Мешканцям Гравітону, щоб доїхати до центру Чернівців подекуди доводиться витрачати годину через постійні затори.
Люди визнають, що це проблема не першого року, але через постійну забудову району вона лише ускладнюється, йдеться у публікації "МБ".
Багатоповерхівок, мешканців, приватного транспорту у цьому мікрорайоні стає лише більше, тож затори розтягується на кілька кілометрів. Важко добратися і дітям до школи, і дорослим на роботу.
"Зараз ситуація ускладнюється тим, що дуже багато машин, значно ускладнився трафік і з кожним днем ситуація погіршується. Мій син, щоб добратися на 9.00 до школи в центрі міста, має сісти у тролейбус о 7.30-7.45. Доїзд із Гравітону до вулиці Фастівської триває у середньому 45 хвилин, а це відстань всього два кілометри", – розповідає мешканка мікрорайону Інна Головченко.
Питання заторів на Гравітоні – не нове. Але з кожним роком лише погіршується. Останні два роки мешканці району просять міську владу звернути на це увагу, але нічого не вирішується. Люди просять сформувати комісію для вирішення проблеми.
"Неготовність міської влади щось вирішити дуже обурює, бо навіть прості рішення могли б полегшити ситуацію із заторами. Наприклад, можна переналаштувати світлофори, щоб вони не працювали одночасно в одному режимі. Забрати нерегульовані два пішохідні переходи, відстань між якими менше 200 метрів. На дорозі біля "АТБ" заборонити паркування машин хоча б у час пік. Будинки на вулиці Руській продовжують будувати, і ми з жахом уявляємо, що буде, коли усі люди заселяться сюди", – зазначає жінка.
Оксана Филипчук зі своїми дітьми теж сідає у тролейбус о 7.30 і каже, що все одно кілька разів вони не встигали до школи на 9.00.
"У нас і затори, і заповнені тролейбуси. Я з дітьми йду на кінцеву зупинку, бо на нашій зупинці важко сісти. Крім того, що є багато людей на Гравітоні, приїжджають ще кілька приміських маршруток, і заштовхнутися у маршрутку чи тролейбус дуже важко. Через це люди, які мають можливість їхати на машині, користуються приватним транспортом. Звідси і колосальна кількість транспорту, затори. Сьогодні довелося йти пішки, і з’ясувалося, що це було швидше, ніж на тролейбусі. Багато людей були б не проти йти пішки, їздити на електросамокатах чи велосипедах, але у деяких місцях для цього просто немає тротуарів і не дозволяє ширина дороги. І доки така ситуація буде, доти будуть на дорогах величезна кількість транспорту та затори. Я визнаю, що з вересня тролейбусне управління збільшило кількість тролейбусів, але вони десь посеред шляху застрягають у заторах, і о 8-ій ранку їх уже доводиться чекати 20-40 хвилин", – зауважує Оксана Филипчук.
У Чернівецькому тролейбусному управлінні запевняють, що наразі на маршрут випустили максимально допустиму кількість тролейбусів, збільшити кількість машин не можуть технічно.
"На тролейбусному маршруті курсують вісім тролейбусів у робочий день, у вихідні – п’ять. Їздять вони з інтервалом вісім хвилин. Це максимально допустима кількість тролейбусів для цього маршруту, щоб не утворювати заторів та скупчень тролейбусів. Якщо тролейбуси їздитимуть заблизько, це навантажуватиме мережу й виникатимуть обриви ліній", – пояснили в ЧТУ.
У соцмережах мешканці Гравітону активно обговорюють це питання. Люди вважають, що для мікрорайону ця проблема дуже важлива. Міську раду просять зробити додаткову смугу для громадського транспорту, а мешканців – пересісти з машин на тролейбуси.
Заступник Чернівецького міського голови Ігор Крохмаль запевняє, що про проблему заторів знають і вже думають, як її вирішити.
"Зменшити трафік машин можливо, якщо обмежити паркування, зупинки обабіч дороги і контролювати це. Ми маємо у години пік ситуацію, коли на вулиці Руській великі затори. Щоб хоч якось вирішити проблеми, складаємо графік руху тролейбусів з інтервалом руху вісім хвилин. Та після першого, другого кола відрив уже збільшується до 15-20 хвилин, тролейбуси стоять у заторах. Додали кількість тролейбусів, пустили на маршрут спарені тролейбуси, але це ефекту не дає, бо все одно вони стоять у заторах", - зазначає Ігор Крохмаль.
Зараз хочуть запровадити оновлення у світлофорах.
"Працюємо за досвідом Львова. Хочемо на світлофорах встановити датчики перемикання для громадського транспорту. Коли тролейбус під’їжджає до світлофора на червоне світло, спрацьовує датчик і пропускає його. Вивчаємо зараз, як цей досвід працює у Львові. Ведемо перемовини, щоби встановити це у нас в експериментальному режимі на вулиці Руській. Циклограму світлофорів вже неодноразово переробляли, і це не дало результатів", - каже посадовець.
Також хочуть зробити окрему смугу для громадського транспорту на одній із ділянок вулиці Руської.
"Розглядаємо питання на вулиці Руській – на ділянці від вулиці Олени Пчілки до вулиці Фастівської праворуч виділити окрему смугу для громадського транспорту. Наші фахівці зробили заміри. Для цього є можливість, бо ширина дороги – до 11 метрів. Тролейбусне управління звернулося до департаменту транспорту з проханням розглянути це на комісії безпеки дорожнього руху. Зараз на вулиці Руській працюють наші фахівці майже щодня. І ми бачимо, що навіть увечері до центру з Гравітону рухається потік машин, і все одно є затори. Тому, сподіваємося, наше звернення вирішить частково проблему. Розуміємо, що концептуально це не вплине на ситуацію. Найкращий варіант – менше користуватися власним транспортом і їздити тролейбусом чи маршруткою", - розповів Ігор Крохмаль.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
23-09-2023, 20:31
2
13 140