Двоє буковинців увійшли до ТОП-50 найкращих вчителів України
До списку увійшли Микола Попадюк із Чернівців та Маріанна Климчук із Долішнього Шепоту, йдеться в публікації "МБ"
Микола Попадюк працює вчителем в Чернівецькому ліцеї № 10. Викладає всесвітню історію, громадянську освіту, історію України, правознавство та основи критичного мислення.
Головний принцип півфіналіста – бути не просто вчителем, а партнером для своїх вихованців. На уроках педагог послуговується ТікТоком, застосовує підходи цифрового громадянства та метод "Я – історія", щоб учні могли уявити себе людьми з певної історичної епохи.
– Я подавав свою заявку на цей проєкт ще в 2019 році, але тоді особливо не готувався. Цього ж року я більш відповідально до цього поставився. Описав свій досвід в різного роду проєктах. Зараз дуже приємно, що потрапив до списку п’ятдесяти найкращих вчителів. Учні й батьки пишуть, телефонують і вітають, – розповідає пан Микола.
"Поєднував і навчання, і роботу"
Микола працює в школі на повну ставку. Окрім цього, займається проєктною діяльністю. Працює в напрямку громадянської освіти як тренер, проєктний координатор, ведучий онлайн-курсів.
Разом з міжнародними партнерами він створює курси і матеріали для всіх учнів десятих класів в Україні. Другий напрям його діяльності – цифрові навички для вчителів.
Микола Попадюк є ведучим освітнього серіалу на платформі "Дія. Цифрова освіта". Його вже пройшли 30 тисяч педагогів.
Також Микола Попадюк є сертифікованим тренером від Google та директором програми ENGin в Україні, яка дозволяє підліткам і студентам покращувати навички англійської мови завдяки спілкуванню з іноземцями.
– Мене часто запитують, як мені це все вдається. Я відповідаю: "Та, насправді, не вдається". Тут справа в хорошому тайм-менеджменті та правильному розподілу часу. Щодо педагогічної діяльності, то я вчителюю вже п’ятий рік. Спершу, коли вступив в університет, не планував бути вчителем. Перша моя освіта – історія та археологія, друга – публічне управління та адміністрування. Я думав, що буду займатися наукою, державною справою, але склалося по-іншому. В школі, де вчителювала моя мама, померла вчителька історії. Мама зателефонувала і попросила її замінити. Тоді я був студентом п’ятого курсу і думав, що прийду не довше ніж на місяць-два. Було складно, адже поєднував і навчання за індивідуальним графіком, заочну магістратуру і роботу в школі. Та згодом вчительська робота мене "затягнула", – каже вчитель.
Після закінчення університету пан Микола почав займатися ще й тренінговою діяльністю, проходив навчальні програми в Литві, Грузії.
"Знання трендів їх підкуповує"
У кожному зі своїх напрямків викладання він використовує іншу методику навчання.
– До прикладу, в громадянській освіті я користуюся посібниками Ради Європи для освіти молоді, використовую підхід у формуванні компетентностей, це знання, вміння, цінності і ставлення. Я намагаюся застосовувати у формальній освіті методи неформальної. Наприклад, на уроках громадянської освіти ми можемо виконувати різні інтерактивні вправи, а не просто сидіти за партами. Звичайно, якщо говорити про урок історії, то тут трохи складніше, адже акцент потрібно робити на знання, – пояснює пан Микола.
Найголовніший його принцип – не для учнів, а разом з ними. Додає, що допомагають у спілкуванні з дітьми знання трендів ТікТоку чи ютубу. Адже використання прикладів із соцмереж їх підкуповує та зацікавлює.
– Я стараюся не лише донести інформацію про події з історії, яку можна і в інтернеті знайти, а розтлумачити причини, які до них призвели, чому їх потрібно вивчати, передати цінності і ставлення до них. Ще один головний принцип – вчитель має відповідати тим цінностям, про які він говорить. Коли я прийшов на заміну в п’ятий клас на "Основи здоров’я", я важив на 30 кілограмів більше, ніж зараз. І почав розповідати їм про здоровий спосіб життя, про спорт. Але я бачив в їх очах питання: "Ну, добре-добре. А як щодо тебе?" І тоді я зрозумів, що так не має бути. Це мене мотивувало, і я скинув 30 кіло. Вони дуже дивувалися. Учні швидко розпізнають фальш у словах вчителя, – зазначає Микола Попадюк.
Майбутнім вчителям він радить не боятися низької зарплатні. Адже в часом все прийде. Варто братися за проєкти та напрямки роботи, які подобаються, адже ніколи не пізно навчатися чогось нового. І останнє – будувати з учнями дружні і партнерські відносини, а не намагатися їх залякати.
"Багато методик запозичила в американців"
Маріанна Климчук викладає англійську мову в дистанційній школі "Меридіан". До цього вона 29 років пропрацювала в школі в Долішньому Шепоті. Спочатку – вчителем музики, а після закінчення заочного відділення факультету іноземних мов ЧНУ і вчителем англійської.
– Із жовтня минулого року я викладала в International Academy of Iraq. Своїм учням з Іраку викладала не лише англійську, але й математику, природознавство та громадянську освіту. Паралельно я вела онлайн-уроки для своїх учнів з України. Ми провели онлайн-зустріч із турецькою дослідницею Антарктики Burku Ozsoy, – розповідає пані Маріанна.
У 2017 році вчителька поїхала на стажування до Сполучених Штатів, там провела сім тижнів. Розповідає, що здобула чималий досвід, деякі методики викладання використовувала для своїх учнів.
– У нас в селі немає можливостей розвивати спілкування англійською мовою. Тому я намагаюся долучати дітей до різноманітних проєктів. Три роки тому я перша у Вижницькому районі почала залучати дітей до здавання Кембриджських іспитів. Також учні беруть участь у програмі міжнародного обміну FLEX, – каже пані Маріанна.
Щоб діти краще засвоювали матеріал, жінка використовувала різноманітні методики.
– Для того, щоб вивчити неправильні дієслова з англійської мови, я вигадувала римівки. Наприклад, go – went – gone – пішов на стадіон, write – wrote – written – писали твір про квіти. Діти так краще сприймали і запам’ятовували. Щоб вони вивчили часи в англійській – використовувала асоціації з деревами і плодами. Тепер різні методики використовую на своїх учнях в Іраку.
"Говоріть з учнями, як зі своїми дітьми"
Пані Маріанна вже неодноразово потрапляє у ТОП-50 найкращих вчителів країни за версією Global Teacher Prize Ukraine.
– З 2016 року мої учні з Долішньго Шепоту беруть участь в прогамі GoCamp. За цей період в моєму селі було одинадцять волонтерів з різних країн світу: США, Великобританії, Єгипту, Аргентини, Франції. Діти завдяки спілкуванню з іноземцями покращували свою розмовну англійську. Коли я це пишу в анкеті на конкурс і додаю всі матеріали, це привертає увагу.
Зараз вчителька розробляє онлайн-уроки англійської мови для десятого класу, зокрема, записує відеоуроки, готує презентації, домашні завдання та тести до кожної теми. Вчителям, що лише починають свою кар’єру, пані Маріанна радить не шкодувати часу і займатися саморозвитком.
– Зараз є дуже багато цікавих вебінарів, семінарів і тренінгів, онлайн-інструментів для усного й письмового мовлення, для вивчення нової лексики. До прикладу, ті вчителі, які беруть участь в eTwinning можуть перейняти досвід від іноземних колег. Є цікаві онлайн-клуби, де можна спілкуватися з носіями мови. Не бійтеся і не соромтеся вчитися. Я потрапила на стажування в Америку завдяки заповненій заявці на сайті Irex, і це все абсолютно безкоштовно! Щодо спілкування з дітьми, теж можу дати поради. З роками, коли вже в мене з’явилися свої діти, я зрозуміла, що в учнями треба спілкуватися на рівних. Не соромтеся питати їхню думку, вибачатися, якщо зробили помилку. Спілкуйтеся з ними так, як ви б говорили зі своїми дітьми, а не залякуйте їх, – радить вчителька.
Що таке Global Teacher Prize UkraineЦе щорічна національна премія, місія якої – підкреслити важливість педагогів в Україні. Національну премію Global Teacher Prize Ukraine заснували в 2017 році. Переможцями минулих років стали Олександр Жук, Пауль Пшенічка, Наталя Кідалова та Василь Дяків.
Першого вересня стане відомо, хто потрапить до фіналу цьогорічної премії. Вчитель, який здобуде головний приз та стане найкращим учителем України, отримає 250 тисяч гривень та підтримку власних освітніх проєктів.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
21-08-2021, 21:20
0
3 286