Одним із найважливіших елементів зовнішнього вигляду автомобіля є колісні диски. Вони візуально можуть зробити авто дорожчим і є важливою складовою тюнінгу.
Стара добра сталь
Звичними для більшості водіїв упродовж багатьох років були стальні диски. Зазвичай всі серійні автомобілі мають саме такі диски. Стальні – мають свої переваги. Найголовніша – низька ціна. Сталь дуже пластична, може зім’ятися при ударі, але ніколи не розкришиться і не розколеться. А ще стальні диски легко ремонтувати після деформації. Однак найбільші недоліки – схильність до деформацій на наших дорогах, непривабливий (порівняно із більш сучасними) вигляд, значна вага і слабка корозійна стійкість.
"Титанові" –
без титану
Значного поширення зажили так звані "титанові" диски. Чому вони так називаються – невідомо, адже дуже дорогий і не надто поширений титан при їхньому виготовленні не використовується. Диски з нього були би дорожчими за саме авто. Усі "титанові" диски виготовляють зі сплавів алюмінію. Алюміній нині дедалі частіше використовують у машинобудуванні – цей метал, а саме його сплави, виявився досить міцним, він витримує значні навантаження і при цьому легший за сталь.
– Легкосплавні диски виглядають досить делікатними – вони переважно не суцільні, мають кілька спиць, – розповідає менеджер відділу автомобільних дисків шинного центру Максим. – Однак кількість спиць не є основним критерієм міцності. Основне навантаження при ударі припадає на обід, від його надійності залежить стійкість диска.
Термін служби може бути дуже значним. Загалом виробники кажуть, що навіть на наших дорогах якісний диск повинен служити щонайменше два роки. Але насправді, якщо він не має браку, служитиме стільки, скільки їздитиме автомобіль.
Недоліки литих дисків – здатність накопичувати мікротріщини і дуже дорогий ремонт. У разі значного пошкодження дешевше купити нові.
Ціна залежить від матеріалу і декору
Легкосплавні диски виготовляють шляхом виливання. Це дає практично безмежний простір для фантазії дизайнера.
Стальні диски – штамповані. Сама технологія досить застаріла, до того ж, особливо багато варіантів декору там не застосуєш.
Отож і ціна – дуже різна. Стальні є найдешевшими. А ось вартість сплавних дисків різна. Поліровані диски дешевші, ніж лаковані (можуть бути різних кольорів). Ще дорожчі – хромовані, бо і сам хром дорогий, процес його нанесення коштує чимало. Чим більший діаметр і ширший диск – тим він дорожчий. А також чим дорожчий автомобіль, тим дорожчі до нього диски. Ще вища ціна – на ковані диски. Вони ще легші, ніж сплавні, і завдяки технології виготовлення міцніші.
Практично всі сплавні диски будь-яких фірм нині виготовляють у Китаї, Таїланді і на Тайвані. Зазвичай легкосплавний диск коштує одну-дві тисячі гривень. Але ціна може сягати і чотирьох-п’яти тисяч, а на спецзамовлення ще дорожче.
При виборі головне – розмір
При виборі дисків слід порадитися з фахівцем і підбирати модель до конкретного авто. Адже повинен підходити не лише діаметр, а й ширина, міжболтові відстані та інші параметри.
До одного і того самого авто можуть підходити диски різного розміру. Скажімо, на "Лади", які від виробника мають 13-дюймові диски, можна поставити 14- і навіть 15-дюймові. Але слід мати на увазі, що зміна дисків вплине на стійкість авто на дорозі, динаміку їзди.
Нині легкосплавні диски виготовляють на всі автомобілі. Можна придбати їх для "Лади" чи "Деу Сенса". І ціна на них не захмарна, хоча в будь-якому разі вони дорожчі за штамповані. Так, один стальний диск для "Лади" нині коштує приблизно 110 гривень, а легкосплавний – від 440 гривень. Але він легший, має значно кращий вигляд і довший термін служби.
– Якщо хочете продати своє авто, варто придбати сплавні лиски, – радить Максим. – Тоді навіть "Ладу" можна продати дорожче, навіть на тисячу доларів. Такі випадки мені відомі. Адже на 80 відсотків вигляд автомобіля залежить від дисків.
Ігор ДОВГАНЬ
13-08-2009, 11:14
0
7 255