Комета Борисова: коли наблизиться до Землі та чи загрожує людству

Комету Борисова відкрили 30 серпня 2019 року. Астроном із Криму у телескоп власного проєктування побачив на небосхилі першу відому науці міжгалактичну комету. Вже 28 грудня вона максимально наблизиться до Землі.

Що відомо про астронома-любителя Геннадія Борисова

Свій перший телескоп Геннадій Борисов зібрав, будучи ще юнаком – в 15 років. Захоплення зірками привело до вступу на астрономічне відділення фізфак Московського державного університету, потім – до роботи в державно-астрономічному інституті імені Штернберга (Москва).

Весь цей час Борисов конструював власні телескопи – спочатку для себе, а потім вже і на замовлення. Зараз існують десятки телескопів по всьому світу, над якими працював Борисов, а сам астроном-інженер проживає в Криму і співпрацює з Кримської лабораторією при державному астрономічному інституті імені Штернберга.

Свою першу комету Борисов відкрив у 2013 році в своїй обсерваторії Margo, аналізуючи знімки нічного неба. Зараз в космосі існують вже вісім комет, які за традицією називаються прізвищем свого відкривача Borisov.

Зауважимо, за кожну відкриту комету – саме комету, а не астероїд або малу планету – любителі-астрономи отримують премію від міжнародного співтовариства в розмірі 3 тисячі доларів. Практично всі отримані гроші дослідники зазвичай витрачають на модернізацію обладнання та створення нових телескопів і стабілізуючих пристроїв.

Вісім комет, відкритих Геннадієм Борисовим:

08.07.2013 – довгоперіодична C/2013 N4 (Borisov);

06.11.2013 – гіперболічна C/2013 V2 (Borisov),

22.08.2014 – C/2014 Q3 (Borisov),

05.09.2014 – близько-параболічна C/2014 R1 (Borisov),

23.02.2015 – довгоперіодична C/2015 D4 (Borisov),

11.09.2016 – довгоперіодична C/2016 R3 (Borisov),

01.03.2017 – гіперболічна C/2017 E1 (Borisov),

30.08.2019 – гіперболічна міжзоряна 2I / Borisov.

Відкриття міжгалактичної комети Борисова

На початку 2019 року Геннадій Борисов завершив роботу над своїм новим 65-сантиметровим телескопом. І вже 30 серпня 2019 року, працюючи на цьому телескопі, він побачив об'єкт gb00234, який спочатку всі астрономи прийняли за звичайну комету.

"Я побачив цей об'єкт, що рухається і запідозрив, що він трохи дифузний, не точковий. І рухається якось не так. Виходила якась дивна орбіта. Перше, що спало на думку, – я відправив помилкові вимірювання. Але в міру того, як збільшувалася кількість обсерваторій, які спостерігали цей об'єкт, ставало зрозуміло, що ця комета унікальна" , – прокоментував відкриття Геннадій Борисов.

У момент відкриття комета перебувала в дуже багатій зоряної області – в сузір'ї Кассіопеї, а її блиск становив 18 зоряних величин.

Цикл життя комети Борисова

Очікується, що максимальне зближення комети з Сонцем відбудеться 9 грудня 2019 року, а з Землею – 28 грудня 2019 року.

6-12-2019, 01:49

Скільки нових випадків коронавірусу зафіксували медики сьогодні на Буковині

Назвали кількість нових випадків коронавірусу в Чернівецькій області
У Чернівцях виставлять на аукціон «найдревніші» автівки міськради: яка ціна

На одній із них їздили раніше заступники міських голів Чернівців
Масова вакцинація: стало відомо, скільки буковинців сьогодні щепилися

Розраховували щепити за вихідні близько 2 тисяч людей

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

«Вони тут і днюють, і ночують» Блог Надії Будної
Мешканці Гравітону обурені, що Алея Небайдужості в мікрорайоні перетворилася на місце зібрання безхатченків та пияків
«Ніхто не буде мати перешкод»: посадовиця емоційно відреагувала на критику щодо турнікету в ратуші Чернівців
Марина Кирилюк здивована реакцією чернівчан на встановлення пропускної системи у міськраді
Подорожуй вигідно з МедЛаб!*

У гарячий сезон відпусток і подорожей лабораторія "МедЛаб" пропонує до уваги туристів новий пакет з двох ПЛР-досліджень на коронавірус: для виїзду з України та ПЛР-тест для зняття з обов'язкової самоізоляції.

Ми поцікавилися, якою ж ідеєю керувалися власники, створюючи "Квант Сервіс", якого професійного рівня досягли інженери за усі роки роботи та із якими труднощами доводилося стикатися.
Інтернет-провайдер «Оптиком плюс» підтримує музикантів міста!*

Насолоджуйтесь концертом та вигравайте безліч цінних подарунків! Суперприз – РОБОТ-ПИЛОСОС!

Про важливість профілактичних оглядів у ортодонта, фактори, що сприяють викривленню зубів у дітей, на які варто звернути увагу батькам, профілактику ортодонтичних захворювань, розповіли у стоматологічній клініці Life Dent.
З нагоди 55-річчя Чернівецького торговельно-економічного інституту відбувся круглий стіл*

1 червня 2021 року в Чернівецькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ відбулося засідання круглого столу на тему [b]"Управління публічними фінансами в умовах реформування економіки України"
Як взяти кредит і не пошкодувати про це?*

Не вистачає грошей до зарплати? Хочете взяти онлайн-кредит? Так, він може допомогти. Але як взяти в борг, щоб потім не шкодувати?
Торт на замовлення: основні нюанси*

Жодне свято не обходиться без святкового торта. Чому оригінальні торти, зроблені на заказ, стають все більш популярними, та у чому їх переваги ви дізнаєтесь зі статті.
Потрібен ремонт комп’ютера чи ноутбука? Хочете новий телефон? У сервісному центрі «Mebius» у Чернівцях вам допоможуть!*

Сьогодні у великому місті свої послуги пропонують багато фахівців з ремонту, однак якістю роботи можуть похвалитися далеко не всі. У Чернівцях уже понад 15 років виправдовує довіру клієнтів сервісний центр Mebius.