Після істеричної закупівлі цукру споживачі активно "розмітають" з полиць супермаркетів олію, створюючи передумови для її нового подорожчання. Сталося це після того, як ціна на неї зросла на п’ять відсотків.
– Подорожчати олія може не тільки в супермаркетах, а й на ринках, і значною мірою цьому сприяє сам покупець, – переконаний начальник міського управління розвитку споживчого ринку та туризму Євген КРАМАРЕНКО. – Підвищення попиту неодмінно тягне за собою підвищення цін. Люди самі створюють ажіотаж навколо продуктів, що призводить до їхнього подорожчання. Окрім того, у підприємців відсутня підприємницька культура. Почувши щось про подорожчання того чи іншого продукту, підприємці відразу починають підвищувати ціни на нього. Часто такі підвищення не є обгрунтованими.
– За останні вихідні спостерігається значне підвищення попиту на такі товари, як цукор та олія, – розповідає продавець-консультант супермаркету "Велика кишеня" Галина. – На крупи та макаронні вироби особливого ажіотажу немає.
Підвищений інтерес до цукру та олії спостерігається і в інших супермаркетах міста.
– Впродовж останньої декади ціни на олію зросли на п’ять відсотків, – пояснює заступник начальника державної інспекції з контролю за цінами в області Наталя АСАУЛКО. – Це могло викликати у людей ажіотаж, і вони почали закуповувати олію, вважаючи, що вона дорожчатиме і надалі. Ціна цілковито залежить від виробника. І оскільки в області немає власного, основним постачальником є ТОВ "Кернел Трейд". Це такі марки олії, як "Чумак", "Стожар" та інші. Відомо також, що цей виробник планує зростання ціни і надалі. Відповідно олія дорожчатиме в майбутньому. Однак варто зазначити, що гуртові реалізатори не збільшать ціни більше, ніж на п’ять відсотків від ціни виробника.
– Подорожчати можуть продукти, в яких міститься значна частина цукру. Це пояснюється його подорожчанням. Стосовно інших виробів – хлібних та макаронних – подорожчання не було і найближчим часом не очікується, – зазначає Наталя Ярославівна. (М. Салітра)
2-02-2010, 10:46
0
2 078