RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Публікації » Не дороги – напрямки

Не дороги – напрямки


Влада у місті змінюється. А дороги – чи то бездоріжжя – залишаються. Влада звітує, а чернівчани вперто не помічають десятки відремонтованих доріг. Бо насправді капітально латають лише окремі ямки і ділянки. А чернівчани надалі щодня псують на дорогах авто, шпортаються чи падають через ями.

Нещодавно секретар міськради Віталій МИХАЙЛІШИН запевнив чернівчан з телеекрану: "Ми цього року максимально зробимо всі дороги в нашому місті". І перерахував десятки назв вулиць. Звідки кошти на "максимальні" роботи, наразі невідомо. Адже Віталій Михайлович визнав: щоби відремонтувати дороги, потрібно 100 мільйонів гривень. Наразі 17 мільйонів заплановано в міському бюджеті, ще 17 мільйонів нібито мають надійти з державного.


А Ярослав КУШНІРИК, заступник начальника департаменту ЖКГ міськради, кілька місяців тому на прес-конференції зауважив, щоби відремонтувати дороги, місту потрібно півмільярда гривень. І це враховуючи тільки асфальтовані дороги, але за кошторисом п’ятирічної давнини і без ремонту інженерних мереж. З понад тисячі вулиць і провулків міста асфальтовані дороги є лише в половини. Отож на обіцяний "максимум" розраховувати не варто. Як і черговій міській владі, не маючи коштів, обіцяти "європейські дороги".

На вулиці Богуна комфортно тільки джипам багатіїв

Щороку мерія складає список доріг, які планує відремонтувати. Яким чином до заповітного переліку потрапляють об’єкти – таємниця. Тому "МБ" пропонує чернівчанам скласти власний рейтинг найгірших доріг. А ми будемо про них розповідати на сторінках газети.
Розпочнемо з невеликої вулички в середмісті – Івана Богуна. Вона одна з тих, про яку чиновники забули. Дорожнє полотно знищене настільки, що латати його тут просто неможливо. Дорогу потрібно ремонтувати капітально. А оскільки кошти не знаходять, ремонту вулиця не бачила вже десятиліттями. І питання, коли ж побачить, у департаменті ЖКГ залишили без відповіді.

Дорога не є важливою транспортною артерією, але мешканцям вулиці Богуна від цього не легше. Ближче до вулиці Хмельницького асфальт знищений повністю. Деякі ями на дорозі сягають 20-30 сантиметрів завглибшки. Зважаючи на відстань до днища авто, на цій дорозі залишилася не одна вихлопна труба. І водії навчилися оминати ями, часто через тротуар. Тому тротуари теж знищені. Пішоходи перестрибують ями, шпортаються. Пройти на підборах тут – неабияке випробування.

Мешканці вулиці плутаються у спогадах: дорогу так давно не ремонтували, що й не пригадують, коли це було востаннє. Кажуть, що особливо небезпечно ходити, коли випадає сніг. Бо здається, що дорога рівна, а ступиш – і провалюєшся в ямку.

Люди нарікають: відколи почали будувати триповерховий будинок, вантажівки з будматеріалами остаточно зруйнували дорогу.
Просто перед входом до обласного протитуберкульозного диспансеру яма ледь не по коліна. З вікна визирають медики, кажуть, що і самі, і їхні хворі неодноразово падали на цій вулиці. І навіть пригадали випадок, коли одна з їхніх колег впала настільки невдало, що зламала руку.
А трохи вище лікувального закладу розташувався готельно-розважальний комплекс "Георг Палац". Тут полюбляють святкувати ювілеї можновладці. Своє 50-річчя в цьому ресторані відзначив губернатор Михайло Папієв. А нещодавно 70-річчя святкував тато лідера "Фронту змін" Арсенія Яценюка. Звичайно, нардеп теж був на святі. Гості до відомих людей приїжджали звідусіль. Але, очевидно, їхні джипи ям не бояться.
Марина Карасьова

Марія КОРОЛИК, пенсіонерка:

– Від 1973 року тут живу. Після того, як отримала квартиру, дорогу ремонтували. А вже відтоді, як почали будувати багатоповерхівки, кінець цій дорозі. Обіцяли ті, хто керував будівництвом, що шматок дороги відремонтують. Але відтоді, як дім збудували, ми нікого з них не бачили. Дорогу розбили, такою вона і залишилася.

Трапляється, люди падають і травмуються. Як присипле сніг, можна голову зламати. Я, наприклад, коли стемніє, з дому навіть не виходжу, бо ям не бачу. І так всі нарікають. На нашій вулиці живе багато пенсіонерів, молоді мало. А машини гасають, вони вже навчилися оминати ями.
Дивлюся по телевізору, що там і там щось ремонтують. А ми скільки вже писали до влади – все марно. Про вулицю Івана Богуна навіть не чути.

Микола КАЙДАШЕВ, мешканець вулиці:

– Не пам’ятаю, щоб тут колись робили ремонт. Ще коли був малий, на цій вулиці з друзями грали у футбол та каталися велосипедами. Тоді дорога теж була у вибоїнах. Пам’ятаю, як було страшно їхати велосипедом. Та й машиною тут нелегко проїхати, тому водії їздять вулицею повільно та обережно, щоб не пошкодити авто. Взимку взагалі їхати вгору неможливо. Тому мої знайомі, в яких є машина, залишають авто на сусідній із нашою вулиці Богдана Хмельницького.

Настя ЗАХАРЮК, мешканка вулиці:

– Наша вулиця, як бачите, повністю розбита. Її ремонтували дуже давно. Я й не пам’ятаю, коли це було. Дорогою важко ходити. Найважче взимку, коли ожеледиця. Проте і в теплу пору року пройти нелегко, особливо якщо взуття на підборах.

Тетяна МІЦАН, працівниця тубдиспансеру:

– Вже 40 років працюю в тубдиспансері. Всі ці роки вулицею ходжу чи не щодня. Калюжі та вибоїни для цієї дороги – звична справа. Тим паче, за весь час, скільки працюю, не пам’ятаю, щоб її ремонтували. Знаю, що нерідко бувало таке, що люди падали на вулиці та ламали кінцівки. Тому постійно, не тільки взимку, йдучи на роботу, взуваю зручне взуття без підборів.

На вулиці Богуна є:
– обласний протитуберкульозний диспансер;
– готельно-ресторанний комплекс "Георг Палац";
– факультет педагогічного коледжу;
– сквер на розі вулиць Горького та Богуна.

Офіційно

Довжина вулиці Богуна – 394 метри, ширина – від 6,6 до 7,5 метра.
Проектний інститут "НДІпроектреконструкція" на замовлення департаменту ЖКГ 2006 року виготовив спрощену проектно-кошторисну документацію на реконструкцію дороги із заміною інженерних мереж. Тоді вартість робіт становила 4,6 мільйона гривень.
Капітальний ремонт дороги було заплановано за рахунок субвенції з держбюджету до 600-річчя Чернівців. Кошти так і не надійшли.
Коли ремонтуватимуть дорогу – невідомо. Коштів немає.
(За даними департаменту ЖКГ міськради).

Що наобіцяли
Секретар міськради Віталій Михайлішин в ефірі телеканалу "Чернівці" пообіцяв, що чернівецький міськШЕП до кінця року зробить капітальний ремонт на вулицях Удонова, Салтикова-Щедріна, Червоноармійській, Комарова, Барбюса, Сагайдачного, Південно-Кільцевій, Чернишевського, Маковея, Миколаївській, Фастівській, Кобилиці, Стефаника, Гайдара, Каштановій, Лісній; поточний ремонт – на вулицях Червоноармійській, Канівській, Стеценка, Гайдара, Стефаника, Каштановій, Фастівській, Головній, Рівненській, Достоєвського, Чернишевського, проспекті Незалежності.

На вашій вулиці найгірша дорога?
Зв’яжіться з нами за номером телефону 58-94-84 або залишіть коментар на сайті molbuk.com.
22-08-2011, 18:17
Коментарів 0 Переглядів 3 433


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.