Доки недобудована установа перинатального центру в Чернівцях чекає, що на неї виділять кошти, закуплене високотехнологічне медичне обладнання припадає пилом. Скільки так триватиме, не відомо. Про недобудовані об’єкти та інші фінансові проблеми регіону говорить начальник департаменту фінансів ОДА Єлизавета Пушко-Цибуляк.
Будівництво перинатального центру в Чернівцях, про запо-чаткування якого так пафосно повідомляли колишні керівники області, невідомо коли завершиться. Фінансування будівництва установи призупинено в лютому цього року. За кілька попередніх місяців інтенсивних робіт у будову вкладено 36 мільйонів гривень. Для завершення потрібно десь взяти ще 48 мільйонів та погасити заборгованість 1,2 мільйона гривень.
– Ми скерували кілька різноманітних звернень, щоб вирішити це питання. Зокрема у листі до фонду Пінчука, який фінансував будівництво, скерували прохання, щоб організація продовжила виділяти кошти на його будівництво. Постало питання таким чином, що ми можемо виділити кошти на обладнання, а на будівництво – ні. Склалася така цікава ситуація, що 27 грудня виділено 30 мільйонів на придбання обладнання, 27 мільйонів з них пішли на закупівлю медичного обладнання. Воно придатне до використання. Виходить, обладнання закуплено, а будівельно-монтажні роботи, які мають свій графік і черговість виконання проекту, не здійснено. Порушено увесь перебіг технологічного виконання робіт, – зазначила пані Єлизавета.
Більше півроку, з грудня 2014 року, обладнання зберігається в аптечних складах області. І ще не відомо, скільки йому доведеться там стояти. Оскільки, за твердженнями будівельників, для завершення будівництва потрібно ще п’ять-шість місяців. Але коштів для цього сьогодні немає.
– А обладнання високотехнологічне, воно не може бути використане в інших медичних закладах, оскільки є чіткі і дуже суворі вимоги щодо умов його розміщення та роботи. Тому наразі залишається сподіватися, що рано чи пізно кошти на добудову таки знайдуться. А тим часом обласна влада шукає способи зберегти цінне обладнання та виділяє для цього кошти з міських бюджетів, – зазначила головний фінансист області.
– Впевненості у подальшій добудові центру наразі немає. Сьогодні на засіданні обласної ради порушували питання щодо виділення спеціальних складів та створення всіх необхідних умов для зберігання такого обладнання, – запевнила пані Єлизавета. – Також буде організована професійна охорона та відеоспостереження. Скільки на це піде коштів і як довго доведеться охороняти це обладнання у посиленому режимі, зараз підраховуємо.
Паралельно ОДА просить кошти і в уряді: "Ми розглядаємо можливість виділення коштів з числа капітальних видатків, які надає Кабінет Міністрів. І, сподіваємося, нас почують".
Ліна НАГІРНЯК
До теми
Режим економії: чиновників скоротять, урочистості скасуютьУ контексті виконання місцевих бюджетів є чимало й інших питань, які потрібно нагально вирішувати.
– В області працює 1107 підприємств, де виплачується зарплата на рівні, нижчому за встановлений розмір мінімальної зарплати. 59 суб’єктів господарювання знялися з реєстрації на території області, але працюють у інших регіонах. Є питання: чому? Відповідно не сплачується податок на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів. Відтак втрати цього року складуть орієнтовно 3,8 мільйона гривень, – говорить Є. Пушко-Цибуляк.
Також чимало незрозумілого у питаннях користування комунальним майном та у сфері землекористування, користування водними та природними ресурсами. Зокрема низькі орендні ставки, безоплатне користування, іноді без угод та документів. Так само безплатне користування землею під електромережі області, газопроводи, об’єкти підприємств зв’язку та Інтернету. Самовільне вирубування лісу, нелегальна робота у сфері лісопереробки, ухилення від сплати за користування надрами місцевого значення.
– Як показав аналіз за 2010-2014 роки при визначених обсягах вибірки гравію, з двох мільйонів 82 тисяч метрів квадратних вибрано лише 419 тисяч квадратних метрів. А при очікуваних надходженнях до місцевих бюджетів – 9,3 мільйона гривень, надійшло 1,4 мільйона, – навела приклад фінансист.
Відтак, щоб збалансувати бюджет, департамент фінансів запровадив певні заходи. Створена комісія з питань мобілізації платежів до держбюджету та місцевих бюджетів. Працюють п’ять тимчасових груп за кількома напрямками: лісова та деревообробна галузь, земельні відносини, погашення податкового боргу та унеможливлення мінімізації податкових зобов’язань, природно-ресурсний потенціал, залучення інвестицій.
Крім того, впродовж останніх трьох місяців скориговано першочергові видатки і впроваджено жорстку систему економії бюджетних коштів. На цьому сподіваються зекономити 10 мільйонів гривень.
А саме:
скорочено першочергові видатки на закупівлю бюджетними установами автомобілів, меблів, побутової техніки, на ремонт кабінетів;
висвітлення діяльності ОДА – 200 тис. грн;
проведення ярмарок, фестивалів, творчих звітів – 750 тис. грн;
відзначення професійних свят, урочистостей – 500 тис. грн;
скоротять чисельний штат працівників; за останні три роки штат збільшився на 594 особи, на це пішло 25 мільйонів гривень видатків;
оптимізують бюджетні установи, переглянуть функціонування сільських бібліотек та клубів тощо; переглянуть доцільність різноманітних моніторингових та обслуговуючих груп, які працюють у бюджетній сфері.
12-07-2014, 11:39
0
2 356