З 16 січня сфера обслуговування переходить на українську. Відзавтра набирає чинності закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
А це означає, що українці мають право на обслуговування державною мовою за замовчуванням у супермаркеті, інтернет-магазині, кав'ярні, ресторані, в банку, аптеці, АЗС, спортзалі. Українською мовою має подаватися інформація у цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню.
У Чернівецькій ОДА пояснили, куди звертатися, якщо нового закону не дотримуються.
Якщо ж ваше право на отримання інформації чи послуги українською мовою порушено, попросіть про обслуговування державною мовою.
За потреби зверніться на "гарячу лінію" установи. Якщо ж і це не дасть результату – зафіксуйте факт відмови та подайте відповідну скаргу Уповноважений із захисту державної мови:
поштою – 01001, Київ, провулок Музейний, 12
електронною скринькою – skarga@mova-ombudsman.gov.ua або заповніть відповідну форму на сайті
https://mova-ombudsman.gov.ua/Які дані потрібно зазначити у зверненніПІБ;
місце проживання;
зазначити суть скарги;
хто, коли, за якою адресою та як відмовив в обслуговуванні державною мовою;
докази (за можливості);
дата звернення.
В електронному зверненні додатково потрібно написати електронну пошту, на яку ви хочете отримати відповідь. Підпис в електронній формі не вимагається. Скаргу можна подати протягом шести місяців від дня виявлення порушення.
За порушення закону можуть накладатися штрафи. Така постанова виноситься уповноваженим, якщо за наслідками розгляду справи встановили порушення норм закону про мову. Розміри штрафу – від 5 тис. до 6,8 тис. грн.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber
15-01-2021, 15:50
0
1 140