Кореспонденти "МБ" побували на складі митниці, де зберігають і конфіскований товар, і той, що очікує своєї долі в судах.
З Петром ТОФАНОМ, начальником митного поста Вадул-Серет Чернівецької митниці Міндоходів, який нас зустрів та влаштував міні-екскурсію складами митниці, прямуємо просторою залою. Серед вилучених товарів – одяг, взуття, харчі, корм для тварин, алкоголь, тканини, автомобільні запчастини й автомобілі. Та найчастіше люди перевозять з порушенням митного законодавства цигарки.
– Цигарки "найпривабливіший", бо найприбутковіший товар. У разі успішного перетину приносить чималі прибутки. В Україні вони коштують у кілька разів дешевше. Тому чимало людей ризикують, порушують, втрачають, щоб спробувати заробити, – каже пан Петро.
Цигарки – у шинах та каністрахОстання дуже велика партія цигарок – фура з причепом – була затримана на кордоні в серпні. Вантаж слідував з Румунії до Придністров’я. У документах виявили неправдиві дані. Відтак усі 1566 ящиків з блоками цигарок затримали та розмістили в двох залах складу. Перша судова інстанція прийняла рішення на користь митниці. Наразі молдовська сторона – отримувач товару – подала апеляцію. Ще б пак, за таке порушення митного законодавства передбачено штраф у розмірі стовідсоткової вартості товару – а це 24 тисячі доларів, плюс конфіскація товару.
Неподалік лежить акуратно запакована партія тонких упаковок цигарок.
– Вони були сховані під стелею в рефрижераторі. Він слідував з Білорусі на Сербію, – пояснює митник. – Водії розібрали пінопласт, який вкладений у герметичному просторі стелі і порожнину вклали блоками цигарок. Зверху зробили люк і запаяли його новими болтами. Саме це привернуло увагу працівників митниці.
У куточку величезної зали стоять дві нічим не примітні каністри. Працівниця складу повернула одну з них: видно чітко окреслене грубим швом приварене дно. "Тут також перевозили цигарки – вісім блоків помістилося, а для ваги залили дно цементом", – пояснює працівниця митниці. Поруч – кілька автомобільних шин, у них також знайшли цигарки.
Законодавство заплуталоНа полицях стоять банки оливкової олії та десятки законсервованих оливок грецького виробництва, кілька десятків пляшок горілки і сотні пар літніх сандалів. Окремо на дерев’яній підставці сформували гору з рулонів тканини. За словами митників, ці вилучені товари є прикладом власного трактування українського законодавства. Оскільки, згідно із митним законодавством, дозволяється ввозити в Україну товарів на суму в еквіваленті 500 євро, за загальної ваги – до 50 кілограмів. Фактично закон не забороняє придбати у подарунок, скажімо, лише сувенірів на 500 євро. Це і спонукає людей перевозити нібито для своїх потреб кілька рулонів тканини чи десятки пар літніх жіночих сандалів.
– Така норма передбачалася для того, щоб людина, яка поїхала за кордон, змогла для себе купити одяг, взуття та подарунків на
500 євро. Але це не означає, що можна перевозити однорідний товар на цю суму, – пояснює пан Петро. – У законодавстві потрібно було обмежити товар і за кількістю. Як наприклад, Румунія обмежила. У нас виходить, що десяток людей нібито для власних потреб везуть по п’ять-шість рулонів тканини. Причому, і немовлята також. Загалом вилучили 95 рулонів різнокольорової тканини, яка їхала з Румунії. Чи наприклад, ситуація зі взуттям. Люди везуть його мішками і кажуть: для особистого користування. Відтак, за двома протоколами вилучено 169 пар ідентичних сандалів.
Ліна НАГІРНЯК
До речі
Авто нікому не потрібніНа майданчику для зберігання транспортних засобів під відкритим небом стоять десятки автомобілів: і ті, що "чекають" судового рішення, і вже конфісковані. За словами працівників митниці, є такі, які стоять і десять років. Більшість з них – старих марок, у поганому стані, яким не менше 20-30 років.
Чернівецька митниця стала заручником цієї ситуації. Оскільки виконавча служба області мала би виконати судове розпорядження і забрати зі складу митниці конфісковані автомобілі. За словами митників, автомобілі тому і стоять у них на складі багато років через те, що виконавча служба не забирає транспорт, бо і сама не має де його тримати.
Деякі конфісковані автомобілі дістаються торговельним організаціям, багатодітним сім’ям, нещодавно поїхали і в зону АТО.
Бачу сірий Opel, який стоїть осторонь. Має досить непоганий, на перший погляд, вигляд. Тимчасовий закордонний реєстраційний номер – на зеленому фоні. Митники розповіли, що це авто прибуло з людьми, які приїхали в Україну на постійне місце проживання. Автомобіль не розмитнений, тому його забрали сюди на стоянку. Але узаконити перебування машини в Україні вартує у кілька разів більше, ніж коштує це авто. Тому Opel ще стоятиме тут свої законні три роки, а потім, швидше за все, піде під прес і на брухт. Така доля багатьох автомобілів, які потрібно розмитнити і поставити на облік у ДАІ. Наприклад, стара румунська Dacia коштує не більше 100 євро, але щоб її оформити, згідно з українським законодавством, потрібно 70 тисяч гривень. Або Skoda Fabia, 1990-х років випуску, приїхала з Греції. Щоб там її утилізувати, потрібно заплатити 400 євро, це набагато більше, ніж вона сама коштує. Наші митники теж не можуть пропустити, бо вона не оформлена. Відтак автомобілі стоять тут роками, доки їх не віддадуть під прес.
13-10-2014, 14:15
0
4 707