Електронний цифровий підпис: що це таке і для чого він потрібен?*

новини
2 453
0
* На правах реклами

Вести бізнес-справи – непросто. Звісно, не кожен може й готовий стати підприємцем, для цього потрібні не тільки можливості та ресурси, а й уміння працювати із банками, оформлювати угоди, грамотно вести бухгалтерію, розумітися в рахунках точно. Хоч звучать ці словосполучення трохи страшно, нічого складного тут немає, головне хотіти в усьому розібратися. Аби добре плавати в галузі, варто поступово розбирати кожну тему. Сьогодні поговоримо про важливість електронного цифрового підпису – ЕЦП – та з’ясуємо, як його створити.



Що таке ЕЦП?


Електронний цифровий підпис – це згенерований банком файл, що є закодованим ідентифікатором фізичних і юридичних осіб. Він не є аналогом звичайного підпису ручкою, це сучасна його альтернатива, яка вдало застосовується в підписанні електронних документів, контрактів чи петицій, здачі податкових декларацій, звітів. Сьогодні без нього не обходиться жоден підприємець, адже в умовах війни та коронавірусу левова частка бізнесів перейшла на онлайн. Створений ЕЦП – пара закритого та відкритого ключів. Перший використовують для шифрування цінних паперів, другий – для їхнього декодування. Відкритий ключ автоматично публікується на офіційну інформаційну платформу, а закритий потрібно завантажити на цифровий носій або на особистий диск. Розширення файлу залежатиме від того, на сайті якого банку генерувався ЕЦП: Приват24 – .jks, Альфа-Банк – .dat, Міністерство юстиції – p7s. Після завантаження цифрового підпису генерується й особистий пароль до нього, його треба вводити щоразу підписуючи електронний документ, якщо загубили код – треба заново створювати ЕЦП.

Для бізнесу ЕЦП – вирішення багатьох проблем із документацією. Кожен грамотний бухгалтер, який хоче вдосконалити робочі процеси та мати змогу вирішувати завдання в будь-який момент, давно користується цифровим підписом. З таким електронним ключем можна:
  • Підписувати документи в онлайн-режимі (навіть не виходячи з дому)
  • Здавати фінансові, податкові, квартальні, бухгалтерські звіти
  • Здійснювати автоматизований документообіг

Як самостійно згенерувати ЕЦП


Перш ніж приступити до генерування ключів, варто з’ясувати, який із двох типів електронного підпису потрібен (КЕП/УЕП). Перший має посилений захист і його створенням займаються постачальники електронних послуг, другий можна самостійно отримати через мобільні додатки банків або в "Дії". Але слід зазначити, що "Дія. Підпис" можна застосовувати безпосередньо для підписання документів, доступних у цьому додатку. Щоб мати змогу укладати більше угод, контрактів і робити звіти, потрібно генерувати ЕЦП в інтернет-банках. Послуга доступна на платформах Приват24, monobank та ПУМБ, а от оформити ключ через Ощадбанк, Укрсиббанк, Альфа-Банк та інші українські банки можна лише у фізичних відділеннях. Окремо доведеться й оплатити оформлення, в онлайн-режимі ця функція безкоштовна.

Детальнішу покрокову інструкцію для отримання електронного підпису через "Дію" та інтернет-банки можна сайті компанії Fondy, яка надає можливість українським підприємцям підписувати угоди та інші документи з допомогою ЕЦП при підключенні інтернет-еквайрингу, тобто в онлайн-форматі з будь-якого міста світу. Платформа слугує своєрідним платіжним сервісом для малих, середніх та великих бізнесів, опрацьовує всі види електронних підписів, токенів та ключів.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують