Міжнародна команда вчених з Німеччини та США опублікувала дослідження, в якому визначила, скільки людині необхідно варіантів, щоб прийняти найбільш ефективне рішення.
Результати експерименту опублікували в журналі Nature Human Behaviour, пише 24 канал.
Вчені відібрали 19 добровольців і запропонували кожному з них вибрати малюнок, який би містився на різні товари, наприклад, на футболки або кружки.
Вибір проходив у три стадії з подальшим збільшенням кількості варіантів: спочатку їм запропонували 6 варіантів, потім 12 і під кінець – 24. Під час цього вчені сканували мозок випробовуваних за допомогою фМРТ. Як контроль використовувався той же набір операцій, але вибір у випадковому порядку здійснював комп'ютер.
Експеримент показав, що учасники, яким необхідно було вибрати зображення з 12 варіантів, назвали вибір більш легким, ніж ті, яким потрібно було вибрати з 6 і 24.
Вчені переконують, що активність двох областей мозку – смугастого тіла та передньої поясної кори – оцінюють співвідношення витрачених зусиль і отриманої вигоди, що і визначає бажання або небажання робити вибір.
Коли вибір обмежувався 12 варіантами активність цих зон зросла до максимуму, і впала до мінімуму, коли з'явилося 24 варіанти. В останньому випадку витрати виявилися невиправдано високими, тому мозок зовсім відмовився від операції.
Автори дослідження зазначають, що число 12 аж ніяк не оптимальне для прийняття рішень. Його вибір визначався умовами експерименту. Насправді оптимальна кількість варіантів може варіюватися від 8 до 15.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram