Чи не найбільше від морозів страждає автомобільний акумулятор. Відомо, що за температури мінус 18 градусів характеристики батареї зменшуються приблизно на 60 відсотків. Для запуску двигуна взимку потрібно більше енергії, ніж влітку, адже за час стоянки всі агрегати та технічні рідини охолоджуються.
У середньому акумулятор служить три-чотири роки. Однак термін служби може дуже відрізнятися – іноді він сідає за два сезони, а іноді служить сім-вісім років. Залежить це не від марки автомобіля, а насамперед від інтенсивності використання. Тому батарею, що використовується вже певний час, треба готувати до зими. Насамперед слід стежити за рівнем електроліту в банках. Якщо його недостатньо – зменшується заряд. Що одна важлива умова – належна його густина. Якщо вона менша за норму, акумулятор у сильний мороз навіть може замерзнути. Тож якщо вранці водій помітив, що батарею роздуло – це означає, що замерз у банках електроліт.
– Дехто каже, що іноді такий акумулятор ще можна розморозити й використовувати, – розповів продавець одного з автомагазинів. – Однак у корпусі можуть утворитися тріщини та деформації навіть за часткового замерзання. Тож такий акумулятор краще одразу замінити на новий.
На зарядку
Взимку навантаження на батарею зростають не лише під час запуску двигуна, а й руху. Адже найчастіше зимові поїздки короткі, але доводиться більше стояти в заторах, а робота пічки та обігрівання заднього скла може забирати більше струму, ніж встигає виробити генератор. Тим більше, якщо одночасно включено фари, магнітолу чи інші прилади.
Тому взимку слід періодично акумулятор підзаряджати. Природною підзарядкою є поїздка на високих обертах упродовж години-півтори. Але якщо такої змоги немає, використовують спеціальні прилади. Існує чимало видів приладів, і до кожного є своя методика застосування. Але універсальний метод такий – на зарядному пристрої виставляють струм, що дорівнює десятій частині ємності батареї в ампер-годинах. Таким струмом акумулятор заряджається за кілька годин. За більшого струму зарядиться швидше, але це погано відбивається на ресурсі батареї. Тож краще навіть заряджати 10-12 годин зарядом 1/20 ємності.
Трапляється, що водій на ніч забув вимкнути габарити чи світло в салоні. До ранку акумулятор може розрядитися, і вранці завести двигун не вдасться. Якщо автомобіль справний, а батарея просто сіла, допоможе "прикурювання".
Дай "прикурити"
Для цього використовують спеціальні проводи із затискачами-"крокодилами". Процедура має певні вимоги до послідовності дій, яких слід дотримуватися. Так, насамперед, беруться до уваги кольори проводів – червоний під’єднують до плюсових клем, чорний або безбарвний – до мінусових.
Спочатку під’єднують червоний провід до плюса акумулятора автомобіля-"донора". Потім – до плюса акумулятора, що розрядився. Затискач мінусового дроту підключають спочатку до відповідної клеми справного акумулятора, а потім до будь-якої незафарбованої деталі кузова чи двигуна авто, що потребує допомоги. До мінуса акумулятора чіпляти другий кінець дроту не можна. Двигун "донора" має працювати весь цей час постійно.
Після цього заводять двигун. Після вдалого запуску слід зачекати 5-10 хвилин і лише після цього відключають "прикурювач". Далі двигун авто, якому надавали допомогу, має пропрацювати безперервно принаймні 15-20 хвилин, а бажано й більше, щоби підзарядився акумулятор.
"Донором" може бути авто із приблизно таким самим акумулятором, бо, наприклад, "прикурити" великий джип від "Лади" навряд чи вдасться.
Ігор ДОВГАНЬ
4-02-2010, 12:09
0
3 099