RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

* На правах реклами

У магазинах закінчується одяг всесвітньо відомих брендів через зниження попиту та складнощі з оплатою під час його закупівлі. Чи свідчить це про шанс для вітчизняних брендів одягу та які проблеми вже застали українських виробників?



Ситуація на ринку модного одягу до війни


Станом на 2019-20 роки обсяг українського fashion-ринку становив близько 60 000 000 000 грн. При цьому переважна кількість гравців на ньому — ритейлери міжнародних брендів. Асоціація "Укрлегпром" встановила, що їх частка на цей період становила понад 50 %.

Не варто забувати й про одяг з секонд-хенду та речі, які ввозять в Україну контрабандою. За підрахунками вони займали більше ніж 30 % ринку.

Так, у довоєнний період українським виробникам було доступно лише 11 % всього ринку.

Війна вдарила по імпорту дизайнерських колекцій


В Україні значно поменшало брендових речей на весняно-літній сезон, імпорт скоротився вдвічі. Про це каже гендиректор ARGO Павло Савчук — ритейлер брендових речей з 52 магазинами в мережі. За його словами, актуальний одяг не доходить у тій кількості до ТРЦ, а зазвичай продається те, що було завезено взимку до війни.

Мультибрендова мережа фешн-ритейлора Intertop також підтверджує, що деякі замовлення, сформовані до 24.02.2022, досі не завезли в країну. Це приблизно 40-45 % колекцій.

За результатами досліджень Pro-Consulting, ввезення імпортного одягу з 24.02.2022 впало на 60%. Деякі міжнародні оператори зменшили кількість постачання товарів, а деякі взагалі пішли на невизначений термін. Наприклад, магазини H&M, Zara, Pull&Bear і Bershka досі не доступні в Україні.

Річ у тому, що імпортний одяг та взуття під час війни не так просто замовити. На те є наступні причини:
  1. Банки не в змозі гарантувати постачальникам оплату ритейлерських зобов'язань.
  2. Брендові речі відсутні в переліку критичного імпорту у постанові від 24.02.2022.
Останній пункт створює компаніям перешкоди у процесі закупівлі валюти для оплати товарів. Сергій Бадрітдінов — гендиректор "Intertop Україна" — каже, що хоча одяг на весняно-літній сезон наступного року замовляється, компанії для цього потрібно сплатити борги, що дуже складно.

Наслідки валютних обмежень й надалі руйнуватимуть бізнес ритейлерів модного одягу з усього світу. Такий розвиток подій передбачає СЕО мережі ARGO та додає, що пропозицій легкого літнього одягу буде вкрай мало. До нього приєднується Бадрітдінов, пояснюючи, що може статися через пів року: "Буде дефіцит. Ми виробляємо лише 20% одягу та взуття в Україні. Цього недостатньо".

Бізнес українських дизайнерів також постраждав внаслідок війни.

Наприклад, мережа aTan нараховує 52 магазини, проте українцям сьогодні доступні тільки 16 з них.

Зокрема виторг, магазинів aTan, що зараз працюють, знизився в 3-5 разів, Must Have за травень — більше, ніж у 2 рази, а ARGO та Intertop — трішки менше, ніж у 2 рази.

Виторг у порівнянні з минулим роком не змінився у Goldi. Бренд українського одягу нараховує 25 магазинів у мережі, втриматися йому вдалось завдяки продажам повсякденних речей. Проте виробник зазначає, що 2021 рік теж був складним через пандемію.

З цим погоджується співвласниця Must Have. Вона додає, що під час карантину показники продажів були кращими, тому зараз бренду довелося вдвічі скоротити колекції весна-літо.

Як діяти найближчим часом


Що робити гравцям ринку модного одягу зі своїм бізнесом вже зараз? Для представників цієї галузі ми зібрали кілька порад, що вже допомогли провідним брендам України вижити у скрутних умовах.

Ритейлерам


Що робити компаніям-імпортерам брендового одягу, аби втримати свої позиції:
  1. Вкладайте тристоронні договори. Аби не перевищувати борг й не було проблем з оплатою, компанії замовляють одяг через європейських партнерів: “Переводимо заборгованість з постачальника на них”, — пояснює СЕО з ARGO, як це працює.
  2. Заміщуйте дефіцитні товари продукцією власного виробництва. Так виходить зі скрутного становища мультибрендовий ритейлер дизайнерського одягу ARGO. Щоб в асортименті не було “дірок”, дефіцитні товари спеціально відшивають у південній та західній частинах України, після чого вони з’являються під маркою компанії — Equilibri. Олександр Соколов — генеральний директор Pro-Consulting — вважає, що вітчизняні марки користуватимуться все більшим попитом.

Виробникам


Для тих, хто створює дизайнерські речі в Україні власними силами, актуальними будуть наступні поради:
  1. Відкрийте склади для одягу в найменш вразливих містах. Можливо, для цього доведеться відвантажувати одяг з одного кінця країни в іншу, проте це гарантуватиме безпеку зберігання товарів. Наприклад, після знищення фабрики через обстріли Андре Тан планує перенести склад одягу за межі України.
  2. Спробуйте зайняти нішу елітного одягу в Європі чи інших частинах світу. Це також один із варіантів виживання, який підтримали десять українських брендів. У переліку їхньої продукції розробки Лілії Літковської, Каті Сильченко та інших дизайнерів, які планують представити баєрам на французьких, італійських та німецьких виставках моди за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку.
  3. Робіть акцент на патріотичну символіку. Зараз у попиті футболки та інші речі в кольорах прапору України, з висловами та гаслами, що підтримують бойовий дух і підкреслюють самобутність народу. Це підтверджує зростання частки власної марки на полицях з 15 % до 30 % у мережі ARGO.
  4. Займайтеся створенням та розкруткою інтернет-магазину. Вам знадобиться не тільки якісний дизайнерський одяг, а й швидкий, привабливий та зручний сайт для його продажу в інтернеті. Не забувайте про рекламу. Для нових та інтернет-магазинів, що давно працюють, потрібне SEO просування сайтів. Завдяки цьому сторінки ваших онлайн-каталогів не пастимуть задніх серед конкурентів у результатах пошуку.
Позитивні зрушення спостерігалися у вітчизняних марок Must Have, Goldi, VOVK і aTan після Революції Гідності 2014 року. Хвиля патріотизму стимулювала купувати товари made in Ukraine. Зараз ставлення до українських речей переживатиме ще одне таке становлення, люди пишатимуться високою якістю вітчизняних виробів і віддаватимуть перевагу саме їм.

Проте генеральний директор ARGO запевняє, що для такого розвитку подій потрібно, аби великі бренди на кшталт H&M та Zara не менш як рік були зачинені. Обмежена пропозиція головним чином впливає на вибір людей.

"Джерело: bonum-studio.com"
Редактор: Марія Фернюк
20-07-2022, 11:18
Коментарів 0 Переглядів 1 214

Теги -
Озеро біля села Чорнівка було дуже популярним місцем відпочинку

Ворожі цілі, які порушили повітряний простір Чернівецької області, знешкоджені на території сусідніх областей
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі
Представлені ексклюзивні речі та історії людей, які пережили тоталітарну систему.


Користуймося, але безпечно. Блог Юлії Пацаранюк
До того, що Чернівці в години знеструмлень перетворюються на вулик, який гуде генераторами, ми вже звикли.
Хто кому виставляє червоні лінії?Блог Ярослава Волощука
Вовочка знову заспівав свою стареньку пісеньку про свої залізні яйця у виді "орешніка".
ВІДЕО Переглянути все відео

Індивідуальний підхід, комфортність перебування в магазині, великий вибір товару (на всі смаки й гаманці), регулярне його оновлення, а також бонуси для клієнтів і стали виявом беззаперечної довіри до бренду "Оптика Люксор".

І минулого, і цього року компанія Bosch Car Service "Тандем" перемогла в конкурсі "Народний бренд" у номінації "Автосервіси". Цьогоріч перемогу в цьому конкурсі здобула ще й автомийка "Тандем".

Перемога знову! У 2024 році туристичний комплекс "Аква Плюс", розташований у с. Кам’яна поблизу Чернівців, отримав визнання як найкраща база відпочинку в регіоні в межах престижного конкурсу "Народний Бренд".