* Реклама
Рада охоронила "Укрнафту", "Мотор Січ" та "КрАЗ" від власників, заборонивши їх банкрутство - за даними Forbes
Згідно з інформацією Forbes Україна, "Запоріжтрансформатор" та "АвтоКрАЗ" більше не вважаються банкрутами, а "Мотор Січ" та "Укрнафта" залишаться стійкими щонайменше протягом двох років після припинення війни, завдяки мораторію на їх банкрутство, який ввів парламент. Ці підприємства були відчужені восени 2022 року.
За законом, що був прийнятий 22 травня, будь-які судові справи щодо українських підприємств критичної інфраструктури, які перебувають у державній власності прямо чи опосередковано на ≥50%, заборонено до кінця воєнного стану та ще протягом двох років після його припинення.
Один з авторів законопроєкту, депутат від "Слуги народу" Олександр Федієнко, пояснив, що цей закон дозволить зберегти майно "Мотор Січ", "Укрнафти", "Запоріжтрансформатора" та "АвтоКрАЗу" у державній власності.
За словами керуючого партнера юридичної компанії "Армада" Олександра Кузнєцова, кредитори та колишні власники цих компаній не матимуть можливості позиватися щодо їх майна, а справи про банкрутство будуть припинені.
Forbes нагадує, що 6 листопада 2022 року "Мотор Січ", "Укрнафта", "Запоріжтрансформатор", "КрАЗ" та "Укртатнафту" були насильно переведені у державну власність та покладені під управління Міністерства оборони. Цим же кроком, за оцінками Forbes, держава прибрала майже $1 млрд активів у Коломойського, Жеваго, Богуслаєва та Григоришина на час війни.
Правоохоронні органи пояснили публічно, що держава мотивує ці дії "військовими потребами". Після п'яти років, що минули після завершення воєнного стану, активи можуть бути повернуті їхнім власникам або їм буде компенсована їхня вартість.
Тепер, як підкреслює видання, кредитори цих підприємств фактично втрачають право на захист своїх інтересів, заявляє Кузнєцов. "Вони не матимуть можливості подати позов і вимагати арешт майна боржника", - пояснює юрист. Арешти також мають бути скасовані з майна цих підприємств.
"Цей закон добрий для боржників і поганий для кредиторів", - зауважує Вадим Кізленко, керуючий справою банкрутства "АвтоКрАЗ". Компанія опинилася в процедурі банкрутства у 2016 році, борги перед кредиторами становлять близько 5 мільярдів гривень, зауважує Кізленко.
Загальні заборгованості компанії на кінець 2023 року становлять 12,3 мільярди гривень. Обігові активи "АвтоКрАЗ" у минулому році склали 303,7 мільйонів гривень.
Реалізація майна банкрутів, детальніше за посиланням -
https://ezakupivli.com.ua/rmb/realizatsiya-aktiviv-derzhpidpriyemstv.
Наступні збори кредиторів заплановані на кінець травня, повідомляє він. "Тоді буде зрозуміла подальша стратегія кредиторів", - роз'яснює Кізленко. "Напевно, вони не будуть радісно реагувати".
Крім "КрАЗ", право на "нове життя без банкрутства" отримає також компанія "Запоріжтрансформатор". Минулого року обіг запорізького виробника трансформаторного та реакторного обладнання становив 2,2 мільярди гривень - в чотири рази більше, ніж у 2022 році. Заборгованості підприємства перевищують 12 мільярдів гривень. Для укладання контрактів та виконання замовлень компаній, які вже знаходяться в процесі банкрутства, Міністерство оборони як відповідальний орган повинне кожного разу проводити збори кредиторів, що може затримати прийняття важливих для обороноздатності країни рішень, зауважує Кізленко. Закриття справи про банкрутство фактично виключить кредиторів з цього процесу.
"Укрнафта" після націоналізації продемонструвала рекордний виторг у розмірі 95 млрд гривень, порівняно з 40 млрд у 2022 році. Попередні власники компанії завдали понад 10 млрд гривень збитку за період з 2013 по 2022 рік. На кінець минулого року "Укрнафта" накопичила заборгованість практично на 36 млрд гривень.
Виторг "Мотор Січ", яка бере участь у військових проєктах, склав 8,6 млрд гривень минулого року - це на 18% менше, ніж у 2022 році. Заборгованість компанії на кінець року становила 10,8 млрд гривень.
Для ініціації процедури банкрутства та фактичного паралізування діяльності цих підприємств достатньо, щоб "Мотор Січ" чи "Укрнафта" заборгували кредиторові 240 000 гривень, роз'яснює Кузнєцов.
"Ще однією метою мораторію є захист підприємств від колишніх власників. У травні 2023 року один з найбагатших українців Костянтин Жеваго у інтерв’ю Forbes розповів про наміри подати позов до Верховного Суду через націоналізацію кременчуцького автомобільного заводу "АвтоКрАЗ". Досі не надходило жодних новин щодо цього, і тепер важко уявити, щоб він зміг це зробити, пояснює Кузнєцов", - пише видання.
Колишні власники не матимуть можливості оскаржити процедуру націоналізації та захистити свій актив, внаслідок наложення заборони на його відчуження чи будь-яких інших дій, які можуть вплинути на актив, вважає він. "Судовий захист втрачає будь-яке значення", - робить висновок правник.
28-06-2024, 17:10
0
539