На фото Світлана Якубовська та Ірина СагайдакЗапочаткували бренд "Не хустка", як не дивно, не з хусток, а як культурно-просвітницький проєкт. Команда чернівчанок створила сторінку в соцмережі під назвою "Вільнодумні", де публікувала дописи різної культурної тематики.
Після одного з таких дописів, який набрав велику кількість переглядів, команда вирішила створити власний продукт, пише molbuk.ua
Хустка є культурним кодом нації
"У якийсь момент ми вирішили, що хустка – це автентичний елемент, близький українцям. Ми згадали наших бабусь і зрозуміли, що хустка є культурним кодом нашої нації. Тож вирішили створювати оригінальні хустки з картинами українських художників і різноманітними культурними елементами", – розповідає співзасновниця бренду Світлана Якубовська.
За словами пані Світлани, назва бренду "Не хустка" має глибокий сенс.
"Це не просто річ, а культурний код, втілений у кожному клаптику тканини. Ми прагнемо зламати стереотипи про те, що хустка – це лише аксесуар, який надягають на голову і лише до церкви. Адже сьогодні хустку можна зав’язати на сумку, носити як топ (ред. – вид легкого одягу) влітку або поверх верхнього одягу в холодну пору", – зазначає Світлана.
Актор Вігго Мортенсен придбав "не хустку" на фестивалі "Миколайчук OPEN"
Найпопулярніші – хустки з картинами Примаченко
Першою на хустці з’явилася робота художника Олекси Новаківського "Гора Ґрегіт". Команда шукала художників, яких призабули.
"Питання авторського права завжди було першочерговим. Ми співпрацюємо з нащадками художників, фондами, музеями, наприклад, із фондом родини Марії Примаченко й Українським культурним фондом і передаємо частину коштів з продажу хусток цим організаціям", – пояснює співзасновниця.
Створення хустки розпочинається з вибору картини або культурного елемента. Потім дизайнерки осмислюють ідею і створюють макет. Усі задуми дизайну можуть бути виконані різними способами: промальовані акварельними фарбами чи олівцем на папері, які потім дизайнерки перетворюють на остаточне зображення.
Сьогодні колекція хусток налічує понад 20 моделей. Як розповідає Світлана, на створення однієї хустки йде близько двох з половиною місяців. Найбільш популярною моделлю вважають хустки з картинами Марії Примаченко.
"Аудиторія бренду "Не хустка" – це люди різного віку, які мають інтерес до мистецтва. Найбільш популярними є хустки з роботами Примаченко, а також хустка з піснею Марусі Чурай", – каже Світлана Якубовська.
"Маємо труднощі з тим, що у нас є ідеї для реалізації справді важливих культурних проєктів, які поки що неможливо втілити, адже для цього потрібне фінансування. Можливо, з часом нам вдасться залучитися підтримкою. Ми починали з хусток, але не зупиняємося – створюємо краватки, футболки, шовкові стрічки, – ділиться представниця бренду. – Нині головне – оточити себе хорошими людьми, які підтримують, які вірять у тебе. Ми щасливі, що наша команда складається з таких. Хочемо, щоб кожен наш виріб ніс у собі частинку української душі. Через хустки ми доносимо до суспільства важливі культурні ідеї, знайомимо людей з митцями, про яких вони могли не знати. Ми віримо, що в такий спосіб сприяємо збереженню нашої культурної спадщини", – підсумовує Світлана.
Усі фото надала співзасновниця бренду Світлана ЯкубовськаЧитайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
26-07-2024, 15:57
0
5 731