Сильні морози спричинили чимало незручностей для автомобілістів. На дорогах помітно поменшало машин – одні відмовилися виїжджати, інші не змогли завести двигуни.
– Іноді можна почути, що під час сильних морозів краще взагалі не виїжджати, бо це дуже шкодить машині, – каже власник станції автосервісу Петро М. – Я з цим не погоджуюся. Звичайно, за низької температури виникає чимало незручностей – важче завести двигун, замерзають замки і ручки дверцят, їзда стає менш комфортною, бо "дерев’яніють" кузов, амортизатори та інше. Довше доводиться прогрівати двигун, збільшується витрата пального. Але якщо автомобіль підготовлено до зими, їздити ним можна.
Найчастіше проблеми виникають через невідповідні мастило і пальне. Кожне мастило для двигуна має свої температурні межі застосування. Тому коли в систему залито мастило, розраховане на мінімальну температуру 0-5 градусів, за -20 °С завести двигун практично нереально. Таке мастило загусне, а розтопити його буде дуже складно.
Ще гірша ситуація, коли у баку неякісне пальне. Насамперед стосується це дизелів. Так, у понеділок вранці більшість мікроавтобусів у Чернівцях не змогли вчасно виїхати на маршрути – просто не вдалося завести двигуни. Солярка для дизелів буває літньою і зимовою. Літня через меншу в’язкість замерзає за досить невисокої температури (у ній утворюються кристали парафіну). Взимку до неї додають спеціальні присадки. Однак вони підвищують вартість солярки, тому часто на заправках просто обманюють клієнтів, видаючи літнє пальне за зимове.
– На мою думку, в області лише кілька заправок продають справді зимове пальне, – говорить Петро. – Решта її не мають взагалі. Тому не менше 30 відсотків автомобілів і автобусів на початку цього тижня не змогли виїхати.
Дизелі тоді доводиться розігрівати різними способами. Іноді досить небезпечними – розводять вогонь під двигуном, застосовують паяльні лампи. Днями в обласному центрі вантажівку Iveco довелося рятувати пожежникам. Водій намагався розігріти двигун автомобіля за допомогою відкритого вогню, а це викликало загорання моторного відсіку. Пожежники приїхали вчасно, але шкоди автомобілю вогонь встиг завдати.
Солярку можна зробити зимовою і самотужки. Спеціальні присадки продають в магазинах і на базарі. Їх доливають у бак – якісна присадка не лише не дасть солярці загуснути, а й допоможе очистити двигун від сажі. Ось тільки доливати присадки треба заздалегідь, а не тоді, коли двигун вже не заводиться.
Водії старих авто іноді доливають у бак трохи бензину, який замерзає за значно нижчої температури, ніж солярка. Цей спосіб досить сумнівний, і жоден фахівець не радить його застосовувати, особливо для сучасних автомобілів.
Ігор ДОВГАНЬ
28-01-2010, 11:43
0
2 086