Зменшити витрати пального можна не лише залишивши зайвий раз авто в гаражі, а й правильно його експлуатуючи в дорозі.
– Витрата пального під час руху залежить від двох причин – манери водіння і технічного стану автомобіля, – розповідає власник однієї з чернівецьких станцій техобслуговування Олег ВОРОНЦОВ. – Якщо все врахувати, економія може бути дуже відчутною.
Насамперед не слід возити із собою зайві речі. Практично у кожного в багажнику чи салоні набереться не один десяток зайвих кілограмів. Фахівці підрахували, що для легковика кожні 50 кілограмів зайвої ваги призводять до додаткової витрати пального у два відсотки.
Найбільше залежить від водія
Витрата пального найбільше залежить від водія. Наприклад, різкі гальмування і прискорення сприяють збільшенню подачі пального до двигуна. Тож слід дотримуватися рівномірного режиму руху – він найбільш економний.
Значно більше грошей втрачають на заправках любителі швидкої їзди. Так, найбільш оптимальним вважають рух зі швидкістю 90 км/год. А вже при 110 км/год витрата пального зростає на 15-20 відсотків – така природа аеродинаміки автомобіля. Окрім того, можна зекономити на штрафах, якщо не перевищувати швидкість.
Багато пального згорає даремно у заторах. Тож варто спробувати уникати поїздок у час "пік", а під час навіть короткочасних зупинок глушити двигун.
За музику треба платити
Електроприлади автомобіля не "зав’язані" безпосередньо на пальному. Однак кожна додаткова лампочка, а тим більше стерео– чи мультимедійна система збільшують навантаження на генератор. Він, у свою чергу, змушує двигун спалювати додаткове пальне.
Але найбільше по бензобаку "б’є" кондиціонер. Підраховано, що його робота збільшує витрату пального на 10 відсотків. Отож на невеликих швидкостях краще відчиняти вікна. Але при русі понад 50 км/год відчинене вікно вже стає аеродинамічною перешкодою.
Технічний стан
– Дуже істотно впливає на споживання автомобілем пального різноманітний модний "фарш", – каже Олег Воронцов. – Так, для кожного авто є свій розмір і тип покришок. А застосування "крутих" широких негативно впливає на рух. Особливо погіршують аеродинаміку різноманітні обвіси – антикрило на багажнику, спойлери та інше.
Обережними фахівці радять бути з багажниками на даху. Встановлювати їх варто лише за крайньої необхідності, а краще обійтися взагалі без них.
За технічним станом авто треба постійно стежити, здійснювати поточний техогляд – перевіряти рівень і якість моторного мастила, стан повітряного і паливного фільтрів, рівень охолоджувальної рідини.
Важливим є і стан коліс. Так, для їзди у місті – особливо бруківкою – комфортніше їхати з трохи спущеними шинами. Однак це призводить до погіршення кочення, тобто збільшує витрату пального. Тож якщо існує певна норма тиску в колесах – треба її дотримуватися.
Ігор ДОВГАНЬ
6-08-2009, 10:08
0
1 422