RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » «Чому платимо більше?»: у Чернівцях з Гравітону замість тролейбусів почали їздити автобуси



У Чернівцях з Гравітону на маршруті №9 замість тролейбусів почали їздити автобуси. Через це вартість проїзду зросла майже втричі, хоча пільги збереглися.

Із початку серпня у Чернівцях не курсують тролейбуси № 9, які їздили з Гравітону до Соборної площі. Натомість по цьому маршруту пустили нові автобуси, які подарувало громаді німецьке місто-побратим Мангайм. У кожному є 37 місць для сидіння. Загалом же автобус може вмістити до 100 пасажирів. Він низькопідлоговий, має розкладний пандус, що робить транспорт доступним для всіх, оснащений кондиціонером.



Просять повернути тролейбуси

Якщо раніше проїзд в тролейбусі коштував п’ять гривень, то в автобусі вже 14 гривень, тобто зріс майже втричі. Для школярів ціна поїздки становить сім гривень, за винятком вихідних та святкових днів. Студенти сплачуватимуть повну вартість проїзду – 14 гривень. Чиновники запевняють, що пільги, які діяли для проїзду в тролейбусі, зберігаються і для автобуса.

Але такі зміни викликали протести у чернівчан, які постійно їздять цим маршрутом, і вони просять повернути тролейбуси. Люди запевняють, що в час пік маршрутки не можуть вмістити всіх пасажирів, отож доводиться довго чекати. До того ж вони не задоволені зростанням вартості проїзду. "Ціна за проїзд в автобусі і тролейбусі різна. Якщо в одній сім’ї цим маршрутом користується декілька осіб, то це суттєво відчувається матеріально, – вважає Галина Писанюк. – Чому в різні куточки міста їздять як тролейбуси, так і автобуси, а з Гравітону тільки один тролейбус № 2? І чому мешканці цього мікрорайону мають платити більше?".

"Кількість автобусів зменшилася, ціна за проїзд збільшилася втричі, кондуктора немає. Поки на кожній зупинці водій розрахує пасажирів, витрачається купа часу, – обурюється пані Людмила. – А зараз ще будуть студенти та школярі. Де тут покращення для мешканців Гравітону, яке обіцяла міська влада?".

– До цього часу тролейбуси їздили за тимчасовими договорами у зв’язку з тим, що узаконити маршрут не було можливості. У законі написано, що електричний транспорт не має права переїжджати залізничні колії. І тому, щоби цю угоду привести до законодавчих норм, ми змушені були погодити її з поліцією. Складність у тому, що в законі написано просто "електротранспорт", а не "електробуси" чи "тролейбуси з автономним ходом". Там чітка заборона електричного транспорту, – пояснив міський голова роман Клічук. – Ми вже написали лист до Міністерства інфраструктури з пропозицією внести зміни до цього закону і дозволити офіційно перетинати залізничні колії електробусам і тролейбусам із подовженим автономним ходом.

Автобусів стане більше

За словами мера, тролейбуси, які їздили за маршрутом № 9, з автономним ходом та білоруським обладнанням, замінювати яке зараз немає можливості.

– І ще була складність – у нас ці тролейбуси з автономним ходом практично з білоруською "начинкою". Вони ламаються, особливо батареї, але ми не можемо зараз закупити запчастини для ремонту через те, що Україна з Білоруссю розірвала практично всі угоди. Отож ці тролейбуси їздять без автономного ходу як, власне, тролейбуси. Тому ухвалили рішення їх поперекидати і зробити маршрути 8А та 6-А. Так забезпечили покращення для мешканців вулиць Південно-Кільцевої та Комарова, які можуть зараз доїхати тролейбусами до центру міста. А маршрут №9, відповідно, перевели на автобуси, – зазначив Роман Клічук.

Раніше на 9-му маршруті курсувало чотири тролейбуси, тож їх замінили відповідно чотирма автобусами. Їх виявилося недостатньо, тож тепер додали ще один автобус. Пізніше планують збільшити їх кількість. "Ми вже ухвалили рішення на виконкомі, що у вересні закупимо ще автобуси. Усі вони спершу підуть на 9-ий маршрут", – пообіцяв мер.

Він також запевнив, що всі тролейбусні пільги зберігаються на 9-му маршруті в автобусах: "Тобто всі люди, які мають право, згідно з законом, використовувати пільги для проїзду в громадському транспорті, можуть ними користуватися і в автобусах. Донедавна в автобусах №9 були складнощі з валідаторами, проте зараз їх уже встановили".

Також Роман Клічук запевнив, що не має жодного стосунку до цього маршруту. "Ще один із фейків – що це приватні перевезення, до яких я нібито причетний. Але я не маю стосунку до жодного маршруту в Чернівцях. Тут їздять комунальні автобуси, які є власністю міста, і кошти йдуть до Чернівецького тролейбусного управління", – сказав мер.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Надія Будна
1-09-2022, 11:59
Коментарів 0 Переглядів 4 871


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.