"Ви виграли приз – 300 тисяч! Гроші вже готові, залишився один крок!" – такими повідомленнями обманюють довірливих. Переважно людей літнього віку.
Їм на пошту приходять листи про виграш великої суми, але щоб отримати ці гроші, треба придбати товарів на певну суму з каталогу. Зазвичай це побутові дрібниці, які в магазинах коштують втричі дешевше, йдеться в публікації "МБ".
72-річний чернівчанин Степан БАРДІЄР уже понад рік отримує від різних контор такі повідомлення про виграш. І майже щомісяця замовляє в них якісь товари, сподіваючись таки отримати свій "виграш".
– Мені прийшов лист, що я переможець. Хоча я не брав участі в жодних розіграшах. Потім телефонували мені, казали, що я виграв. Наголошували, щоб діяв за інструкціями з листа. Я повірив. Думав, що справді зможу отримати гроші. У мене пенсія мала, родич онкохворий, хотів і йому допомогти. У листі було сказано: щоб отримати виграш, треба замовити товар з їхнього каталогу. Я обрав, заповнив заявку. Мені надіслали товар. І знову той самий лист, що гроші вже готові, от-от надішлють, лишень заповніть заявку і додайте товари з каталогу, – розповідає чоловік.
Коли він припинив замовляти товари й відповідати на листи одних контор, почали надходити листи від інших.
– То листи від "Фінансової опори" приходить, то від "Імідж клубу", то "Родинний клуб", то "Вектор приз", то "Центр Тараса Шевчука". І кожен повідомляє, що я виграв 300, 180, 200 тисяч гривень. Єдина умова – замовити товари. Я замовляв. За весь час мені прийшло десь 20 посилок, – каже чоловік.
Він показує мені останню посилку, що прийшла від "Імідж клубу". Там шкарпетки, зубна паста й гель для душу. За все заплатив 500 гривень (!!). А в посилці знову лист про виграш. Цього разу повідомляють, що 380 тисяч гривень уже на банківській карті. Та щоб отримати її, треба заповнити заявку і відправити разом із заявкою на товари з каталогу.
На кожному з аркушів вгорі дрібним і тьмяним штифтом, який складно прочитати, пише "У разі Вашої перемоги в Акції "Золотий фонд" та виникнення подібної ситуації ви можете отримати саме таке повідомлення".
А внизу таким же дрібним шрифтом – "Зразок. Не є офіційним фінансовим документом, не має юридичної сили, має рекламний характер".
На офіційному сайті цього магазину немає ані адреси, ні юридичних даних.
Розглядаю товари у каталозі. Ціни просто вражають. Більшість товарів маловідомих фірм коштують від 250 до 500 гривень. До прикладу, набір із медових драже й капучино коштує 465 гривень (!!). Перевіряю ціну в інтернеті – 126 гривень. Заспокійливий трав’яний чай, який коштує в магазинах 78 гривень, в каталозі – 269. Омолоджувальний крем для обличчя, реальна ціна якого 72 гривні, тут коштує 299 гривень.
На одному із листів від "Центру Тараса Шевчука" – фото й підпис нібито фінансового контролера Івана Абрамовича, який гарантує приз. Сканую його та шукаю в інтернеті. Виявляється, що це фотомодель, і його зображення продаються на стокових ресурсах.
Шукаю "Центр Тараса Шевчука" в аналітичній онлайн-системі YouControl. Назву компанії вже змінили, тепер це – "Химпрорсі". Змінилася і адреса, і телефони й власник. За попередньою їхньою адресою у тому самому будинку й офісі було зареєстровано ще понад 400 різних контор (?!). Новий власник компанії Валерій Захарченко – теж сумнівна людина. Він був "керівником" понад 500 контор, які вже припинили свою діяльність, неодноразово притягувався до відповідальності за порушення порядку ведення податкового обліку.
В
офіційних правилах проведення акцій фірм "Імідж клуб", "Родинний клуб", Prizeme, "Пошторг" записано, що компанія надсилає людям рекламно-інформаційні пропозиції. А переможцями вони називають усіх, хто одержав такого листа. А під словами "отримання подарунка" вони мають на увазі можливість придбати у них товар за ніби то акційною ціною.
Грошові призи вони таки надають, але лише одиницям, яких визнали "головними переможцями" способом жеребкування серед всіх просто "переможців", що купують їхні товари. Засновником цих усіх фірм є холдинг "Сімпатік груп", згідно з даними в аналітичній системі YouControl. Вони ж є власниками виробників косметики для догляду й побутової хімії, які продаються на сторінках каталогів, які приходять "переможцям".
В обласному управлінні поліції закликають людей не вестися на сумнівні акції, ставитися критично до таких листів та уважно перевіряти правила акцій.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
24-12-2023, 14:20
0
4 673