У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі пропонують скасувати Книгу скарг, бо вона вводить споживачів в оману та є проявом тиску на добросовісний бізнес.
Про це повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку на своїй сторінці у Facebook.
"Мінекономрозвитку пропонує скасувати Книгу скарг (до речі, скаржитися не обов’язково, якщо товар чи послуга вам сподобалися, то можете й хвалити). Розповідаємо, чому. Книга відгуків та пропозицій вводить споживачів в оману. Власники бізнесу не завжди перевіряють книгу та ефективно реагують на скарги споживачів. Вимога щодо ведення Книги відгуків та пропозицій є проявом тиску на добросовісний бізнес", - ідеться в повідомленні.
У міністерстві заявляють, що підприємці витрачають значні кошти на встановлення відповідального за ведення Книги, забезпечення щоквартальної перевірки щодо ведення Книги, розгляд звернень, зберігання та підготовку звітів. За розрахунками, загальні витрати для бізнесу на це становлять 125,6 млн грн на рік. У Мінекономрозвитку було проаналізовано практику країн ЄС, і аналог нашій Книзі відгуків та пропозицій використовується лише у Польщі. Інші країни використовують більш сучасні та ефективні інструменти. Наприклад, у Німеччині Міністерство сільського господарства має сайт, на якому споживачі можуть залишати свої скарги щодо неякісних продуктів харчування.
У Мінекономрозвитку акцентують, що скасування Книги відгуків приведе до того, що споживачі зможуть звертатися до бізнесу чи відповідних державних органів за допомогою більш дієвих інструментів. Їхні скарги та відгуки не будуть безрезультатно залишені. Крім того, це відкриває простір можливостей для систем consumer care та after-sale management, які розповсюджені в Європі. Наприклад, у Німеччині торгівля охоплює не лише передпродаж і продаж продукції, але й обслуговування після продажу. Саме через це розвинута мережа центрів роботи з клієнтами у різних компаній: як в інтернеті, так через і гарячі телефонні лінії.
Також скасування Книги відгуків зменшить навантаження на органи влади: їм більше не буде потрібно перевіряти правильність заповнення Книги відгуків та пропозицій, вони зможуть сконцентруватися на актуальніших проблемах захисту прав споживачів.
Нагадаємо, торік Мінекономрозвитку вже пропонувало скасувати вимоги щодо ведення Книги відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та в закладах харчування. Відповідний проект постанови Кабінету міністрів України "Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів" був оприлюднений на сайті МЕРТ.
Однак Держпродспоживслужба мала певні зауваження до проекту постанови, про що наприкінці жовтня 2018 року повідомляв голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Володимир Лапа.
На його переконання, Книгу відгуків та пропозицій, хоча вона й морально застаріла, не можна скасовувати, не надавши споживачам альтернативного інструменту для обстоювання своїх прав та інтересів без звернення до органів контролю чи суду. Запис у Книзі відгуків є чи не єдиною можливістю для органів захисту споживачів зафіксувати факт, що споживач отримав відмову у реалізації його законних прав від суб’єкта господарювання. Її скасування може призвести до обмеження прав споживачів, особливо похилого віку, які не мають навичок звернень за допомогою онлайн-ресурсів, підкреслював Лапа.
21-01-2019, 19:00
0
1 028