* На правах реклами
Ви теж вважаєте, що усім рестораторам просто одного дня пощастило і вони відразу стали успішними? Збоку здається, що відкрити власний заклад – справа, направду, ніби нехитра. Головне мати стартовий капітал та непогану ідею, а приміщення, необхідне обладнання і працівники знайдуться самі собою. Можливо, на початку 2000-х, коли ринок не був перенасичений пропозиціями, така схема і працювала. Сьогодні ж все геть навпаки – треба 24/7 працювати, щоби чогось досягти. Вкласти кошти і чекати, поки все окупиться – не варіант. Адже через велику конкуренцію та постійну модернізацію самої концепції бізнесу, з потужного авторитета і лідера, зупинившись на хвилинку, легко можна стати ніким. То як же створити бізнес, який роками буде актуальним, не втратить інтерес серед клієнтів та не стане нудним для власника? Засновник мережі піцерій Pronto Pizza Микола ФЕДЕРКЕВИЧ поділився із нами своєю історією успіху. Амбіції довжиною в понад 1200 кілометрів
Як би банально це не звучало, але з мистецтвом випікання піци пан Микола познайомився в Італії. Як же вас туди занесло і чому ви повернулися в Україну?– Так склалися обставини, що деякий час мені довелося жити в Італії. І це саме був період здобуття освіти. Я там обрав та опанував фах повара, потім і влаштувався на роботу в один із місцевих ресторанчиків. Погодьтеся, для хлопчака з України це була чудова перспектива. Навчися всіх тонкощів роботи – і будеш там справжнім гуру, адже італійці цінять вправних піцайоло. Точно знаю, що у мене все б вдалося, якби не одне "але"!
Мені хотілося назад додому. Я розумів, що багато втрачаю. Рішення було непростим, але я повернувся, щоб, як виявилося пізніше, розпочати італійську історію тут. І на щастя, жодного дня не пошкодував через це.
Від пиріжкової 3х3 до першої просторої піцерії
Щоб міцно стати на ноги, спершу треба навчитися добре ходити, переступати перешкоди і головне – підійматися, коли падаєш. Pronto Pizza теж не виникла відразу, до її відкриття Микола Федеркевич неабияк потрудився. З чого ви починали свій бізнес в Україні?– Великі кроки починаються з маленьких бажань. Я завжди мріяв мати власну пекарню. Тому, повертаючись до Франківська, точно знав, що хочу працювати з тістом. Я направду люблю місити та виминати його, спостерігати за процесом випікання. Однак одних амбіцій мало, треба було ще довго і наполегливо працювати. Так,
першій просторій Pronto Pizza передував тісний кіоск 3х3 метри, де ми із майбутньою дружиною спершу випікали хлібобулочні вироби. На старті ми експериментували з асортиментом і одного разу спробували випікати піцу шматочками. Не повірите, але її розбирали за руками. І поки моя вірна напарниця працювала в кіоску, я розносив і продавав піцу на базарі. Ба більше, почали замовляти на доставку і навіть платили за неї наперед. Про постійну чергу в п’ять-шість людей годі й говорити. Темп був просто шалений, ми двоє не встигали виконати всі замовлення.
Моментами було дуже важко, адже я працював одночасно на всіх позиціях – був і піцайолою, і кур’єром, і адміністратором, і оператором, і завгоспом. Але ці труднощі не здавалися мені такими глобальними.
Найбільш складний і переломний для мене етап настав, коли наш кіоск деякі впливові люди вирішили знести. "Чому?" – нам так і не пояснили. Дали на все про все півгодини, щоб ми забрали обладнання та особисті речі. Ми, звичайно ж, встигли все погрузити, але цей момент, відверто кажучи, був дуже непростим.
Слабкі особистості, зіткнувшись із такими обставинами, точно б розчарувались і припинили працювати. Микола Федеркевич не здавався, і згодом відкрив таки простору піцерію.
–
Втративши кіоск, я зрозумів, що для стабільної роботи потрібне більш міцне підґрунтя, ніж будка, яку легко можна "віджати". Тому я остаточно наважився орендувати окреме просторе приміщення і серйозно зайнятися справами. Коли ми відкривали першу піцерію, навіть не сподівалися, що проєкт буде настільки успішним. Попит на нашу піцу був більшим, ніж пропозиції й обсяг роботи, тому за рік ми відкрили ще один заклад у Франківську з такою назвою. Це рішення давалося дуже важко, бо я спочатку зовсім не знав, як працює бізнес зсередини та як делегувати обов’язки. Звісно, з часом зрозумів, що це за ринок та почав навчатися стратегій.
І лише відчинивши двері третього закладу на Слобідській, я зрозумів, що виріс і що готовий масштабувати проєкт, та відкрити Pronto Pizza в інших містах. І це був не азарт, а досить таки зважені рішення. Адже вісім років нелегкої роботи, щоденне вдосконалення і навчання, абсолютне знання усіх виробничих процесів дозволили мені вийти на новий рівень.
Смак тіста не відразу був довершеним
Хто не помиляється, той нічого не пробує. Так і на кухні. Ви привезли готовий рецепт з Італії, чи ще працювали над ним? – Щоб сказати
"Вааау, це дійсно смачна піца!", ми перевели не один кілограм борошна, пробували різні дріжджі та спеції, і таки досягли бажаного. Скажу чесно, ніякі заморські інгредієнти, ароматизатори чи підсилювачі смаку тут непотрібні. Секрет – у простоті рецепту. Якщо ви куштували нашу піцу, то знаєте, що вона не хрустка, і не туга, вона неймовірно ніжна.
Я завжди кажу, що до приготування тіста треба підходити як до жінки, лише вклавши у нього свою любов, можна досягти досконалості. Не піцою одною! Чому в меню з’явилися суші?
Якщо італійська кухня давно усім полюбилася, то японська тільки останніми роками набирає популярності. Чому ви вирішили створити ще Sushi Pro?"Я дуже люблю суші. Однак, маючи безліч справ, готувати їх для себе не встигаю, а замовляти їх щоразу в популярних службах доставки, як на мене, дорого. Тому, напевно, і дещо завищена вартість на суші стало причиною їхньої появи у нашому меню. Ми мали на меті зробити цю страву доступною більшості. До того ж, наші клієнти часто запитували, чому нема суші. Тому тепер сміливо відповідаю –
"Ви хотіли – ми зробили!" Керувати багатьма закладами складно. Але хочемо, щоб Pronto Pizza була всюди
От уже кілька років ви не лише самостійно відкриваєте заклади Pronto Pizza, а й дозволяєте іншим працювати і розвиватися під такою назвою. Як ви наважилися на створення франшизи?–
На старті своєї кар’єри я був просто поваром, але не бізнесменом. Сьогодні вже сміюся з цього, але на початку навіть не знав, як це керувати закладом, делегувати обов’язки, підходити до цінової політики тощо. І тільки серйозно взявшись за самоосвіту я опанував основи бізнесу, зрозумів, як працює цей механізм. Тому, розуміючи, що Pronto Pizza – успішний проєкт, на який завжди є попит, захотілося максимально розширити його. Але керувати мережею закладів складно, тим більше, якщо вони знаходяться в різних містах. Єдиним варіантом став франчайзинг. А чому б і ні? І бренд розвиватиметься, і люди зможуть себе реалізувати, і, звичайно ж, буде непоганий прибуток.
Як втримати клієнта, коли піцерії на кожному кроці?
Популярність піци зумовила її наявність у меню чи не кожного закладу. Якою має бути піца, щоб залишатися однією із кращих на ринку? – Я вже говорив неодноразово, що
істина – у деталях. Ми навчилися розуміти своє тісто, ми знаємо, як зробити його легким та смачним, а начинку – цікавою. Ми не готуємо піцу на раз-два, спершу тісто має добре прокиснути та вистоятися, адже лише тоді воно гарно випечеться. Отак
звертаючи увагу на найдрібніші моменти та не обманюючи свого клієнта можна залишатися авторитетом довго. Люди відчувають фальш і обман. Тому тут не можна оступитися.
Звичайно, не обходимося зараз і без маркетингових ходів –
часто пропонуємо акції та знижки. Однак здійснюємо це не для залучення нових клієнтів, а більше з поваги до постійних. Знаємо одне, працюючи чесно та віддано, можна дістатися вершини! Попереду здійснення більш грандіозних планів, головне не зазнатися.
Замовлення робіть на сайті: prontopizza.ua
Хочеш свій успішний бізнес? Відкрий "Pronto Pizza" і "Sushi Pro" за франшизою у своєму місті! – http://biz.prontopizza.ua/
21-09-2021, 15:26
0
11 601