Неодноразово чула висловлювання, що деякі завдання тестів не під силу не те що учням, а й самим учителям. Наскільки це правда і чи складними є тести, ми запитували у педагогів. Учителі ділилися досвідом після минулорічних та пробних тестів.
Лілія СЛЮСАР, вчителька української мови та літератури чернівецької гімназії №1:
– Переваги української мови та літератури в тому, що з цього предмета учні вже впродовж третього року складають тести. Завдяки цьому ми бачимо, над чим ще треба попрацювати з учнями. Не можу сказати, що тести – завищеного рівня складності. Вони розраховані на тямущого випускника, який якісно опрацював програмовий матеріал, особливо у старших класах, і ще додатково підготувався. Наприклад, на цьогорічному пробному тестуванні був твір на тему "Роблячи щасливими інших, ми самі стаємо щасливими". Навряд чи у когось виникнуть проблеми із висловленням власної думки на цю тему. Труднощі можуть з’явитися хіба що під час тестів із літератури, у яких, окрім прочитання творів, потрібно знати теорію літератури. А це нашим учням дається дещо складніше. Навіть у мене виникли труднощі під час складання пробних тестів, довелося звернутися до додаткового матеріалу. Теорія літератури – "Ахіллесова п’ята" багатьох учнів. Щоби набрати 200 балів, треба ще додатково готуватися, матеріалу зі шкільних підручників однозначно недостатньо.
Наталя ГУНЬКО, вчителька математики чернівецької ЗОШ №24:
– Тести з математики зовсім не прості і вимагають грунтовних знань. На мою думку та думку учнів, завдання другої частини тестів легші за першу, яка начебто має бути найпростішою. Якщо завдання на тестуванні будуть такими ж, як і пробні тести, учні зможуть скласти їх на таку саму оцінку, яку отримали з математики у школі. Щоправда, на складання тестів відведено недостатньо часу (три години), адже третя частина вимагає грунтовного опису, виконання малюнка, детального розв’язання задачі. Щоби скласти тести на 200 балів, потрібно серйозно готуватися не лише на уроках, а й самостійно. Завдання базуються на знаннях не лише за старші класи, але за всі роки навчання. А ще багато потрібно знати поза шкільною програмою, того, на що ми у школі менше звертаємо увагу. І звісно, важливо пам’ятати формули.
Владислав КОВАЛЬ, вчитель історії, директор чернівецької ЗОШ №12:
– Судячи з минулорічних та пробних тестів, тести з історії України досить складні. Вони перевантажені датами, знання яких не завжди є принциповим. Лише з цих дат можна створити окрему книжку. Також є нелегкі завдання, де учням потрібно позначити на карті кордони Київської Русі за правління різних князів. Іноді навіть я змушений звертатися до додаткової літератури, щоби правильно все це розв’язати.
Віктор БАСНЯК, вчитель біології чернівецької гімназії №1:
– Не бачу жодних труднощів у тестах з біології. Якщо дитина має належну підготовку і продовжує готуватися до тестів, зможе їх осилити. Минулорічні тести мої учні складали на найвищі бали, у тому числі й на 200 балів. Безумовно, щоб успішно пройти тести, потрібно ще додатково готуватися. Раджу взяти програму для вступників до вищих навчальних закладів – це допоможе отримати належні знання. Проблем із минулорічними тестами не виникало. Особисто мені під силу вирішити тести.
Ольга БАДАЙ, вчителька географії чернівецької ЗОШ №24:
– Цьогорічні тести з географії, принаймні пробні, простіші за минулорічні. У цілому тести нескладні, але деякі питання практичного спрямування виходять за рамки шкільної програми. Ми з такими задачами не зустрічалися, тож треба і дітям, і вчителям добре над ними подумати. Щоправда, таких питань було значно менше, ніж минулого року. У контурній карті також є неякісні знімки, і важко розібрати, фрагменти якої країни на них зображені. Так само складно розібрати знімки морських організмів – планктону, нектону тощо. Розробникам тестів варто формулювати конкретніші питання, які передбачають однозначну відповідь. Минулого року такі "розмиті" запитання траплялися. Хотілося би, щоби з тестами успішно впоралися 99 відсотків учнів. Але я, на жаль, у цьому не впевнена.
ПРОПОЗИЦІЯ
Уляна ЛЕГУСОВА, директор чернівецької ЗОШ №24:
– Вчителі проти того, щоби дитину, яка не прийшла на тестування, позбавляти права отримати атестат про повну загальну середню освіту! Виходить, що випускник, не склавши тести, не може навіть вступити до професійно-технічного училища! Я – за те, щоб атестати отримали всі. Звичайно, якщо учень зареєструвався, він повинен прийти на пункт тестування за будь-яких обставин, але якщо так трапилося, що він не прийшов, треба дати йому можливість хоча би вступити до ПТУ. В країні не вистачає робочих рук. Так ось яким чином можна їх отримати!
Галина МАРКІВ
17-04-2009, 11:19
0
4 358