди чекали на тролейбус, добряче позамерзали. "Тут завжди "назбирують" людей. Якщо немає маршрутки, спочатку мерзнемо на вулиці, а потім – у тролейбусі. До того ж, він стоїть із відчиненими дверима, дуже холодно! Краще би на вулиці побігали туди-сюди, але ж ніколи не знаєш, коли поїде!" – каже пасажир "четвірки", пенсіонер Анатолій ВАХНЯК.

"Двійка" вранці їздила трохи краще – приблизно кожні десять хвилин.
На зупинці, що на вул. Південно-Кільцевій, з 08.30 до 09.00 проїхало два тролейбуси 3А та три – 6А.

– Тролейбуси ходять дуже погано. – скаржиться чернівчанка Лідія ГЛАДКА. – 3А та 6А сюди заїжджають рідко, вони проїжджають на Коровію, а на Південно-Кільцеву не повертають. Зранку, звичайно, ситуація краща – чекаємо по 15-20 хвилин, а ввечері доводиться чекати інколи й годину. До того ж, майже не оголошують зупинки, а вікна зараз замерзають, тому кілька разів я пропустила свою зупинку.

– До центру міста з Південно-Кільцевої тролейбусом дістатися проблематично, – каже мешканка Південно-Кільцевої Станіслава КРОПИВІНА. – 3А та 6А заїжджають через раз. Одного разу, коли на кінцевій зупинці, що на Південно-Кільцевій, довго чекала тролейбус, вирішила поцікавитися у диспетчера, коли він буде, – на мене просто накричали, нічого не пояснивши.

Капремонт коштує
30 тисяч гривень
У парку Чернівецького тролейбусного управління більшість транспорту відслужила 20 і більше років. Зовнішня оббивка в них часто дірява, а електрообладнання потребує ремонту чи заміни. Друге життя такі "дідусі" отримують на території депо №2 Чернівецького тролейбусного управління, що на вулиці Комунальників.

– На капітальний ремонт приїжджають тролейбуси, які мають від 240 до 280 тисяч кілометрів пробігу, – розповідає начальник депо №2 Михайло ОЛЕКСЮК. – Під час капітального ремонту "знімаємо" підлогу і всі елементи замінюємо на нові. Знизу ставимо шар фанери, а зверху кріпимо метал, все це обтягуємо автоліном. Зовні проіржавілі металеві пластини повністю замінюємо на нові. Фактично зі старого залишається тільки рама. Електричні агрегати також ремонтуємо повністю. Також тролейбус необхідно пофарбувати. Після такого ремонту термін експлуатації продовжується ще на п’ять років, і якщо через п’ять років його рама в належному стані, ми можемо реанімувати його ще раз. Капітальний ремонт одного тролейбуса триває місяць і вартує приблизно 30 тисяч гривень. За рік у середньому капітальний ремонт здійснюють 20 тролейбусів. (М. Салітра) 
11-02-2010, 11:27
Коментарів 0 Переглядів 6 316


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.