У Чернівцях проводять конкурси перевізників. Та в міській раді констатують, що це не дуже змінить ситуацію з рухом маршруток, адже приватних перевізників немає ким замінити.
Перевізники не хочуть купувати нові маршрутки, йдеться у публікації "МБ".
"Ми поки що не бачимо у перевізників бажання виконувати вимоги з оновлення транспорту. Транспорт має бути не давнішим як 2006 року виробництва. Та для наших перевізників це проблема, бо за останні десять років майже ніхто з підприємців ну купував нових машин. В умовах конкурсу чітко прописана бальна система, за якою визначають переможця. З ним і укладають угоду на термін від трьох до п’яти років. Перевізники вважають, що їм невигідно купувати новий транспорт. Вони скаржаться на нерентабельність, накладання маршрутів, та коли в них запитали, які мають пропозиції, то лише запропонували відновити маршрут №5А", - каже заступник міського голови Ігор Крохмаль.
Наразі у міській раді продовжують розвивати комунальний транспорт. На дорогах вже можна побачити автобуси з написом "Комунальний транспорт нашого міста". Ігор Крохмаль зазначає, що комунальні маршрутки — це необхідність для Чернівців.
"Міський голова Роман Клічук зустрічався з перевізниками. На зустрічі наголосили: якщо вони не готові розвивати громадський транспорт, не інвестують у нього, то це буде робити місто. Саме тому ми почали закуповувати автобуси, щоб зайти на ринок перевезень і покращити ситуацію. Ми зацікавлені зробити більше комунальних маршруток, бо це впливає на контроль та управління. У нас є чимало маршрутів, від яких перевізники відмовляються. Коли весь громадський буде у власності міста, легше розв’язуватимуться різні проблеми. Тому продовжуємо оновлювати й купувати автобуси для ЧТУ. Уже їздять по місту автобуси Mercedes-Benz Citaro. Оголосили тендер ще на три такі автобуси. Але зараз їх на ринку небагато. Через попит машини значно здорожчали за кордоном і коштують 1,8 мільйона гривень за штуку. Ми б купували автобуси українського виробництва. У нас вже їздять українські "Атамани", але їхня вартість 3,1 мільйона гривень. Тому доводиться обирати", – пояснює Ігор Крохмаль.
У міській раді вже провели два конкурси з визначення перевізників.
"Тролейбусне управління виграло конкурс на постійне обслуговування маршрутів №1А, 7, 9 та 29. Та наразі ми зіштовхнулися з проблемою: у ЧТУ не вистачає водіїв. Тролейбусне управління могло почати обслуговувати ще три маршрути, але не змогло це зробити через брак водіїв", , – продовжує Ігор Крохмаль.
Новий перевізник також буде на маршруті №13. Раніше його обслуговував перевізник "Денисівка". Та переможцем, за підрахунками балів, став "Чернівці 2004". Також маршрут №20 буде обслуговувати "Чернівці 2004". З підприємством укладуть угоду на три роки. На жаль, ситуація така, що перевізник не підходить за умовами конкурсу, але конкуренції йому немає. З такими перевізниками укладають тимчасові угоди.
У травні міська рада проведе ще один конкурс на визначення перевізників. Зокрема обиратимуть перевізників на маршрути, які курсують на Калинівський ринок. За умовами конкурсу вони мають їздити у режимі маршрутного таксі що 10 хвилин, але перевізники рідко дотримуються цих норм. Крім того, автобуси на Калинівський ринок не можна назвати комфортними. Та, швидше за все, і тут ситуація поки що швидко не зміниться.
"Якщо переможців не буде визначено, укладемо з перевізниками тимчасові угоди. Так доводиться робити, бо немає ким їх замінити. Надалі ми детальніше розглянемо напрямок Калинівського ринку і проаналізуємо роботу комунальних маршрутів, щоб вони працювати не у режимі маршрутного таксі, а мали стабільний графік", – зазначає Ігор Крохмаль.
У міській раді запевняють, що намагаються більше контролювати перевізників. За два роки нарахували штрафів майже на сто тисяч гривень. За порушення – штраф 850 гривень. За три порушення впродовж місяця можемо розірвати угоду з перевізником, але нової пропозиції немає. Перевізники штрафи сплачують, але це для них не є чимось критичним, тому ситуацію поки що не змінює.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
29-03-2023, 19:56
2
5 012