Спеціальне програмне забезпечення дозволяє удосконалити практично будь-який вид бізнесу. Але потрібно розуміти, що інформаційні технології самі по собі не є панацеєю. Головне – наскільки правильно й ефективно підприємець їх використовує.
Скажімо, підприємець Сергій ГРИНЮК займається будматеріалами уже багато років. Спочатку облік товару доводилося вести вручну. Однак ринок змусив запровадити комп’ютерний облік – для цього підприємець замовив програмно-технічний комплекс. "Не скажу, що процес переходу на автоматизований облік був легким, але саме він дав мені змогу впорядкувати свою роботу та побачити ті прогалини, які не давали рухатися вперед та розвиватися, – розповідає підприємець. – З часом зі звичайного складського обліку програмно-технічний комплекс перетворився на потужний інструмент управління моєю компанією".
– Автоматизувати свій заклад вирішила ще до відкриття кав’ярні, зрозумівши, з якою кількістю продуктів та страв мені доведеться працювати, – розповіла власниця кав’ярні у центрі міста. – Роботи з облаштування інтер’єру та впровадження програмного забезпечення здійснювали одночасно. П’ять місяців роботи довели, що програмне забезпечення – не просто помічник, а й стимул до вдосконалення бізнесу.
Без комп’ютерних технологій сьогодні складно уявити різні види бізнесу. При цьому підприємці мають вибір: або встановити на свій комп’ютер стандартні програми, скористатися безкоштовними програмами в мережі Інтернет, або замовити персональне програмне забезпечення у фахівців. Як зробити комп’ютер своїм помічником у бізнесі, розповів В’ячеслав ЦУРКАН, керівник підприємства з розробки програмного забезпечення.
– Якщо раніше автоматизація бізнесу зазвичай хвилювала лише великі підприємства, то сьогодні всі переваги цього процесу можуть відчути малий та середній бізнес, – каже фахівець. – Програмно-технічні комплекси дозволяють встановити контроль за всіма ланками бізнес-процесу, підвищити ефективність роботи працівників, вдосконалити облік, покращити роботу з клієнтами. Основне їхнє завдання полягає у налагодженні взаємозв’язків між всіма підрозділами вашого бізнесу, а також створенні єдиного сховища даних з необхідною інформацією про послуги, товар тощо.
При цьому інформаційна система повинна стати для підприємця не просто калькулятором з набором функцій і великим дисплеєм, а справжнім партнером у бізнесі. Тому індивідуально розроблена автоматизована система буде зрозумілою, зручною, точно підлаштованою під ваш бізнес.
Запровадження інноваційних технологій дає змогу бізнесу вийти за межі офісу. Підприємець може збільшити кількість покупців (клієнтів) завдяки Інтернету – створити сайт закладу, приймати замовлення через Інтернет та організувати доставку.
Однак важливо, щоб власник бізнесу знав, що він хоче змінити в роботі свого підприємства та які переваги отримати від автоматизації бізнесу. Тоді спеціалістам легше буде створити необхідний проект.
НА ЗАМІТКУ
ВЛАСНИКОВІ МАГАЗИНУ
Для запровадження автоматичного контролю за рухом товарів потрібно торгове обладнання з’єднати з комп’ютером. Тоді керування процесом торгівлі буде здійснюватися за допомогою програмного забезпечення. Інформація про товар, що надійшов від постачальника та відпущений покупцям, зберігається в комп’ютері та доступна власнику магазину у вигляді різноманітних звітів: виторг по відділах, по касирах, по датах, деталізація погодинних продажів. Введення оплат за привезений товар дає можливість вести розрахунки з постачальниками.
ВЛАСНИКОВІ РЕСТОРАНУ
Автоматизована система обліку в ресторані (барі, кафе) відтворює роботу команди. Робочі комп’ютери бухгалтера (адміністратора) та офіціантів (бармена) пов’язані між собою. Перелік продуктів, товарів і страв ведеться у вигляді списку. Розрахунок вартості страви реалізовано у вигляді калькуляційних карт. Калькуляції страв створюються швидко і просто, з можливістю їхнього перерахунку, оновлення і доповнення. Це особливо важливо, коли ціни на продукти змінюються, а відповідно змінюються облікова і відпускна ціна страви. Для наочності до калькуляційної карти можна додати фотографію страви. Офіціант (бармен) вводить у комп’ютер замовлення, яке одразу роздруковує принтер на кухні. Після виконання замовлення офіціант роздруковує клієнтові рахунок для оплати і чек. Адміністратор (бухгалтер) закриває зміну, звіривши виконані замовлення з оплатами. Після цього автоматично формуються документи на списання продуктів, які пішли на виготовлення страв.