Авто | Нерухомість | Робота
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна | Приватні оголошення |Приватні оголошення Тури з Чернівців | Історія успіху | Історія успіху Афіша | Пропозиція тижня | Послуги | Журнал "Давай Одружимось!" |
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |
Навчаючись у Севастопольському національному технічному університеті, Олександр Півнєв вже встиг дізнатись, що таке море, шторми та піратство. Моряк, який має родичів у Чернівцях і періодично приїжджає до нашого міста, розповів нам про небезпечні пригоди в Африці та силу волі, яку вимагає від людей морська стихія.
"На мирних суднах – без зброї"
– Піратство – це дуже небезпечно. Люди, які цим займаються, вкрай жорстокі та жадібні, – розповідає Олександр Півнєв. – Їх цікавлять лише гроші. А у нас на мирних суднах зброї немає, а отже, й повноцінно захиститися не можемо. Тому заради порятунку моряки вдаються до різних хитрощів у боротьбі з піратами. Якщо на судні є колючий дріт, ним обмотують борти, щоби не дати піратам вибратися на палубу. Також у нагоді стають пожежні насоси та рукави. З їхньою допомогою можна збивати піратів із бортів водним струменем. Але все-таки краще уникати зустрічі з піратськими кораблями.
Олександр Півнєв знайомий із морем із трирічного віку. Перші подорожі здійснив із дідусем-моряком. А ось у перше самостійне доросле плавання вийшов понад рік тому. Закінчив третій курс і зрозумів, що настав час заробляти гроші. І тоді пішов севастопольськими крюінговими компаніями (структури, що працевлаштовують моряків) пропонувати свої послуги. Підписав контракт на шість місяців з однією європейською фірмою і полетів до Англії, де на нього чекав корабель. Це було багатоцільове однотрюмне судно 90 метрів завдовжки. Посада в Олександра на ньому була найнижча – дек кадет (палубний кадет) – працюєш, як усі, а отримуєш "мізер".
– Життя моряка, – це не лише романтика, – запевняє Олександр. – Коли вперше побачив свій пароплав, нам дали завдання вивантажити з нього щебінь. Згодом відбувалася довга й нудна замивка трюму. Найважче у перші два тижні, доки не усвідомиш, що на кораблі ти сам за себе.
Перший шторм Олександру довелося спостерігати вночі. Хвилі практично "перестрибували" корабель. Під час нальоту однієї з хвиль хлопця збило з ніг і вимило за борт. Проте Олександра врятував старший матрос, який в останню мить вхопив його "за шкірку" і витягнув на палубу.
– Перші серйозні проблеми почалися, коли нам запропонували везти вантаж, який згодом повезла сумнозвісна "Фаїна". Наш корабель – рефрижератор, а в суднах такого типу зручно перевозити техніку та боєприпаси. Проте, дізнавшись, що потрібно буде везти зброю повз береги Сомалі, керівництво корабля підробило документи з технічними характеристиками пароплава, щоби занизити його вантажопідйомність. Лише через це нам не дали той вантаж.
"Африканці будь-що лізуть на борт"
За словами Олександра, дуже важко не пропустити на корабель "зайців", коли стоїте в Африці. Адже кожен намагається будь-що потрапити на судно, щоб опинитися в Європі.
– За міжнародними конвенціями, якщо африканець потрапив на корабель, ми не маємо права його звідти викинути, не маємо права його бити, примушувати працювати, – пояснює Олександр. – Ми повинні забезпечити йому каюту та триразове харчування. Незважаючи на те, що на кораблі існує багаторівневий захист і потрапити на нього не так вже й просто, морякам все ж доводиться цілодобово чергувати, щоби не допустити проникнення "зайців". Охочих потрапити до Європи – дуже багато.
Інколи вистачає на них лише "гаркнути" – і вони тікають. Проте бувають і більш нахабні та підступні. Одного з наших матросів підстрелили на чергуванні. Він відмовився пропускати на корабель трьох африканців. На це вони відкрили вогонь з автомата, через що наш колега отримав три кульові поранення.
Також "зайці" часто вдаються й до хитрощів. Проте моряки на них рідко "клюють". Як розповідає Олександр, трапляється, що приходять люди, які починають запевняти, що вони санітари і їм необхідно потрапити на корабель. Зазвичай достатньо дати їм риби чи ще якоїсь їжі – і вони йдуть. Наступного дня ці самі люди приходить і представляються працівниками митниці, вимагають "хабара". Якщо ситуація з "зайцями" стає критичною, моряки наймають спеціальну охорону. Її пропонують місцеві африканські контори за певну плату. Вони виділяють кількох так званих "агентів", які, маючи зброю, охороняють корабель.
– Загалом Африка – це страшно. Бідність та відсутність елементарної культури просто вражає. Дехто продає в рабство власних дітей. На власні очі бачив, як на ринку батько продавав маленьку доньку за 400 доларів, – розповідає Олександр.
Професія моряка дуже складна психологічно. Адже доводиться більшість часу проводити далеко від дому. А коли, повертаючись із плавання, нарешті опиняєтесь вдома, вам не дає спокою залежність від моря, яку має більшість моряків. Так і виходить життя між двох вогнів. Також у моряків часто не складається особисте життя, адже не кожна жінка чи дівчина готова чекати свою "половинку" з плавання.
– У мене була дівчина, яка одного разу сказала мені: "Або я, або море. Обирай!". Але при цьому вона хотіла гарного життя, щоби ні в чому собі не відмовляти, – зітхає Олександр. – А щоби заробити на суходолі такі гроші, які заробляю в морі, мені необхідно або "пахати", не бачачи світу білого, або йти в кримінал…
Олександр БУЛІЧ

ДОВІДКА
П’ять великих угруповань піратів загальною кількістю понад п’ять тисяч осіб наразі діють у районі Сомалі, повідомив у прямому ефірі радіо "Эхо Москвы" перший заступник начальника Головного штабу Військово-морського флоту Росії віце-адмірал Олег БУРЦЕВ.
За його словами, пірати почали часто застосовувати зброю, чого раніше не було, оскільки захоплювати кораблі стало складніше.
О. Бурцев зазначив, що в Сомалі вже практично впродовж 20 років немає влади, а 70% населення живе за межею бідності.
За 2008 рік було скоєно 111 спроб захоплення кораблів, при цьому вдалося захопити 42 судна.
Рейтинг:
(голосів: 1)
21-07-2009, 10:32
Коментарів 0 Переглядів 1165

Теги -
загрузка...
Продан звільнив керівника «Чернівціводоканалу»
Анатолія Чабана звільнили з посади директора "Чернівціводоканалу"
У Чернівцях сьогодні стартує опалювальний сезон у дитсадках, лікарнях та школах
З 22 жовтня анонсувався початок опалювального сезону в будівлях соціальної сфери
Популярне Коментують
• Новини
Виварки вам у поміч і бережіть пацанів. Блог Мостіпаки
Про головні події минулого тижня у блозі Олександра Мостіпаки
загрузка...
Перший Центр Дитячого Зору відкрив свої двері для маленьких чернівчан (на правах реклами)

У середу, 10 жовтня, на Соборній площі, 1, відкрився перший у Чернівцях Центр Дитячого Зору "Люксор Kids", що став довгоочікуваним поповненням у великій родині "Оптики Люксор"
Буковинцям пропонують автомобілі Renault в кредит на особливих умовах (прес-реліз)

Жителі Буковини мають змогу придбати нові автомобілі Renault на акційних умовах- від 1% річних.
ПриватБанк збільшив термін кредитування на придбання нових автомобілів до 7 років (прес-реліз)

Акційні умови кредитування на придбання нових автомобілів включатимуть в себе відсоткову ставку від 0,01% річних, аванс від 10% вартості авто та подовжений строк кредиту - 7 років
Апартаменти чистого повітря чекають на своїх мешканців (на правах реклами)

На околиці Чернівців, подалі від міської метушні, розташувався новий сучасний житловий комплекс "GARDEN HALL", який відрізняється зручним плануванням квартир, якістю будівництва і доступною ціновою політикою
Солодке задоволення у Чернівцях (на правах реклами)

А ви знали, що солодощі сприяють вашому щастю? Ні? Тоді мерщій до найсолодших місць у Чернівцях, що вразять не лише смаком десертів, але й їх естетичним оформленням.