«На фронті пообіцяв собі, що повернуся до мрії»: ветеран створив бренд карпатських чаїв

Новини Чернівців / топ новини / фоторепортаж
562
0
«На фронті пообіцяв собі, що повернуся до мрії»: ветеран створив бренд карпатських чаїв


Після повернення з фронту ветеран Володимир Цитрак втілив давню мрію – створив власну справу з виготовлення натуральних трав’яних чаїв, сушених грибів і ягідних продуктів. Бренд отримав назву "Трав’єн" – на честь гірського хребта, де і збирають більшість сировини.

Про це йдеться у публікації "МБ".



Пан Володимир родом з Івано-Франківщини. З дитинства він захоплювався природою, збирав гриби, ягоди, вивчав цілющі властивості рослин.

"Ідея народилася ще у шкільні роки"

Раніше пан Володимир працював у галузі поліграфії дизайнером. На другий день після початку війни долучився до лав ЗСУ. Воював на Миколаївщині, Донеччині, Херсонщині.

Під час служби пообіцяв собі, що якщо повернеться живим і здоровим, обов’язково втілить свою заповітну мрію.

"Ідея народилася ще у шкільні роки. Я виріс на Івано-Франківщини, біля лісу, де з дитинства збирав гриби та ягоди. Мені завжди подобалася атмосфера лісу. Хоч закінчив географічний факультет, життя завело в інший бік. Та ще на фронті пообіцяв собі: якщо повернусь живим, то обов’язково займатимусь тим, що люблю", – розповідає пан Володимир.

Фото: Володимир Цитрак

Після повернення з фронту чоловік разом із родиною переїхав із Чернівців до гірського селища Берегомет. Там і облаштували виробництво.

"У нас є окреме приміщення в селищі, спеціально облаштоване під виробництво. З весни цього року почали збирати трави, гриби, ягоди. Раніше це було для себе, родини, друзів. Збирали, сушили, експериментували. Вивчали літературу. Наші збори не є лікувальними, а профілактичними – їх можна пити без шкоди, навіть за хронічних захворювань. Це гарна альтернатива чорному або зеленому чаю.

Основну частину рослин ми збираємо самостійно в нашому регіоні. Там і переробляємо. Найскладніше – встигнути все вчасно. Важливо знати, коли саме збирати рослини, коли вони мають найбільш корисні властивості. Потім – правильно висушити, обробити", – розповідає пан Володимир.

"Кожен чай має смак і свою легенду"

Нині родина Цитраків виготовляє сім видів трав’яного чаю. Усі вони базуються на травах та ягодах нашого регіону. Один з центральних – іван-чай, так його називають у народі. Наукова назва – хаменерій вузьколистий.

Фото: Володимир Цитрак

"Ми його самі ферментуємо, сушимо і додаємо різні інгредієнти. Наприклад, один з чаїв, з пелюстками троянд, ми назвали "Трояндові Чернівці". Це вшанування Ольги Кобилянської, яка любила трояндовий чай і варення. Також, за легендами, вулицю Кобилянської в Чернівцях колись підмітали мітлами з троянд.



Один з унікальних – чай із листя вишні. Має дуже ніжний, парфумний аромат. Назвали його "Бурштинове серце", бо заварка нагадує колір бурштину. Найпопулярніший – "Липневий": липа, календула, м’ята та кріп. Добре підходить для профілактики застуд", – розповідає чоловік.

"Карпатський хребет надихнув на створення бренду"

Окрім чаїв, пан Володимир виготовляє сушені й мариновані білі гриби та ягідні соуси.

"Експериментуємо з соусами: смородиновий, ожиновий, сливовий – з додаванням спецій. Вони чудово пасують як до сиру, так і до м’яса", – розповідає Володимир Цитрак.







Назва бренду "Трав’єн" не є випадковою, адже її обрали на честь хребта, де й збирають рослини для чаїв.

"Це наші улюблені карпатські місця. Якщо їхати з Берегомета у бік перевалу Шурдин, є цікавий гірський хребет, який на старих австрійських картах позначений як Трав’єн. Місце мало освоєне туристами, дикі красиві місця. Назва мені запала в душу ще зі студентських років. Тому, коли постало питання, як назвати бренд, сумнівів не було. Це місце, де ми збираємо наші трави. Назва ніби сама собою виникла", – розповідає чоловік.

Запустити виробництво вдалося завдяки грантовій підтримці через центр зайнятості. Гроші пішли на обладнання – для сушіння, переробки, консервації.

"Подали заявку. Після того як затвердили наш бізнес-план, отримали грант. За ці кошти закупили обладнання для сушіння, переробки та консервування – все необхідне для виробництва", – розповідає Володимир.

Нині продукцію реалізують переважно через соцмережі.

"Зараз працюємо над власним сайтом. Багато клієнтів звертаються через рекомендації. Є також покупці за кордоном, тому надалі плануємо більше розвиватися у цій справі".

Читайте новини "МБ" у Google News | Facebook | Telegram | Viber | Instagram

0 коментарів

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
ТОП 10


Logo
“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Foreningen Ukrainian Media Fund Nordic в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів” в рамках реалізації
грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа.
Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”


Copyright 2024. Всі права захищені. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється
при розміщенні посилання (для Інтернет-видань - гіперпосилання) на molbuk.ua. Посилання
(гіперпосилання) обов'язкове в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.