Родині чернівчан, яка нині перебуває у Таїланді, загрожує неповернення додому.
Застрягли у далекій країні через "Аеросвіт""Нам надали електронні квитки, замовлені турфірмою "Марко Поло" на імена Писаренко С. В., Писаренко А. В. та Писаренко Д. С.", – йдеться в листі, який отримала редакція електронною поштою. У квитках зазначено, що перевізником є авіакомпанія "Аеросвіт", 18 лютого 2013 року – дата вильоту з Пхукета (місце розташування готелю), виліт із Бангкока – 19 лютого 2013 року.
– Сподіваючись на професіоналізм та порядність вказаного турагентства, ми з нашою малолітньою дочкою вирушили на відпочинок, – пише Сергій Писаренко. – Проте коли ми перебували в Таїланді, з авіакомпанії "Аеросвіт" в електронній формі нас повідомили, що наш рейс скасували і з нашими квитками ми не зможемо повернутися додому. У посольстві України в Таїланді, куди ми звернулися, нас повідомили, що вказану проблему з поверненням додому має вирішити наше турагентство, оскільки саме воно було замовником квитків, і має забезпечити нам переліт в Україну. Те саме нам пояснили і представники компанії "Аеросвіт".
Також пан Писаренко у листі редакції стверджує, що оплачена ними відпустка завершується, а відповідно, і можливість перебування у готелі також. Коштів на придбання додаткових квитків на літак у сім’ї немає. Також 20 лютого закінчується термін візи, тому перебування в Таїланді після закінчення цього терміну незаконне.
За словами пана Сергія, до цього часу жодних дій із боку турагентства "Марко Поло" не було, а дзвінки туристів вони ігнорують.
Тим часом представник турфірми "Марко Поло" пан Олександр в особистій розмові розповів, що йшов назустріч своєму клієнту та намагався запропонувати його родині можливі варіанти повернення додому.
Офіційно ж коментувати цю ситуацію чоловік не хоче.
"Частину відповідальності туроператор все-таки несе"Такі історії, мабуть, траплялися з багатьма турагентами і туристами. Які ж є варіанти владнання конфлікту, щоб усі сторони залишилися задоволеними?
– Наші клієнти купують весь пакет документів, тобто отримують ваучер на готель, візу, свій паспорт, так само й авіаквитки. Ми підписуємо договір, і люди отримують авіаквитки. Вони вже власність клієнтів, а ми лише посередники, – коментує менеджер із туризму приватної турагенції Олексій ДАМЯН. – Тобто ми викупили ці авіаквитки в авіакомпанії або у туроператора, а туроператор викупив у авіакомпанії. Це замкнуте коло і шукати тут винних не варто. Хоча бувають випадки форс-мажорів, звичайно. Але їх прописують у договорі з туристом. З цим договором у разі чого можна звертатися до суду, авіакомпанії чи туроператора. Турист має на це право.
Водночас Олексій погоджується, що частину відповідальності туроператор чи агенція все-таки несе. Адже фахівці краще знають ситуацію на ринку перевезень в Україні та світі.
– Були у нас випадки зі скасуванням рейсу не літака, а автобуса. Тоді ми домовлялися 50 на 50, – додає Олексій. – П’ятдесят відсотків за інший рейс сплачуємо ми і п’ятдесят відсотків – туристи.
– Був випадок, коли ми домовилися, заплатили все з нашого рахунку, а туристи відмовилися нам віддавати свою частину. Тоді ми "влетіли", а що робити?
Також фахівці з туризму намагаються не користуватися авіалініями чи автобусними рейсами компаній із сумнівною репутацією, але часто випадки скасування рейсів неможливо передбачити. Наприклад, нещодавно державна угорська авіакомпанія Malev припинила свої польоти після 66 років роботи. Вона збанкрутувала з боргами 270 мільйонів доларів. Після оголошення про банкрутство компанії о 06.00 у Будапешті скасували всі рейси.
Нагадаємо, українська компанія "Аеросвіт" оголосила про банкрутство та масово скасовує рейси у різні напрямки. Наразі майже дві тисячі пасажирів вимагають в авіакомпанії компенсації коштів за квитки.
Ірина Григоращук
Коментар
Павло Боднар,
генеральний директор юридичної компанії:
Відповідно до положень Закону України "Про туризм", якщо під час виконання договору на туристичне обслуговування туроператор не в змозі надати значну частину туристичного продукту, щодо якого, відповідно до договору на туристичне обслуговування, сторони досягли згоди, то туроператор з метою продовження туристичного обслуговування повинен вжити альтернативні заходи без покладення додаткових витрат на туриста, а в разі потреби відшкодувати йому різницю між запропонованими послугами і тими, які надали. У разі неможливості здійснення таких заходів або відмови туриста від них туроператор зобов’язаний надати йому без додаткової оплати еквівалентний транспорт для повернення до місця відправлення або іншого місця, на яке погодився турист, а також відшкодувати вартість ненаданих туроператором туристичних послуг і виплатити компенсацію у розмірі, визначеному в договорі за домовленістю сторін.
Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування.
У ситуації, в якій опинилася сім’я Писаренків, рекомендую терміново у письмовому порядку (з позначкою про отримання) (наприклад, через родичів, друзів, знайомих) звернутися до туристичної фірми з вимогою невідкладно забезпечити транспортом для повернення до місця відправлення.
Якщо ж вимогу не виконають, необхідно звертатися до суду із позовною заявою про відшкодування витрат, пов’язаних із невиконанням (неналежним виконанням) турагентом (туроператором) умов договору на туристичне обслуговування та стягнення моральних збитків".
22-02-2013, 10:44
0
1 910