RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |


На місці переправи у селі Мосорівка колишнього Заставнівського району, у роки Другої світової війни був міст, який зруйнували. Після чого з його залишків і збували пором. З’єднує він Буковину і Тернопільщину. На іншому березі Дністра – село Устя.

Завдяки порому близько 20-30 автівок щодня восени, а влітку вдвічі більше, переправляються на інший берег Дністра. Найчастіше їдуть фермери, які везуть овочі на продаж, йдеться в публікації "МБ".



Недільний ранок. Моросить дрібний дощ. Біля переправи на березі Дністра вилаштувалися вже три автівки, які хочуть потрапити на інший берег.
Поромник Володимир тут – від восьмої ранку. Каже, що людей у таку погоду менше, ніж зазвичай. Його дід ще займався цією справою, а потім тато, тепер – він, а вже п’ять років і його син Сергій. Зараз, щоправда, він працює за кордоном.





– У нашій області таких переправ до Тернопільщини небагато. Навпроти нас – село Устя. Ще є у селі Дорошівці. Той пором з’єднує Буковину із селом Зозулинці, а також у Перебиківцях на Хотинщині. Той веде до Мельниці-Подільської.

"Втопилася вантажівка із зерном"

Цікавлюся у Володимира, чи є якісь обмеження у вазі транспорту, який переправляють на інший берег.

– Обмеження, звісно, є. У вазі – до 30-ти тон і довжиною – до 15 метрів. Давніше, щоправда, не під час моєї роботи, люди хотіли з допомогою порому перевезти дві вантажівки із зерном. Колись тут такий дядько старий працював. От він і не впорався – затопили пором. І одна машина із зерном також потонула. Було і таке, – розповідає Володимир.



Двоє хлопців, які переїжджали сьогодні, давно користуються поромом. Кажуть, що це значно економить їхній час.

– Якщо зараз нам потрібно було б дорогою об’їжджати майже 150 кілометрів, то з поромом вдвічі швидше потрапляємо додому. Тут всього якихось 15 кілометрів. Взимку вже важче. Але от у теплу пору року це дуже рятує.

"Найчастіше – фермери, які їдуть на ринок"

Володимир розповідає, що переправою користуються люди з навколишніх сіл, що на одному березі річки, що на іншому. Найчастіше фермери їдуть на ринок. Тому найбільше машин, все-таки, влітку. Взимку, коли лід замерзає, переправу витягують на берег і ремонтують.

– Усі довколишні села ним користуються. Це набагато скорочує шлях. Кому – наполовину, кому й ще більше. Щоб із Буковини їхати на ринок у Мельницю-Подільську, треба подолати 120 кілометрів, а комусь і більше, а тут через пором тільки 15, комусь 20, – каже чоловік. – Зараз працюю тут менше, бо темніє швидше. Працюємо лише у світловий день. Влітку інколи доводиться приходити геть рано або ж залишатися довше, але це якщо хтось із знайомих попросить.




"Цей пором дуже старий, ще з 50-их років"

За весь час свого функціонування пором лише на три роки припиняв роботу. Це було під час повені 2008 року. Тоді рівень води настільки піднявся, що берега не було видно.

– Це справа ще мого діда, він навчив мого батька, а той і мене. Пором дуже старий, ще з 50-их років. У радянські часи він був державним, на ньому працював мій дід. Коли ж все розформовувалося, дід приватизував його. Під час повені у 2008 році ми закрили його на кілька років. Цього року під час тієї зливи, що затопила наші села, ми закривали його на два-три дні, доки вода не спаде, – розповідає Володимир.

У роки Другої світової війни тут був міст. Пором – це, по суті, його частина.

– Колись на цьому місці був міст. Його ще мій дід пам’ятає. Там далі (показує - авт.) був ще один міст, але і він не зберігся. Під час війни і його розбили.

"Рухається завдяки течії"

Пором рухається завдяки течії Дністра по тросу. Поромник лише його скеровує. Працює мотор, який намотує трос.

– Коли ми пливемо в інший бік, виставляємо пором під певним кутом, і течія його несе. І от ми вже вже на іншому боці. Щоб повернутися, ми знову підтягуємо трос і змінюємо кут. Так пливемо вже в протилежному напрямку. Тут все залежить від течії. Нічого складного немає, – розповідає Володимир.

Поки ми розмовляли, на березі вже чекали на переправу три машини.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
17-11-2021, 08:48
Коментарів 0 Переглядів 6 568


Внаслідок аварії загинули 17-річна дівчина та 30-річний чоловік

Дівчина спакувала потрібні військовим речі в коробки, які так і назвала – "коробка допомоги"
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.