В інформаційному мовленні українських телеканалів є низка серйозних проблем, що є свідченням відсутності реального плюралізму та свободи слова. Про це свідчить моніторинг Академії української преси, проведений у вересні.
"Всі провідні канали країни, як і раніше, приділяли увагу діям правлячої коаліції, не дотримуючись балансу у висвітленні інших політичних сил та їх позицій (64% влади проти 26 % опозиції та 10 % інших політиків)", - йдеться в повідомленні академії.
"Найменш збалансований розподіл уваги та синхрону спостерігався на Першому Національному, фінансованому коштом платників податків. Найбільш збалансований - на Новому каналі, СТБ, ТРК "Україна", - зазначається в моніторингу.
Жоден опозиційний політик знову не мав синхрону на Першому національному.
В цілому, 76% синхрону належить представникам влади, 14% - опозиції, 10% - іншим політикам. Пряма мова представників влади та правлячої коаліції на Першому національному становила 98%.
Частка синхрону президента Віктора Януковича і прем’єра Миколи Азарова склала 30% (в червні 47%, в квітні 37%, в лютому 36% і 28% в грудні).
20% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (в червні 15%, в квітні 23%, в лютому 19%, в грудні 18%). П’ять місяців поспіль їх найбільше на СТБ - 26% у вересні, 32% в червні, 30% в квітні та по 27% в лютому та грудні. Найменше їх на УТ-1 - 4%.
Найменше повідомлень з однією точкою зору про політичні події на ТРК Україна (58%), найбільше знову таки на УТ-1 (92%).
На тлі зростаючої політизації суспільства новини залишаються безпрецедентно аполітичними та розважальними: в середньому тільки кожне п’яте повідомлення стосується політики (у лютому і червні 14% повідомлень, що є найнижчим показником за останні десять років; вересень - 19%).
Негативно-іронічна тональність повідомлень в два рази частіше супроводжує інформацію про опозицію в цілому, аніж про Партію регіонів.
Наслідком аналізу став висновок, що провідні канали українського телебачення в новинах прайм-тайму формують картину світу, де значно більше уваги приділено розвагам, владі та її діям, криміналу та катастрофам.
Дослідження здійснювалося Академією Української Преси (АУП) за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму семи провідних українських телеканалів - "Інтера", "1+1", Нового каналу, "України", СТБ, ICTV та Першого національного.
"Українська правда"
30-09-2011, 08:52
0
1 962