Набув чинності закон, який пом’якшує покарання бізнесу за борги

Новини Чернівців
2 040
0
Закон України від 17.07.2015 р. № 655-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків" передбачає цілу низку змін, покликаних спростити роботу підприємців. Про основні розповідає начальник Державної податкової інспекції у м. Чернівцях Миколи Загарюка.

- Хочу звернути увагу, що закон було опубліковано в "Голосі України" 12 серпня, а більшість норм наберуть чинності з 1 вересня цього року (крім однієї).

Починаючи з 1 вересня безнадійною у податковому обліку визнається не будь-яка заборгованість, а лише та, яка не перевищує 365400 грн та є простроченою понад 180 днів. Також не потрібно збільшувати фінрезультат до оподаткування понад суму резерву сумнівних боргів, якщо заборгованість фізичної або юридичної особи є простроченою і не погашена внаслідок недостатності майна зазначеної особи, за умови що дії щодо примусового стягнення майна боржника не привели до повного погашення заборгованості.

З 13 серпня набирає чинності норма, згідно якої вартісну межу для основних засобів підвищено з 2500 до 6000 грн. Але варто звернути увагу, що новий вартісний критерій у 6000 грн застосовуватиметься при визнанні активу ОЗ у податковому обліку лише за умови введення його в експлуатацію після набрання чинності цим законом.

Платники податків матимуть можливість подавати і доповнення до декларацій в електронному вигляді, причому у довільній формі.

Удвічі зменшився граничний термін для подання декларацій поштою. Раніше поштою можна було відправити декларації не пізніше ніж за 10 днів, тепер за п’ять до граничного терміну подання.

Повноваження з надання узагальнюючих податкових консультацій тепер передано Міністерству фінансів, яке проводитиме періодичне узагальнення індивідуальних податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків, створюватиме на їх базі УПК, які затверджуватиме наказом і оприлюднюватиме, у т. ч. на офіційному веб-сайті Мінфіну, протягом 5 календарних днів з дати затвердження.

Окрім того, платники податків тепер можуть оскаржити до суду не тільки отриману індивідуальну податкову консультацію, але й узагальнюючу.
Думаю, що платники належним чином оцінять норму цього закону, що передбачає тимчасове (до 31 грудня 2016 року включно) звільнення від штрафів. Таку можливість отримають платники з обсягом доходів до 20 млн. грн., які своєчасно та без оскарження повідомлень – рішень сплатять нараховані податкові зобов’язання.

Також платникам податків дозволено не нараховувати пеню при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання протягом 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати.

Окрім того, контролюючим органам заборонено використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків щодо взаємовідносин платника податків з контрагентами, якщо платнику податків за результатами складання акта не вручено податкове повідомлення-рішення. Це сприятиме реалізації права платника податків на оскарження рішення контролюючого органу.

Закон запроваджує загальний порядок прийняття контролюючими органами податкових повідомлень-рішень у разі наявності кримінального провадження. Це дозволить платнику податків, не чекаючи закінчення досудового розслідування по кримінальному провадженню, здійснювати оскарження прийнятих рішень за результатами перевірки в межах адміністративної юрисдикції, яка є спеціалізованою в податкових спорах.

Конкретизовано вимоги до змісту наказу про проведення перевірки, копія якого пред'являється платникові. Завдяки цьому платнику буде зрозуміло, з якою метою вона проводиться, і чи має вона законні підстави.

Цим законом запроваджується для бізнесу ще чимало новацій.

Відео дня

0 коментарів

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
купить iPhone 17 Pro Max в Одессе, цены в Украине
ТОП 10
Гроза та штормове попередження: на Буковині оголосили жовтий рівень небезпеки
41 325
НБУ вилучає з обігу купюри 50 і 200 гривень: які банкноти перестануть використовувати
38 152
«Можна бути не такою, як усі, і все одно перемогти»: історія буковинки, яка стала переможницею шоу «Супермама»
32 130
Опеньки можуть мати небезпечних отруйних двійників: як відрізнити справжні гриби
14 463
У Чернівцях 12 жовтня попрощаються із загиблим на війні солдатом Анатолієм Вірстою
11 810
Сьогодні на Буковині попрощаються з полеглим захисником Василем Косованом
10 928
Смертельна аварія на Буковині: 16-річний хлопець загинув після падіння з моторолера
10 666
Підтвердилася загибель військового з Буковини Василя Петрунька, який зник безвісти
8 112
Буковинці чи галичани: яке походження мають жителі села Недобоївці
8 006
На Буковині можуть запровадити фіксований тариф на електроенергію для негазифікованих будинків
7 350