На чому заощаджують українці та куди витрачають гроші: провели дослідження

Новини України
1 580
0


В Україні деякі показники, наприклад, частота купівлі продуктів харчування, вже відновилися до довоєнних рівнів. Інші — такі як купівля електроніки та побутової техніки, одягу і взуття — зросли на 25% і 14% відповідно, порівнюючи з 2022 роком.

Галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції "Делойт" в Україні дослідила, як змінилася споживацька поведінка українців у другий рік великої війни, на що найбільше витрачають та на чому намагаються заощаджувати.



Минулого року зберігалась тенденція економії. Залежно від категорії товарів, заощаджують від 41% до 77% українців. Попри те, що показник все ще високий, спостерігається позитивна динаміка, порівнюючи з 2022 роком (47%-86%). Найменше заощаджують на лікарських засобах, дитячих товарах та купівлі готової їжі.

Щодо продуктів харчування, які становлять значну частку чека українців, то витрати в цьому сегменті зросли у 32% споживачів. Значна частина українців купують їжу (47%) та ліки (43%) про запас.

Водночас, українці переосмислюють свої харчові звички та змінюють пріоритети. Відвідування ресторанів і барів у 2023 році скоротилося: 55% опитаних роблять це значно рідше, що на 24 в.п. менше, ніж у 2022 році. Натомість, зростає популярність приготування їжі вдома (50%), найбільше це стосується тимчасово безробітних (53%), фрилансерів (72%) і тих, хто займається домогосподарством (59%).

Дозвілля продовжує бути не в пріоритеті витрат — 65% респондентів заощаджують на розвагах поза домом, а 58% — рідше, ніж минулого року, відвідують кінотеатри та концерти. Проте, онлайн-розваги стають все популярнішими: 32% українців збільшили витрати на перегляд ТБ та стримінгових каналів.

Онлайн-сегмент продовжує розвиватися: частота онлайн-замовлень збільшилася на 12%. Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку та побутову техніку (26%), косметику та парфумерію (19%), а також одяг та взуття (17%).

За даними дослідження, 92% українців донатять на допомогу ЗСУ або постраждалим внаслідок воєнних дій, що на 2 в.п. більше, ніж у 2022 році. 33% опитаних роблять це систематично, що на 13 в.п. більше, ніж минулого року. Понад удвічі зросла кількість співвітчизників, які донатять регулярно, перебуваючи за кордоном, — із 17% до 38%.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram

0 коментарів

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
ТОП 10
Відкриття ТРЦ «Bukovyna Mall» та скандал у Чернівецькій ОВА: головне за добу
75 443
«Тут культура кави вища»: у Чернівцях подружжя з Курахового відновило власний бізнес
42 259
Віддали життя у боях за Україну: у громадах Буковини попрощаються із загиблими воїнами
25 800
«Доводилося виходити вночі»: як бізнес у Чернівцях працював під час тривалих знеструмлень
24 673
«Там життя може обірватися будь-якої миті»: прикордонник із Буковини з перших днів на війні — відео
16 208
Сусіди відчули запах диму: у багатоповерхівці в Чернівцях сталася пожежа
10 330
На обстеження даватимуть дві тисячі: що потрібно знати про програму "Скринінг 40+"
8 337
Пункти пропуску «Кельменці - Ларга» та «Вашківці - Гріменкуець» оформлюватимуть автобуси
7 754
Вранці туман: якою буде погода на Буковині завтра
7 292
Багато енергії віддавав студентам: через важку хворобу помер викладач ЧНУ
7 194