Найближчим часом у зв'язку зі зростанням курсу долара в Україні може змінитися ціна на бензин та автогаз.
Про це, як повідомляють "Факти", заявив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
За словами експерта, в останні два тижні на світовому ринку було падіння ціни на нафту, проте український ринок не встиг відреагувати на зниження котирувань.
"Деяка цінова турбулентність є. Попередні два тижні спостерігалося зниження світових цін на нафту. Вартість бареля опустилася до 38 доларів. Український ринок навіть встиг відреагувати на зниження нафтових котирувань. Ціна літра бензину в дрібному опті та навіть в деяких роздрібних мережах знизилася на 20-90 копійок", - зазначив Куюн.
"З початку цього тижня пішов зворотний процес і нафта знову подорожчала до 41 долара за барель. Оптовий ринок нафтопродуктів моментально відреагував - ціни почали поступово зростати. До збільшення вартості пального трейдерів також підштовхує повзуча девальвація, яка спостерігається вже кілька тижнів", - казав Куюн.
За словами експерта, за цей період гривня подешевшала на 50-60 копійок стосовно долара.
"Кожна гривня в курсі долара - це 85 копійок в ціні літра бензину. Тобто якщо долар подорожчав на 50 копійок, то тільки внаслідок курсових коливань собівартість літра бензину збільшується на 30 копійок", - сказав Куюн
"Кожна гривня в курсі долара - це 85 копійок в ціні літра бензину. Тобто якщо долар подорожчав на 50 копійок, то тільки внаслідок курсових коливань собівартість літра бензину збільшується на 30 копійок. Якщо девальвація національної валюти продовжиться, цей фактор все сильніше буде впливати на ціни", - вважає експерт.
"Що стосується можливої зміни акцизів на нафтопродукти, то певні передумови до зміни існуючого порядку таки є", — вважає Куюн.
"У нас зараз дуже великий імпорт скрапленого газу з Росії. Однозначно, коли в країні виробляється все більше бензину, то виникає питання: для чого ми маємо імпортувати автогаз з Росії, тим самим стримуючи споживання вітчизняного бензину? Так, у разі прийняття пропонованого Закону привабливість газу для споживачів різко знизиться, оскільки вигода від його використання нівелюється", - заявив Куюн.
За його словами, саме в цьому сенс пропонованої зміни ставок акцизу, щоб газу споживалося менше, а бензину більше. "Навіть якщо витрати на використання бензину і газу зрівняються, то, принаймні, людям стане невигідно встановлювати нове газове обладнання на свої автомобілі. Тобто кількість споживачів автогазу не зростатиме. А значить, буде зупинено збільшення споживання цього палива і надалі почне підвищуватися споживання бензину, в тому числі й виробленого в Україні", — підсумував Куюн.
Разом з тим народний депутат України Олексій Мовчан заявив про те, що зараз акцизи прописані: для бензинів близько 213 євро за 1000 л, для дизеля — 139 євро за 1000 л і для автомобільного газу — 52 євро за 1000 л.
За словами депутата, це призводить до нерівності на паливному ринку.
"Це призводить до нерівності різного виду палива на одному ринку. Ми пропонуємо використовувати справедливий підхід до всіх автомобілістів і ввести акцизну ставку для всіх видів палива однакову, - на рівні 139 євро", - сказав депутат.
В результаті ціни на дизельне паливо, яке купують споживачі, ніяк не зміняться в результаті введення нових акцизів. При цьому літр автогазу подорожчає на 3,0−3,4 грн, а бензин подешевшає на 2,9-3,0 грн. Тобто газ може коштувати 14 грн, а бензин — близько 18 грн. Тоді споживач буде приймати рішення на користь бензину, оскільки брати російський газ буде невигідно", — зазначив Мовчан.
"Літр автогазу подорожчає на 3,0−3,4 грн, а бензин подешевшає на 2,9-3,0 грн. Тобто газ може коштувати 14 грн, а бензин-близько 18 грн", - заявив Мовчан.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
23-09-2020, 11:06
0
1 852