RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Їзда б’є по кишені

Для тисяч пасажирів раптове зростання вартості квитка у приміських автобусах, яке запровадили першого березня, виявилося прикрою несподіванкою. До редакції звернулося понад 40 жителів сіл Бобівці, Неполоківці, Глиниця, Драчинці, Берегомет та інших, адже люди щодня доїжджають до Чернівців. Люди обурюються, що із 6-7 гривень, які сплачували за проїзд до першого березня, ціна квитка в один бік обросла додатковими 4-5 гривнями. Тож виходить, що вартість проїзду зросла не на обіцяні 10-15 відсотків (про що днями заявляли чиновники ОДА), а на всі 45.

Відсутність інформації та різниця між заявленим підвищенням і реальним найбільше обурили селян.

У місто їздять цілими сім’ями


25 лютого документ про підвищення тарифів оприлюднили. За словами чиновників, процедури підвищення дотрималися.

– Квитки у касі ми не купуємо, а розраховуємося з водіями. Так у всіх селах і так було завжди. Якщо раніше з Неполоківців (Кіцманщина) до зупинки біля дріжджзаводу за проїзд сплачували 6 гривень, а до Калинки – 7, то тепер сплачуємо відповідно 8 і 10. Із Бобівців (Сторожинецький район) також: було 6-7 гривень, стало 10-11. Причому водій першого ранкового рейсу бере за новими цінами, а наступний – за старими. Він каже, що не хоче з людьми сваритися, бо нові ціни ще не чітко встановлені, – кажуть спантеличені люди. – Перевізники нехай не плачуть, адже людей із сіл доїжджає багато. Автобуси переповнені, особливо ранкові рейси. Сільські мешканці працюють і на міських ринках (чимало – на Калинівському ринку), і на швейній фабриці, студенти навчаються. Причому тепер щодня туди і назад одна людина лише на дорогу витрачає 18-20 гривень. А в багатьох сім’ях по двоє-троє щодня їздять у місто. Сім’ї, в яких є студенти, на дорогу туди і назад щодня витрачають уже до 40 гривень. Це дуже круто, як на нинішні злидні, – бідкаються жителі сіл.

У касах ціна одна, у водіїв – інша

Справді, свідчення скаржників-пасажирів не збігаються із даними довідкових автостанцій. У касах квитки подорожчали на гривню-дві (наприклад, напрямок Сторожинець – Чернівці – на 1,58 гривні, а люди кажуть про більші суми).

За словами Дмитра ПАВЕЛА, начальника управління інфраструктури та туризму ОДА, ціна за проїзд залежить від відстані. Якщо автобус долає більший кілометраж, наприклад, їздить не навпростець, а через села, то квиток коштуватиме дорожче.

– Люди мають зрозуміти, що без підвищення тарифів ми можемо залишитися без перевезень. Ціни ми не підвищували вже понад два роки. За цей час дизель подорожчав – літр коштує понад 9 гривень, зросли витрати у підприємств-перевізників. Згідно з регуляторним актом ОДА, тариф за один пасажиро-кілометр зріс із 19 копійок до 24,8. У сусідів цей тариф нині вищий: наприклад, у Закарпатській області – 26 копійок, у Тернопільській – 27, – порівнює пан Дмитро. – Автотранспортна інспекція перевірить, наскільки чесно здійснили перерахунки. Трапляється, що під час підвищення тарифів на проїзд водії встановлюють свої ціни. Тож люди нехай скаржаться в управління інфраструктури ОДА. У заяві потрібно вказати номер автобуса і час курсування, можна без прізвища водія. Якщо виявлять порушення, попередимо, якщо порушення повторюватимуться – розірвемо договір.

Головним підтвердженням правочинності підвищення тарифів мало би бути розпорядження голови ОДА №55-р, на яке посилаються перевізники і чиновники. На офіційному сайті ОДА його немає – за розпорядженням 54-р одразу йде №56-р. Хоча воно все ж таки, якщо вірити отриманій нами копії, існує: розпорядження 55-р від 5 лютого зареєстрували в Головному управлінні юстиції в області 25 лютого.
Нині ж тарифи такі: 24,8 копійки – за один пасажиро-кілометр без ПДВ для юридичних і фізичних осіб, які працюють на загальній та спрощеній системах оподаткування і є платниками ПДВ, та 28,6 копійки – за один пасажиро-кілометр для юридичних і фізичних осіб, які працюють на спрощеній системі оподаткування і не є платниками ПДВ.

"Підвищення виправдане"

У РДА, куди насамперед надходять скарги невдоволених пасажирів, від нових тарифів і стосунку до них відхрещуються. Як зазначила начальник управління економіки Новоселицької РДА Людмила Скрикуляк, формування цін на приміські перевезення – прерогатива ОДА, з РДА узгоджують лише графіки роботи перевізників.

Заступник голови Герцаївської РДА Василь Фолошня вважає головною проблемою і причиною обурення громадян раптовість підвищення ціни: копію згаданого розпорядження в РДА отримали лише минулої п’ятниці, тож не мали змоги попередити людей і навіть не знали, що відповідати скаржникам. Тепер знають, хоча на думку останнього, вартість проїзду не варто було підвищувати так різко. Нині він проводить роботу з перевізниками для повного інфор­мування пасажирів.

То все ж таки, яка причина підвищення ціни? Якщо у більшості районів перевезення здійснюють переважно окремі власники автобусів або дрібні фірми, виконавцем практично всіх перевезень у Новоселицькому районі є фірма "Новтрансавто". Її керівник В’ячеслав Колос вважає підвищення тарифів цілком виправданим й аргументованим, адже коли їх змінювали востаннє, солярка коштувала 6 гривень 40 копійок. Із відповідними клопотаннями перевізники зверталися до ОДА вже давно, просто тільки зараз прийняли відповідне розпорядження. Крім того, Новоселицьке підприємство, рухомий склад якого налічує 60 машин, утримує механіка, лікаря тощо. Крім того, тарифи на перевезення на Буковині, за його словами, найнижчі. 
Ліна НАГІРНЯК,
Андрій РОМАНЦОВ

Довідка

Собівартість проїзного квитка змінилася залежно від відстані. Наприклад, для 15-20 км тариф зріс на 1,25 грн. Але в ціну квитка також входять ПДВ, збір автостанції та страхування. Відтак проїзд у межах області подорожчав від гривні (Чернівці – Кіцмань) до 11,27 гривні (у напрямку до Новодністровська).
13-03-2013, 11:22
Коментарів 0 Переглядів 2 394


На місці працюють всі профільні служби

Росіяни запустили рекордну кількість БпЛА за весь час війни
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

У Install Pro, крім теплових насосів, можна також підібрати будь-які види сантехнічного обладнання й трубопровідної арматури, системи водоочищення, насосне обладнання, опалювальні прилади та котельні установки, внутрішні й вуличні інженерні системи та багато іншого.

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".