Одна зі служб таксі в Чернівцях перейшла на GPS-навігатори та виклик таксі в режимі голосового меню без участі диспетчера, тобто, автоматичний виклик таксі. Такого на території СНД ще ніде немає. Досвід чернівецької служби таксі вже кинулись переймати їхні львівські коллеги, що тиждень стажувалися в Чернівцях. Розробкою зацікавились також служби таксі з Києва, Тернополя, Івано – Франківська, і навіть таксисти з Голандії.
Зареєструвавшись, як абонент в службі, Ви маєте можливість викликати таксі в автоматичному або напівавтоматичному режимах.
На один абонентський номер телефону можна реєструвати вісім адрес. Наприклад, ви реєструєте домашнюю адресу. При дзвінку на службу таксі сервер пропонує вам або зв’язатися з оператором, натиснувши клавішу "1", або відразу викликати машину на потрібну адресу, натиснувши кнопку "2", якщо тільки одна адреса. Натиснувши кнопку "2", сервер починає пошук автомобіля. Якщо на потрібній адресі в системі знаходиться навігатор, то замовлення обробляється автоматично. Водій, отимавши замовлення, підтверджує час прибуття на адресу і система повідомляє про це пассажиру, яка прибуде машина і за який час. Загалом процедура займає 18 – 30 секунд. Виклик таксі через оператора може тривати кілька хвилин.
Таке нововведення полегшує роботу й таксистам та диспетчерам, і особливо тим, хто працює недавно, при цьому економиться час замовника.
- Працюю в таксі три місяці, - розповідає водій Ігор, - в деяких районах міста знаю не всі під’їзди до адрес, але дуже допомагає навігатор. Їдеш туди, куди показує.
Також, якщо під’їзд до адреси є специфічним, то через сервер можна перевести таксиста на прямий зв’язок з абонентом, щоб той пояснив, як краще проїхати.
- Завдяки цьому досягається максимальна швидкість виклику машини, - розповідає співвласник служби радіо-таксі "Чернівці" Ілля ВЕЛИЧКО. - Також пасажирові не потрібно всю дорогу слухати диспетчера та інших таксистів по рації. Перший наш клієнт, після виклику через сервер сказав "Мені зранку ніхто нерви не псує, нікому нічого не пояснюєш – мовчки клавішу натиснув і все." Інший виграв ящик кон’яку, коли побився об заклад із друзями, що викличе таксі, не сказавши ні слова.
Однак, зі слів Іллі Дмитровича, не всім працівникам сподобалось таке нововведення.
- Були такі працівники, які могли якимось чином "накручувати" лічильник, або працювати по заміському тарифу в місті. Зараз зробити таке неможливо, оскільки тариф виставляється централізовано, за допомогою системи. А ввійти в систему і щось змінити працівники не мають доступу. Заміський тариф вмикається тільки тоді, коли авто дійсно виїжджає за місто. За цим стежить супутник. Через це на роботі були скандали. Кілька працівників відмовлялися від навігаторів, але всі вони в нас вже не працюють.
Також на підприємстві розробили спеціальне меню детального звіту. Там записано детальний звіт про замовлення, який зберігається пів року.
- Це дуже зручно для пошуку господарів загублених речей, - каже Наталя Василівна, - завдяки детальній інформації, яка показується в меню "Desyde GPS Service Taxi"
- Три місяці тому їхав з дружиною із гостей від друзів, - розповідає Андрій БОКЛАЧ, - телефон поклав дружині в сумку. Можливо, коли вона діставала гаманець, то і мій і її телефон випали. Насупного ранку мені з міста довелося їхати. Попросив знайомих, щоб спробували знайти. Я не запам’ятав позивного машини на якій ми їхали. Через кілька днів, подзвонивши в одну зі служб, пам’ятаючи, що був в таксі навігатор, мені повідомили, що телефонии є і мені повернули загублений iPhone та жінчин Nokia 5800. Я за це водієві подякував, давши певні гроші, хоча він не хотів їх брати.
Наразі за такою системою працюють вже 80 машин служби. Як ми знаєм, цифрові технології дають можливість здійснення певних планів. Одну з новинок, яка була запланована на введення приблизно з 15 жовтня – це замовлення таксі за допомогою Інтернету. Наразі вже тестують. Також вже тестується програма "Планшет", яка буде вводитись надалі в Чернівцях: аеропорт, ж/д вокзал, автовокзал, супермаркети або в місцях великого скупчення людей, встановлюватимуть спеціальні термінали, за допомогою яких можна буде замовляти таксі. Замовлення буде здійснюватись на різних мовах.
Це далеко не повний перелік можливостей цифрових технологій.
30-08-2011, 15:53
0
16 798