Як би обережно не їздив водій, будь-яка гума вичерпує свій ресурс, і постає проблема вибору нової. А вибір – справа складна, бо не лише чимало є виробників, а й асортимент чималий.
– За останні десятиліття, коли авто стали потужнішими і більш швидкісними, зросла і спеціалізація шин, – розповідає консультант шинного центру Дмитро. – Скажімо, є шини, розраховані на їзду на швидкості 180 кілометрів на годину, а є і на 270. У кожному випадку виробники пропонують щось інше.
Вибір розпочинають із врахування розмірів дисків. Водієві треба визначитися, чи буде він купувати змінне "взуття", чи ризикне їздити на всесезонному.
– Відповідь на це запитання лише одна – для безпечного руху шини повинні відповідати сезону, – переконаний фахівець. – Нічого універсального не буває, а всесезонна гума на ожеледиці взимку може викликати біду.
Власники дорогих автомобілів можуть розраховувати на широку пропозицію. Асортимент преміум-класу шин чималий, як і ціновий діапазон. Щодо бюджетного і економ-класу, то і тут є з чого вибрати. При цьому різняться вони не лише за ціною і сезоном, а й за багатьма іншими параметрами. Візуально це виражається в різному рисунку протектора, який розрахований на певні умови експлуатації.
Наприклад, власники ВАЗів та інших радянських і російських авто можуть придбати не лише "Белшину" (Білорусь) чи "Росаву". Чимало зарубіжних фірм пропонують свою продукцію за ненабагато вищою ціною. Тож чимало ВАЗів уже їздять на імпортній гумі – більш сучасні моделі вже розраховані на більші швидкості, а ось недорогі шини – ні.
Пробіг не залежить від ціни
І недорогий вітчизняний виріб, і "розкручений" іноземний розраховані в середньому на 50 тисяч кілометрів пробігу. Різниця полягає в якості та надійності. Для виготовлення дорогих шин використовуються більш якісні матеріали, що витримують значні навантаження. А дешева гума може "пробігти" 50 тисяч кілометрів, але не обов’язково стільки витримає. Особливо це стосується швидкої їзди на наших дорогах. Найбільш небезпечною є ситуація, коли на великій швидкості колесо потрапляє в яму. Якщо гума неякісна – може "вистрелити", що призведе до аварії. Тобто дешеві шини – не для швидкісної їзди.
Дорожча гума також має чимало інших переваг. Якісніші матеріали забезпечують краще зчеплення з дорогою, а отже, і курсову стійкість, є більш екологічними. А ще дозволяють економити пальне. Результати досліджень показують, що за рахунок правильно підібраної якісної гуми можна економити до одного літра пального на 100 кілометрах пробігу. Іншою перевагою є комфорт – чим дорожчі шини, тим менше їх чути (не гудять на швидкості).
Найдешевші з іноземних брендів приблизно вдвічі дорожчі за білоруські, які нині є найдешевшими. Пара білоруських шин на ВАЗ обійдеться в 400 гривень, стільки ж треба віддати за одну від популярної фінської Nokian. А ось гума середнього класу для поширених і в Європі, і в Україні на Volkswagen Golf чи Skoda Oktavia вже коштуватиме 750-1100 гривень за одну. Розрекламовані "Формулою-1" "Michelin" та "Goodyear" дорожчі.
Гума не вічна
Тривалість служби шин залежить не лише від пробігу. Адже якщо авто за рік наїжджає п’ять тисяч кілометрів, на десять років гуми не вистачить. Згідно з технічними вимогами, шина може зберігатися лише п’ять років – потім втрачає свої властивості та стає непридатною для експлуатації. Термін служби на авто зазвичай навіть менший.
Важливою під час вибору шин є манера їзди водія – залежно від неї фахівець зможе порекомендувати ту чи іншу модифікацію. І слід пам’ятати, що від гуми значною мірою залежить безпека водія, пасажирів і пішоходів.
Ігор ДОВГАНЬ
21-05-2009, 10:26
0
1 942