Євробляхам дали ще три місяці. Це вже друга відстрочка штрафів і конфіскацій – як відомо, вони повинні були вступити в силу ще 22 травня, але тоді депутати продовжили "пільговий режим" до 22 серпня. А днями – до 31 грудня.
За час, поки закон встиг попрацювати (з 22 серпня 2019 по 4 вересня) митники склали 243 протоколи про порушення митних правил, пише газета
Сегодня.
В Офісі президента запевняють, що відстрочка штрафів до кінця року буде останньою – за цей час робоча група повинна розробити новий законопроект, який врегулює чіткі правила розмитнення авто.
Штрафи і конфіскації відкладаютьсяВідстрочити санкції проти "євроблях" – ініціатива Офісу президента. У пояснювальній записці до проекту йдеться, що закон повинен допомогти створити правові передумови для розмитнення авто на іноземній реєстрації. Однак ніякої конкретики прийнятий закон не містить, окрім самої відстрочки.
Відстрочка ця – останній шанс власникам неоформлених авто легалізуватися, каже радник керівника Митної служби України Олег Назаренко. Узаконити автомобіль, ввезений нелегально в Україну, не так просто. Машина просто може не належати українцю, оскільки зареєстрована в Польщі, або Литві і, відповідно, зареєстрована на іноземця. А щоб розмитнити такий автомобіль в Україні, українському власнику треба знайти реального власника машини, зняти транспорт з іноземної реєстрації, і тільки потім розмитнювати.
Що перенесли в результаті? Закон, прийнятий ще в листопаді минулого року, посилює покарання за порушення транзитного автомобіля від штрафів і до конфіскації. Всі санкції переносяться на 1 січня 2020 року.
За порушення транзитного режиму доведеться заплатити 170 тис. грн. Посилено і режим тимчасового ввезення. Закон дозволяє іноземцю ввезти автомобіль на термін до року. Тепер якщо він захоче в'їхати в Україну довше, ніж на 30 днів, йому доведеться отримувати тимчасову держреєстрацію.
Це перекриє одну зі схем ввезення авто. Якщо сьогодні громадянин Литви може пригнати євробляху в Україну і передати її українцеві, то після того, як закон набуде чинності, поліція зможе контролювати, коли машина в'їхала і хто її ввіз. За передачу автомобіля іншій людині винуватцю загрожує штраф 34 тисячі гривень. Це половина вартості самої "євробляхи". Стільки ж доведеться заплатити за "таксування" на авто з єврономерами.
Право ввезти машину на іноземних номерах залишили і для громадян України. Але тільки для тих, хто проживає за кордоном. У цьому режимі можна ввезти тільки один автомобіль. За кожний наступний треба заплатити заставу в розмірі вартості розмитнення машини.
Що загрожує власникам авто на іноземній реєстрації:якщо авто в режимі транзиту затримається в Україні на день, то штраф буде невеликий – 170 грн;
якщо в режимі тимчасового ввезення прострочити виїзд, штраф складе 850 грн
затримка від 20 до 30 днів – 85 тис. грн;
затримка більш ніж на 30 днів – 170 тис. грн і конфіскація автомобіля. Такий же штраф за розбирання євробляхи на запчастини.
Штрафувати будуть заочно. За порушення митних правил фіскальники самі надішлють штраф за адресою реєстрації протягом трьох днів після закінчення терміну перебування в Україні. При цьому протокол про адмінпорушення вважається врученим порушнику, навіть якщо людина не живе за адресою, яку вона вказала. Податківці також відразу повідомлять про порушення в поліцію. Поліція автоматично отримає інформацію про всі авто на іноземних номерах. Так правоохоронці зможуть зупиняти машини і перевіряти терміни їх знаходження в Україні.
Хочуть скасувати акциз і екостандарт "Євро"В організації "Доступне авто" вважають, що поки дію закону відстрочено, депутати повинні прийняти новий механізм розмитнення автомобілів. Наприклад, скасувати акцизний збір. Такий законопроект №2132 вже зареєстрований в парламенті. Автори проекту хочуть виключити машини з підакцизних товарів. Якщо скасувати акциз, то вартість розмитнення становитиме максимум 30% від вартості автомобіля, впевнені активісти.
Олег Назаренко відзначає, що потрібно наводити порядок з митним оформленням автомобілів. Оцінити один і той же автомобіль можна по-різному, нарахувати податків – теж по-різному. Таку варіативність потрібно викорінювати.
Екологічний стандарт "Євро" теж пропонують скасувати. Правда тільки для старих автомобілів. А ведення "Євро-6" для нових авто хочуть відкласти на 2025 рік. Законопроект під номером 2078 з такими нормами вже зареєстрований в Раді.
"Скасуємо повністю екологічні стандарти "Євро" для всіх видів старого транспорту, а для нових – відкладемо до 2025 року. Так, це працює у всій Європі, має працювати і у нас. Після прийняття зможемо замінити старі ГАЗи-КАМАЗи і маршрутки на нові європейські вантажівки і автобуси. Приємний бонус – розблокується ввезення ретро-автомобілів", – заявили в організації "Доступне авто".
Радник керівника Митної служби, в свою чергу, побоюється скасування еко-стандартів. Це, на його думку, може тільки посприяти великому напливу старих авто з Європи.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
14-09-2019, 22:42
0
2 425