Більшість водіїв не надто переймається вибором мастила для двигуна авто – користуються тим, що порадять знайомі чи продавець у магазині. Можливо, пояснюється це величезною пропозицією на ринку – асортимент мастил нині налічує сотні найменувань, а розібратися в них може лише фахівець. Однак уявлення про те, якими бувають мастила, мусить мати кожен, щоби не повестися на недобросовісну рекламу.
Загальний поділ мастил на мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні відомий. Так само не викликає заперечень і те, що дорогі авто повинні використовувати дорогі – тобто напівсинтетичні або синтетичні – мастила. Вони забезпечують більш ощадливу роботу двигуна, у процесі роботи він менше зношується.
– Теоретично "синтетика" могла б і служити для "Жигулів", але насправді це буде зайвим витрачанням грошей, – вважає власник станції техобслуговування Петро. – Справа в тому, що старі "Жигулі" мають не надто герметичну систему змащення двигуна, а "синтетика" дуже рідка і може просто витекти крізь сальники. Вона підходить хіба для нових моделей, випущених в останні роки.
Періодичність заміни
На питання, як часто слід замінювати моторне мастило, немає однозначної відповіді. Зазвичай рекомендації виробників і тих, хто займається ремонтом авто, відрізняються.
– За нашими спостереженнями, мінеральне мастило замінюють приблизно через сім-вісім тисяч кілометрів, – розповів продавець одного з автомагазинів. – Напівсинтетичне і синтетичне – через 10-12 тисяч.
Однак інструкції виробників містять інші цифри. Так, деякі мінеральні мастила теж мають чимало спеціальних присадок і можуть служити 10-12 тисяч кілометрів. Рекомендації виробників до "напівсинтетики" і "синтетики" можуть становити 15-18 і більше тисяч кілометрів. Наші ж фахівці стверджують, що в умовах наших доріг стільки мастило не служить – і навантаження на двигуни більші, і саме мастило швидше забруднюється.
Останнім часом з’явилися синтетичні мастила із маркуванням Longlifе (англійською – "довге життя"). Спочатку їх виготовляли лише для вантажівок, а нині пропонують і для легковиків. Виробники гарантують, що такі мастила справлятимуться зі своїми завданнями впродовж 30, 40 або й 50 тисяч кілометрів.
В Україні наразі такі мастила ще мало поширені, тож в автосервісах висловлюють сумніви щодо таких значних інтервалів замін.
Не все витримає морози
Мають мастила ще одну класифікацію – сезонну. Тобто вони бувають літніми, зимовими і всесезонними. Літні та зимові розраховані на експлуатацію за певних температур – високих чи низьких відповідно. Однак більшість водіїв обирає універсальне мастило, яке добре працює і за високих, і за низьких температур.
Найбільш універсальне мастило має маркування 0W-40. Це означає, що воно може працювати при -30 градусів (позначка 0W) і при високих плюсових позначках (число 40).
Для нашого клімату важливішими є рекомендації для зими. Існують наступні: 5W – може працювати при -25, 10W – до мінус 20, 15W – до мінус 15, 20W – до мінус 10.
З цього приводу рекомендація лише одна – якщо у двигун залито мастило 20W, то заводити його при температурі, нижчій за мінус десять градусів не варто. Швидше за все, просто не вдасться це зробити, однак двигун зазнає такого навантаження, ніби проїхав сотню кілометрів.
Ігор ДОВГАНЬ
18-06-2009, 10:31
0
3 607