Навряд чи комусь із автомобілістів треба пояснювати, наскільки важлива якісна робота кермового керування, основний елемент якого – кермова рейка, що забезпечує передачу зусилля з керма на колеса. Саме від цього силового вузла залежить керованість автомобілем, а його справність безпосередньо впливає на безпеку водія і пасажирів. Які бувають ознаки, причини та наслідки несправностей кермової рейки розповіли власники автосервісу "Restart auto" Цуркан Олександр Вікторович і Рудий Юрій Григорович.
Чому виходить з ладу кермова рейка?
Як відомо, кермова рейка пов’язана з колесами, і "вбити" її можна неакуратним водінням нерівною місцевістю. Іншими словами, якщо ви будете "літати" глибокими ямами, поганими дорогами, різко заїжджати на бордюри, вона вийде з ладу дуже швидко. Також будь-яка кермова рейка не любить різких "стартів" з місця, особливо якщо у вас "до упору" викручені колеса у той чи інший бік.
Краще перед перешкодою зменшити швидкість і повільно її подолати, наприклад, рейки, бордюр або яму. Тоді термін експлуатації цього вузла зростає в рази.
Також на справність кермової рейки негативно впливає недотримання правил експлуатації автомобіля: -водіння з неправильними кутами розвалу-сходження; -порушене балансування коліс на передній осі; -ігнорування таких несправностей у кермовій системі, як ослаблені важелі, люфт, деформація деталей; -несвоєчасна заміна мастила гідропідсилювача керма (ГПК) або експлуатація авто з низьким рівнем цієї рідини.
Як розпізнати несправності?
Щоб визначити, що з кермовою рейкою щось не так, не обов’язково бути досвідченим водієм. Варто лише уважно прислухатися до роботи вашого авто. Щоправда, є дуже важливі нюанси. Тому що у різних типах рейок несправності різні і проявлятися вони будуть по-різному. Тож і діагностика, і ремонт відрізнятимуться.
Є загальні симптоми, які свідчать, що кермова рейка вийшла з ладу і її необхідно оперативно відремонтувати або замінити. На які ж сигнали варто звернути увагу?
1. Підтікання рідини кермового керування. Ця найпростіша для діагностики проблема характерна лише для кермових рейок із ГПК (оскільки в інших рідини просто немає). Виявити несправність легко: якщо ви побачите масляну пляму під авто – щось пішло не так. Що робити? Пересвідчитися в тому, що це дійсно рідина кермового керування, а не, наприклад, моторне мастило, гальмівна чи трансмісійна рідина. Тому для початку просто перевірте рівень рідини кермового керування в бачку. А ще пригадайте, як часто вам доводиться доливати рідину. Якщо ви робите це раз на місяць чи навіть частіше – десь є витік і його необхідно знайти.
2. Погіршення якості керування. У цьому випадку важливо відчути, як поводить себе автомобіль. Під час руху уважно стежте за тим, як машина реагує на кермо. Якщо ви повертаєте кермо, але авто не змінює напрямку та продовжує їхати прямо, швидше за все, кермова рейки дійсно вийшла з ладу. Це дуже небезпечно, адже за потреби ви просто не зможете змінити траєкторію. Тож не гайте часу та зверніться до спеціаліста.
3. Вібрація керма. Якщо ви відчуваєте вібрацію в кермі, ймовірно, час міняти кермову рейку. Та будьте уважні і переконайтеся, що вібрує саме кермо. Пам’ятайте: неякісна дорога або проблеми з шинами також можуть створити ефект сильної вібрації.
4. Шум під час повороту. Сторонні шуми є характерною ознакою несправності кермової рейки. Також варто розуміти, що діагностика на основі шуму та стуків – складна і не дуже надійна. Наприклад, проблема може бути не в рейці, а в кріпленні чи стійці. Також багато чого залежить від типу авто. У будь-якому разі порадьтеся з експертами.
5. Туге кермо. Кермові рейки з підсилювачами створені, щоб зробити кермування легшим. Тож якщо ви помітили, що кермо ледь повертається, можливо, механізм вийшов із ладу (але також причина проблеми може ховатися в насосі кермового керування, електродвигуні, електроніці тощо). Туге кермо – не вирок. Але це може бути небезпечно, тож ситуацію необхідно виправити якомога швидше.
6. Кермо не повертається у початкову позицію. Зазвичай це проблема рейок із ГПК, що може виникати через засмічення системи кермового керування. Рівень складності "симптомів" може бути різним: у деяких випадках кермо не повертається взагалі, а інколи повертається, але дуже нерівно.
7. Самостійний поворот керма. Якщо це сталося – не варто зволікати та намагатися провести діагностику самостійно. Цей симптом може означати лише одне: кермова рейка остаточно вийшла з ладу і її потрібно негайно замінити.
Запідозривши будь-які несправності кермової рейки, відразу звертайтеся до спеціалістів. Адже з часом навіть незначні відхилення можуть викликати серйозні проблеми кермової системи та спричинити ДТП.
Реставрація чи купівля нової рейки?
Якщо деталь ремонту не підлягає, постає питання заміни. Цю проблему кожен автовласник вирішує на власний розсуд. Якщо дозволяють кошти, можна придбати нову оригінальну рейку в офіційного виробника з гарантією на товар. Щоправда, така покупка "влетить в копієчку". Зате придбання дозволить власнику авто забути про ремонт на років 5-10, при грамотному встановленні та експлуатації авто.
Якщо ж гроші не дозволяють, можна придбати аналог, який коштує дешевше і має менший термін гарантії.
Ще один варіант – вживані запчастини, які можна замовити і в Україні, і з-за кордону. Вони коштують дешевше за нові і їх є досить багато на ринку, але продавці не дадуть жодної гарантії на таку автозапчастину. Тобто ви ризикуєте отримати неробочий чи зламаний елемент. Якщо ваша кермова рейка потребує ремонту, краще звернутися до хорошого автосервісу, де професіонали відреставрують її і нададуть відповідну гарантію.
Зокрема фахівці нашого автосервісу "Restart auto" виконають точну діагностику вашого авто. Наші майстри визначають поточний стан і функціональність кермової рейки, після чого точно можуть сказати, необхідні ремонт, реставрація чи заміна.
Для реставрації кермових рейок та насосів ГПК ми використовуємо функціональні стенди MSG. Під час роботи замінюємо пошкоджені деталі на нові. А зібравши повністю весь вузол, виконуємо фінальну діагностику з присвоєнням індивідуального коду та внесенням його в гарантійний паспорт. Відреставрована нашими автослюсарями кермова рейка повністю відповідає заводським параметрам і дешевша за нову більш ніж на 50-60%.
А оскільки кермова рейка пов’язана з іншими елементами кермового управління, ми також перевіряємо суміжні вузли: насос гідропідсилювача керма (ГПК) та електропідсилювача керма (ЕГПК), шланги високого та низького тиску, ЕПК, кермову колонку, карданні та шліцеві з’єднання, а також сам бачок та стан мастила у ньому.
Окрім реставрації кермових рейок гідравлічних, механічних та електричних типів, у автосервісі "Restart auto" можна отримати широкий спектр ремонтних робіт і купити необхідні комплектуючі. А якість робіт ми підтверджуємо нашою гарантією!
Наша адреса: м. Чернівці, вул. 1 Приміська, 30-Б, автосервіс "Restart auto" Тел. +380661030000
Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.
22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".
В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.