В Україні деякі показники, наприклад, частота купівлі продуктів харчування, вже відновилися до довоєнних рівнів. Інші — такі як купівля електроніки та побутової техніки, одягу і взуття — зросли на 25% і 14% відповідно, порівнюючи з 2022 роком.
Галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції "Делойт" в Україні дослідила, як змінилася споживацька поведінка українців у другий рік великої війни, на що найбільше витрачають та на чому намагаються заощаджувати.
Минулого року зберігалась тенденція економії. Залежно від категорії товарів, заощаджують від 41% до 77% українців. Попри те, що показник все ще високий, спостерігається позитивна динаміка, порівнюючи з 2022 роком (47%-86%). Найменше заощаджують на лікарських засобах, дитячих товарах та купівлі готової їжі.
Щодо продуктів харчування, які становлять значну частку чека українців, то витрати в цьому сегменті зросли у 32% споживачів. Значна частина українців купують їжу (47%) та ліки (43%) про запас.
Водночас, українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося: 55% опитаних роблять це значно рідше, що на 24 в.п. менше, ніж у 2022 році. Натомість, зростає популярність приготування їжі вдома (50%), найбільше це стосується тимчасово безробітних (53%), фрилансерів (72%) і тих, хто займається домогосподарством (59%).
Дозвілля продовжує бути не в пріоритеті витрат — 65% респондентів заощаджують на розвагах поза домом, а 58% — рідше, ніж минулого року, відвідують кінотеатри та концерти. Проте, онлайн-розваги стають все популярнішими: 32% українців збільшили витрати на перегляд ТБ та стримінгових каналів.
Онлайн-сегмент продовжує розвиватися: частота онлайн-замовлень збільшилася на 12%. Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку та побутову техніку (26%), косметику та парфумерію (19%), а також одяг та взуття (17%).
За даними дослідження, 92% українців донатять на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій, що на 2 в.п. більше, ніж у 2022 році. 33% опитаних роблять це систематично, що на 13 в.п. більше, ніж минулого року. Понад удвічі зросла кількість співвітчизників, які донатять регулярно, перебуваючи за кордоном, — із 17% до 38%.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
17-03-2024, 07:46
0
1 174