Унікальний човен DIN-600, який не перевертається на воді, створив чернівчанин Ігор НІКОЛАЄНКО. Він електрофізик за освітою, зараз – на пенсії. Ще з дитячих років захоплювався судномоделюванням. І донині у своїй майстерні виготовляє як міні-копії човнів, так і більші плавзасоби.
– Хотілося створити безпечний засіб плавання по воді, на якому могли би навчатися веслування майбутні недосвідчені спортсмени або ті, хто не вміє плавати, – пояснює Ігор Олександрович. – Човен має унікальні виносні корпуси, які витісняють воду і не дають йому перевернутися. Його структура дозволяє проходити 11,5 метра за два гребки веслом – тоді як хід звичайного човна становить близько 1,5-3 метри. Абревіатура "DIN" позначає перші літери прізвищ творців човна – Василь Дьяков та Ігор Ніколаєв. Василь Дьяков профінансував, а я розробив і виготовив човен. Цифра "600" приурочена шістсотліттю Чернівців. До речі, буквально два тижні тому почув у новинах, що англійці створили човен на сонячних батареях, за формою він – точна копія мого човна.
Працював винахідник над своїм диво-човном рівно дев’ять місяців. "Від першої ескізної лінії на комп’ютері і до останньої – шість місяців. А безпосередньо виготовлення зайняло три місяці", – розповідає чоловік.
На своєму винаході Ігор Ніколаєнко вчить плавати новачків. Продавати човен поки що не збирається.
Також ініціативний пенсіонер почав створювати культурно-туристичний центр технічних видів спорту на базі ставків села Шипинці Кіцманського району. Каже, що хотів відкрити його в Чернівцях, але міська влада відмовила у безкоштовному користуванні водоймами.
– Для облаштування нормального водного стадіону потрібно 400 квадратних метрів, за кожен із яких потрібно було би платити близько восьми гривень, – пояснює чоловік. – Проблему зі стадіоном допоміг вирішити знайомий підприємець, який дозволив розмістити його на ставках села Шипинці.
Культурно-туристичний центр буде складатися із двох трас – на суходолі та воді – аналогів яким в Україні немає.
– Після проходження відповідної атестації водна траса зможе приймати чемпіонати Європи і світу, – захоплено розповідає Ігор Ніколаєнко. – Траса категорії "А" на суходолі призначена для моделей автомобілів. А в небі літатимуть міні-копії літаків. Також планую відкрити секції з судноавіамотомоделювання для дорослих та дітей. Тут будуть моделі човнів для гри у "морський бій", швидкісного та фігурного плавання. Однак задоволення це не з дешевих: один двигун коштує близько 100 гривень, до того ж, потрібно придбати деталі для корпусу і мікросхеми, які також досить дорогі.
Ігор Олександрович розповів, що за радянських часів судноавіамотомоделювання було масовим видом спорту, бо деталі можна було придбати за значно нижчими цінами. Незважаючи на те, що зараз усе подорожчало, ентузіаст впевнений, що цей вид спорту матиме неабияку популярність і знайде свого шанувальника. Адже тут справжні траси, справжні човни, а це набагато цікавіше, ніж комп’ютерні ігри.
Михайло САЛІТРА
17-07-2009, 09:31
0
7 582