RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Навчаючись у Севастопольському національному технічному університеті, Олександр Півнєв вже встиг дізнатись, що таке море, шторми та піратство. Моряк, який має родичів у Чернівцях і періодично приїжджає до нашого міста, розповів нам про небезпечні пригоди в Африці та силу волі, яку вимагає від людей морська стихія.
"На мирних суднах – без зброї"
– Піратство – це дуже небезпечно. Люди, які цим займаються, вкрай жорстокі та жадібні, – розповідає Олександр Півнєв. – Їх цікавлять лише гроші. А у нас на мирних суднах зброї немає, а отже, й повноцінно захиститися не можемо. Тому заради порятунку моряки вдаються до різних хитрощів у боротьбі з піратами. Якщо на судні є колючий дріт, ним обмотують борти, щоби не дати піратам вибратися на палубу. Також у нагоді стають пожежні насоси та рукави. З їхньою допомогою можна збивати піратів із бортів водним струменем. Але все-таки краще уникати зустрічі з піратськими кораблями.
Олександр Півнєв знайомий із морем із трирічного віку. Перші подорожі здійснив із дідусем-моряком. А ось у перше самостійне доросле плавання вийшов понад рік тому. Закінчив третій курс і зрозумів, що настав час заробляти гроші. І тоді пішов севастопольськими крюінговими компаніями (структури, що працевлаштовують моряків) пропонувати свої послуги. Підписав контракт на шість місяців з однією європейською фірмою і полетів до Англії, де на нього чекав корабель. Це було багатоцільове однотрюмне судно 90 метрів завдовжки. Посада в Олександра на ньому була найнижча – дек кадет (палубний кадет) – працюєш, як усі, а отримуєш "мізер".
– Життя моряка, – це не лише романтика, – запевняє Олександр. – Коли вперше побачив свій пароплав, нам дали завдання вивантажити з нього щебінь. Згодом відбувалася довга й нудна замивка трюму. Найважче у перші два тижні, доки не усвідомиш, що на кораблі ти сам за себе.
Перший шторм Олександру довелося спостерігати вночі. Хвилі практично "перестрибували" корабель. Під час нальоту однієї з хвиль хлопця збило з ніг і вимило за борт. Проте Олександра врятував старший матрос, який в останню мить вхопив його "за шкірку" і витягнув на палубу.
– Перші серйозні проблеми почалися, коли нам запропонували везти вантаж, який згодом повезла сумнозвісна "Фаїна". Наш корабель – рефрижератор, а в суднах такого типу зручно перевозити техніку та боєприпаси. Проте, дізнавшись, що потрібно буде везти зброю повз береги Сомалі, керівництво корабля підробило документи з технічними характеристиками пароплава, щоби занизити його вантажопідйомність. Лише через це нам не дали той вантаж.
"Африканці будь-що лізуть на борт"
За словами Олександра, дуже важко не пропустити на корабель "зайців", коли стоїте в Африці. Адже кожен намагається будь-що потрапити на судно, щоб опинитися в Європі.
– За міжнародними конвенціями, якщо африканець потрапив на корабель, ми не маємо права його звідти викинути, не маємо права його бити, примушувати працювати, – пояснює Олександр. – Ми повинні забезпечити йому каюту та триразове харчування. Незважаючи на те, що на кораблі існує багаторівневий захист і потрапити на нього не так вже й просто, морякам все ж доводиться цілодобово чергувати, щоби не допустити проникнення "зайців". Охочих потрапити до Європи – дуже багато.
Інколи вистачає на них лише "гаркнути" – і вони тікають. Проте бувають і більш нахабні та підступні. Одного з наших матросів підстрелили на чергуванні. Він відмовився пропускати на корабель трьох африканців. На це вони відкрили вогонь з автомата, через що наш колега отримав три кульові поранення.
Також "зайці" часто вдаються й до хитрощів. Проте моряки на них рідко "клюють". Як розповідає Олександр, трапляється, що приходять люди, які починають запевняти, що вони санітари і їм необхідно потрапити на корабель. Зазвичай достатньо дати їм риби чи ще якоїсь їжі – і вони йдуть. Наступного дня ці самі люди приходить і представляються працівниками митниці, вимагають "хабара". Якщо ситуація з "зайцями" стає критичною, моряки наймають спеціальну охорону. Її пропонують місцеві африканські контори за певну плату. Вони виділяють кількох так званих "агентів", які, маючи зброю, охороняють корабель.
– Загалом Африка – це страшно. Бідність та відсутність елементарної культури просто вражає. Дехто продає в рабство власних дітей. На власні очі бачив, як на ринку батько продавав маленьку доньку за 400 доларів, – розповідає Олександр.
Професія моряка дуже складна психологічно. Адже доводиться більшість часу проводити далеко від дому. А коли, повертаючись із плавання, нарешті опиняєтесь вдома, вам не дає спокою залежність від моря, яку має більшість моряків. Так і виходить життя між двох вогнів. Також у моряків часто не складається особисте життя, адже не кожна жінка чи дівчина готова чекати свою "половинку" з плавання.
– У мене була дівчина, яка одного разу сказала мені: "Або я, або море. Обирай!". Але при цьому вона хотіла гарного життя, щоби ні в чому собі не відмовляти, – зітхає Олександр. – А щоби заробити на суходолі такі гроші, які заробляю в морі, мені необхідно або "пахати", не бачачи світу білого, або йти в кримінал…
Олександр БУЛІЧ

ДОВІДКА
П’ять великих угруповань піратів загальною кількістю понад п’ять тисяч осіб наразі діють у районі Сомалі, повідомив у прямому ефірі радіо "Эхо Москвы" перший заступник начальника Головного штабу Військово-морського флоту Росії віце-адмірал Олег БУРЦЕВ.
За його словами, пірати почали часто застосовувати зброю, чого раніше не було, оскільки захоплювати кораблі стало складніше.
О. Бурцев зазначив, що в Сомалі вже практично впродовж 20 років немає влади, а 70% населення живе за межею бідності.
За 2008 рік було скоєно 111 спроб захоплення кораблів, при цьому вдалося захопити 42 судна.
21-07-2009, 10:32
Коментарів 0 Переглядів 1 558

Теги -


Захисник загинув під час контрнаступальної операції на Донеччині
Великописарівська громада Сумської області перебуває під сильним обстрілом

Відсьогодні, 24 квітня, на 10 пунктах пропуску з Молдовою кожен автобус зможе обрати час перетину кордону
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Захисник загинув під час контрнаступальної операції на Донеччині


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.